Το μοντέλο που εφαρμόστηκε πέρυσι για τα «τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα» ετοιμάζεται να επαναλάβει το υπουργείο Οικονομικών ενεργοποιώντας το μέτρο μετά το Πάσχα. Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών είναι να διευκολυνθούν οι κάτοχοι των οχημάτων αλλά και να ενισχυθούν τα κρατικά ταμεία ώστε να μπορούν να τροφοδοτούνται τα μέτρα στήριξης σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις ανάλογα με τις εξελίξεις στο μέτωπο του πληθωρισμού και του πολέμου στην Ουκρανία.
Με τη νομοθετική ρύθμιση που θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα στη Βουλή πάνω από 120.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και δίκυκλων οι οποίοι κατέθεσαν τις πινακίδες των οχημάτων τους μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου αλλά και τα προηγούμενα χρόνια θα μπορούν να τις «πάρουν πίσω» πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο χρονικό διάστημα. Η πληρωμή και επανακυκλοφορία των οχημάτων θα γίνει χωρίς πέναλτι. Δηλαδή οι φορολογούμενου δεν θα επιβαρυνθούν με προσαυξήσεις επί του ποσού.
Η διάταξη θα προβλέπει ότι εάν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής.
Παράδειγμα
Για παράδειγμα ένα κάποιος έχει ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών για το οποίο έχει καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας και θέλει να προχωρήσει σε άρση της ακινησίας για 4 μήνες, από Μάιο μέχρι και τον Αύγουστο θα καταβάλει 205 ευρώ ενώ εάν το κυκλοφορήσει για 7 μήνες, δηλαδή από τον Ιούνιο μέχρι και τον Δεκέμβριο θα πληρώσει 358,75 ευρώ. Υπενθυμίζεται μέχρι και το 2019 εάν ήθελε κάποιος να πάρει τις πινακίδες που είχε καταθέσει στην εφορία, θα έπρεπε να πληρώσει πρόστιμο ίσο με το 1/12 ή με τα 2/12 των ετήσιων τελών.
Οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που για παράδειγμα ένας οδηγός πληρώσει για δύο μήνες τέλη κυκλοφορίας, θα πρέπει να γνωρίζει ότι μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε χρονικό διάστημα επιθυμεί, για να κάνει άρση ακινησίας. Όμως τμήμα μηνός, ακόμα και μία μέρα, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας.
Όσοι θέλουν να προβούν σε ψηφιακή άρση θα πρέπει να επισκεφθούν την πλατφόρμα MyCAR στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ προκειμένου να πληρώσουν αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας και να κινήσουν για το αυτοκίνητο ή το δίκυκλό τους για διάστημα που θα επιλέξουν.
Πώς θα γίνει η διαδικασία
Πριν επανεκκινηθεί το όχημα θα προηγηθεί online έλεγχος εάν είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης και στη συνέχεια να γίνει η υποβολή του αιτήματος. Όσοι έχουν καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός τους στην Εφορία θα πρέπει να απευθυνθούν στη αρμόδια Δ.Ο.Υ. προκειμένου να υποβάλλουν το αίτημα άρσης και να παραλάβουν τις πινακίδες τους καθώς ψηφιακή άρση της ακινησίας γίνεται μόνο όταν το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πληρωμή ετήσιων τελών κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την οριστική διαγραφή του από το μητρώο οχημάτων, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος. Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτης σε ένα όχημα για να αρθεί η ακινησία θα πρέπει να είναι σύμφωνοι όλοι οι συνιδιοκτήτες οι οποίοι ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη