Τις δάφνες της για 10η συνεχή χρονιά απένειμε η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου στη Στέγη Ωνάση, αναδεικνύοντας ως καλύτερη την ταινία «Οίκτος» του Μπάμπη Μακρίδη, η οποία απέσπασε επίσης τα βραβεία μακιγιάζ και ήχου (εξ ημισείας με το «1968»). Μια αδιαμφισβήτητα άξια νικήτρια η οποία παραβλέφθηκε στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες... Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Παρά τον επετειακό χαρακτήρα της τελετής, οι αναφορές σε περασμένες απονομές ή και στη δράση της Ακαδημίας τα δέκα αυτά χρόνια περιορίστηκαν σε δύο μόλις στιγμές: στην έναρξη, όταν ο σκηνοθέτης και υποψήφιος με το «1968» Τάσος Μπουλμέτης μας καλωσόρισε με τα ίδια λόγια που ακούστηκαν στην πρώτη απονομή των Ίριδων το 2010 , και αργότερα, όταν προβλήθηκε ένα ολιγόλεπτο βίντεο της Ελένης Αλεξανδράκη με εικόνες των πρώτων συνελεύσεων και ζυμώσεων των Κινηματογραφιστών στην Ομίχλη που οδήγησαν στη δημιουργία της Ακαδημίας. Κάπου εκεί οι νότες νοσταλγίας εξανεμίστηκαν, με τους οικοδεσπότες Μπέσυ Μάλφα και Γεράσιμο Σκιαδαρέση να αναζητούν την ισορροπία ανάμεσα σε μια χαλαρή παρουσίαση και ορισμένα αμήχανα αστεία.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, παρουσίασαν οι επιλογές των νικητών της Ακαδημίας μεταξύ των οποίων δεν έλειψαν οι εκπλήξεις. Ταινία με τις περισσότερες Ίριδες αναδείχθηκε το νεονουάρ ντεμπούτο «The Waiter» του Στιβ Κρικρή με 4 συνολικά: α' ανδρικού ρόλου για τον Άρη Σερβετάλη, β' ανδρικού για τον Γιάννη Στάνκογλου (η πρώτη φορά που βραβεύεται από την Ακαδημία), πρωτότυπης μουσικής (Coti K.) και σκηνογραφίας (Κώστας Παππάς). Ίσως ο Κρικρής να νιώθει αδικημένος που δε βρέθηκε έστω υποψήφιος στην κατηγορία πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, με το αντίστοιχο βραβείο να πηγαίνει στον ταλαντούχο Νίκο Λαμπό για το «Η Δουλειά της». Το κοινωνικά ανήσυχο φιλμ επικράτησε και στις γυναικείες ερμηνευτικές κατηγορίες με τις εξαιρετικές συμπρωταγωνίστριες Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου και Μαρία Φιλίνη να επικρατούν στις κατηγορίες α' κα β' γυναικείου ρόλου, αντίστοιχα. Μάλιστα, η Φιλίνη παρέδωσε και τον πιο συγκινητικό ευχαριστήριο λόγο της βραδιάς, αφιερώνοντας το βραβείο στον πατέρα της και «σε όλες τις γυναίκες που πηγαίνουν στη δουλειά τους ακόμα κι όταν η ζωή δεν τους χαμογελά».
Μεταξύ των ταινιών με τις περισσότερες υποψηφιότητες, 9 για το «Ακίνητο Ποτάμι» και το «Ελεύθερο Θέμα», επικράτησε ολοκληρωτικά η ταινία του Άγγελου Φραντζή, καθώς η Στέλλα Θεοδωράκη αποχώρησε χωρίς βραβεία από τη Στέγη Ωνάση. Συγκεκριμένα, το «Ακίνητο Ποτάμι» απέσπασε 3 βραβεία (σκηνοθεσίας, διεύθυνσης φωτογραφίας, ενδυματολογίας). Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό εδώ το γεγονός πως στο τμήμα της ενδυματολογίας είχε συμμετάσχει η βραβευμένη πέρσι για την «Πολυξένη» πρωταγωνίστρια Κάτια Γκουλιώνη, για αυτό και παρέλαβε την Ίριδα η ίδια.
Σπουδαία βραδιά για την Ευαγγελία Κρανιώτη, καθώς η ταινία της «Obscuro Barroco» όχι μόνο αναδείχθηκε καλύτερο ντοκιμαντέρ αλλά απέσπασε και το βραβείο μοντάζ, ενώ τέλος, ο Μάριος Πιπερίδης με το βραβεύμενο στην Τραϊμπέκα «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ» έλαβε την Ίριδα σεναρίου δια χειρός του θρυλικού Γιάννη Βογιατζή, αφού ο σπουδαίος ηθοποιός έπλεξε γεμάτος πάθος το εγκώμιο του ελληνικού σινεμά.
ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη