staikouras
Τι δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας για τον ΕΝΦΙΑ και τις αλλαγές που έρχονται το 2022 - Ανοιχτό το ενδεχόμενο πρόσθετων ελαφρύνσεων αν η ανάπτυξη ξεπεράσει το 5,9%

«Όσο υψηλότερος είναι ο ρυθμός ανάπτυξης, τόσο θα ανταποδίδουμε στην κοινωνία», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, επισημαίνοντας πως «θα υπάρχει μεγαλύτερη δημοσιονομική ευελιξία για τη μεσαία τάξη και τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα».

Είπε ότι η χώρα καλύπτει γρηγορότερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις εντός και εκτός Ελλάδας, το χαμένο έδαφος του 2020, και με βάση τους πρόδρομους δείκτες του γ' τριμήνου η ανάπτυξη θα είναι ισχυρότερη από τη νέα πρόβλεψη για 5,9%. Παράλληλα, θετική είναι η εικόνα και για τα φορολογικά έσοδα του Σεπτεμβρίου και ειδικά στο σκέλος του ΦΠΑ. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι «με τα σημερινά δεδομένα θα παραμείνουμε στο 5,9% έως το προσχέδιο του προϋπολογισμού».

Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ και ερωτηθείς μάλιστα για ενδεχόμενη κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για τους συνταξιούχους και τους δημοσίους υπαλλήλους, είπε ότι «εάν η ανάπτυξη είναι υψηλότερη και η εκτέλεση του προϋπολογισμού καλύτερη, θα συζητήσουμε τις νέες προτεραιότητες πολιτικής».

Χωρίς έκπτωση η εφάπαξ καταβολή του ΕΝΦΙΑ

Ο υπουργός αναφέρθηκε στον ΕΝΦΙΑ, τα εκκαθαριστικά του οποίου αναρτώνται από αύριο, λέγοντας ότι ο φόρος θα είναι μειωμένος κατά 22% μεσοσταθμικά σε σχέση με το 2019, και ειδικά στις περιουσίες έως 200.000 ευρώ αναλογεί το 67% της μείωσης. Επανέλαβε ότι θα υπάρχει η δυνατότητα καταβολής των δύο πρώτων δόσεων έως το τέλος του Οκτωβρίου χωρίς επιβάρυνση και αποσαφήνισε πως δεν θα υπάρχει έκπτωση στην περίπτωση εφάπαξ καταβολής του φόρου.

Σημειώνεται ότι, υπάρχει απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για πυρόπληκτους, με τον υπουργό να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να έχουν σημειωθεί παρατυπίες στις δηλώσεις που υποβάλλονται στην ειδική πλατφόρμα στην ΑΑΔΕ, τόσο για την απαλλαγή από τον φόρο, όσο και για την αποζημίωση για την οικοσκευή και τη στεγαστική συνδρομή. «Σε κάποιες γεωγραφικές περιοχές έγιναν περισσότερες αιτήσεις από το μέγεθος της ζημιάς», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Για τον «νέο ΕΝΦΙΑ» που θα ισχύσει από τον ερχόμενο Μάρτιο, επανέλαβε ότι θα ενσωματωθεί ο συμπληρωματικός στον κύριο φόρο και θα υπάρξει μείωση ή προσαρμογή των συντελεστών λόγω των νέων αντικειμενικών αξιών από την 1η Ιανουαρίου. «Στόχος είναι να έχει η πλειονότητα ακόμη χαμηλότερο φόρο από εφέτος», σημείωσε.

Τέλος, αποσαφήνισε εκ νέου ότι η απαλλαγή από τον φόρο για τις γονικές παροχές ακίνητης και κινητής περιουσίας αξίας έως 800.000 ευρώ που θα ισχύσει από την 1η Οκτωβρίου, δεν θα συμπεριλάβει τον φόρο κληρονομιάς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»