Για το προσφυγικό:
Αυτό που έγινε αυτές τις μέρες στην Ελλάδα και συνεχίζεται, θυμίζει Όρμπαν. Θυμίζει την πολιτική των χωρών Βίζεγκραντ το 2015 και 2016 με τον αποκλεισμό προσφύγων σε συρματοπλέγματα, κάτι που τότε σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος -πλην της Χρυσής Αυγής- είχε σπεύσει να καταγγείλει. Ο Αλέξης Τσίπρας ζήτησε το αυτονόητο, τα σύνορα να είναι ελεγχόμενα, όπως ήταν για χρόνια. Αλλά δεν μπορεί να σταματά η βασική υποχρέωση της χώρας μας να δέχεται και να κρίνει αιτήματα ασύλου. Γιατί τότε ανοίγει η πόρτα για την καταπάτηση, την κατάλυση του διεθνούς δικαίου.
Αυτά που λέγονται για παράνομη είσοδο στη χώρα θα είχαν νόημα μόνο αν μπορούσε κάποιος να εισέλθει νομίμως. Ένας κυνηγημένος, ένας δυστυχισμένος, πρέπει όταν φτάνει στα σύνορα να έχει τη δυνατότητα να καταθέσει αίτημα ασύλου, όπως προβλέπουν οι διεθνείς συμβάσεις και το δίκαιο. Δυστυχώς εδώ και καιρό τέτοια δυνατότητα δεν υφίσταται στον Έβρο. Δεν υπάρχει μια «θυρίδα» για κατάθεση αιτήματος. Για αυτό και όσα λέγονται για εισβολές και «παράνομη είσοδο» αποτελούν κοινή προπαγάνδα. Ασκείται πράγματι πίεση στα σύνορα. Αλλά η απάντηση δεν μπορεί να είναι η αθέτηση των διεθνών υποχρεώσεων της χώρας.
Εχθρός δεν είναι οι πρόσφυγες, αλλά ο πόλεμος που τους γεννά. Και ο Ερντογάν έχει ευθύνη, γιατί με την εισβολή στη Συρία αποσταθεροποιεί ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Έχει δυστυχώς την ανοχή των μεγάλων δυνάμεων. Αλλά για αυτό το ζήτημα δεν ακούσαμε κουβέντα από τον κ. Μητσοτάκη.
Ο Τούρκος πρόεδρος εργαλειοποιεί τους πρόσφυγες εναντίον της Ελλάδας και η ελληνική κυβέρνηση εναντίον της αντιπολίτευσης. Έφτασε στο σημείο μάλιστα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος να χαρακτηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ Δούρειο Ίππο του Ερντογάν. Ολοταχώς πίσω στο 1950 λοιπόν, στη θεωρία του εσωτερικού εχθρού! Δεν είναι τυχαίο ότι άνοιξε συζήτηση μέχρι και για ξερονήσια!
Κάτω από τη σκέπη της κυβέρνησης, οργανωμένες ένοπλες ομάδες δρουν σαν συμμορίες και καταλύουν το κράτος δικαίου. Κάνουν αστυνομικούς ελέγχους στα νησιά και ενεργούν σαν παραστρατιωτικά τάγματα στον Έβρο. Στο Αιγαίο επιχειρείται «push back» με άνωθεν εντολές και κίνδυνο να έχουμε πνιγμούς. Το προσφυγικό μετατρέπεται σε παράγοντα εσωτερικών εξελίξεων, καθώς η ακροδεξιά ρητορική και πρακτική επανέρχονται, δηλητηριάζοντας την κοινωνία.
Για την οικονομία:
Οι εξελίξεις είναι πολύ αρνητικές. Οι δικαιολογίες που διακινούν τα φιλικά στην κυβέρνηση ΜΜΕ «περί κορονοϊού», είναι βέβαια αστείες. Η παράμετρος κορονοϊός εμφανίστηκε τον Ιανουάριο. Ολόκληρο το δεύτερο εξάμηνο του 2019 η οικονομία έριχνε ταχύτητα και το τελευταίο τρίμηνο είχαμε αναιμική ανάπτυξη, μόλις 1% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του 2018. Συγκριτικά, από ανάπτυξη του ΑΕΠ 2,2% το Α’ εξάμηνο του 2019, είχαμε στο Β’ εξάμηνο, το εξάμηνο δηλ. της νέας κυβέρνησης, επιβράδυνση στο 1,6%.
Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει κάποιες εξηγήσεις για αυτό. Να πει στους ψηφοφόρους, αν όχι γιατί τους κορόιδεψε, τουλάχιστον γιατί έπεσε έξω στις προβλέψεις της. Γιατί από «4% ανάπτυξη» που υποσχόταν βλέπουμε επιβράδυνση. Να πει γιατί δεν κατόρθωσε να αξιοποιήσει το θετικό «μομέντουμ» της εξόδου από τα μνημόνια.
Απάντηση υπάρχει. Πρώτον, δημιούργησε προσδοκίες ότι έρχονται μαζικές επενδύσεις και όταν αυτό διαψεύστηκε κυριάρχησε η απογοήτευση. Κάτι που -φυσικά- λειτουργεί αρνητικά. Πέρα από την οικονομία, η κυβέρνηση έδωσε βάρος και έμφαση σε ζητήματα που δεν είχαν να κάνουν με την ανάπτυξη. Όλη η ιστορία περί «νόμου και τάξης», στην πραγματικότητα διασπείρει την ανασφάλεια και την τρομοκρατία και έχει αρνητική επίδραση και στην οικονομία. Το κλίμα μιας κλειστοφοβικής κοινωνίας δεν ευνοεί την ανάπτυξη της οικονομίας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη