Κορυφαία βιόλα στη Συμφωνική της ΕΡΤ, ο μουσικός που πρωταγωνίστησε στο στιγμιότυπο από τη δεξίωση στο Προεδρικό Μέγαρο και που, λόγω φωτογραφικής ομοιότητας με τον διευθυντή της «Εφ.Συν.», έγινε στόχος επιθετικών υπαινιγμών δημοσιογράφων του ΣΚΑΪ, ξεκαθαρίζει τα πράγματα με πολύ χιούμορ.
Η ιστορία είναι πασίγνωστη πια: ένας μουσικός φορώντας βερμούδα και σαγιονάρες προσέρχεται στο Προεδρικό Μέγαρο για τη δεξίωση της 48ης επετείου από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Ο φακός τον συλλαμβάνει, το στιγμιότυπο παρερμηνεύεται, η αμφίεση κατακρίνεται, ο όχλος στο διαδίκτυο αλλά και κάποιοι δημοσιογράφοι καναλιών καταλήγουν σε θερμά αλλά αυθαίρετα συμπεράσματα, το πρόσωπο μπερδεύεται μέχρι και με τον διευθυντή της «Εφημερίδας των Συντακτών» Νικόλα Βουλέλη.
Δύο μέρες μετά, κι αφού τελικά ο Ιωάννης Στρατάκης μάς αποκάλυψε πως εκείνος είναι το πρόσωπο πίσω από την επίμαχη φωτογραφία, μάθαμε ότι εργάζεται ως βιολιστής στη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ από το 2014 (στη δεξίωση θα έπαιζε με συναδέλφους του μουσική) και ότι έχει πολύχρονη πείρα και από τη θητεία του σε ορχήστρες της Ολλανδίας.
Oπως, δε, ανέφερε σε ανάρτησή του στο Facebook: «Να που μετά από σχεδόν 50 χρόνια υπηρέτης της τέχνης έγινα διάσημος για μια παντόφλα. Είδες που τελικά κανείς δεν γνωρίζει την τύχη του!», διευκρινίζοντας πως έφτασε στο Προεδρικό Μέγαρο «από την παραλία απ’ ευθείας στην (εργολαβική) εργασία μου, με οδικό ταξίδι 1,5 ώρας μέσα στην ντάλα για να είμαι στην ώρα μου».
Σήμερα παραδέχεται πως όλα ήταν μία παρεξήγηση που ξεκίνησε από τη φωτογραφία και πως ουδέποτε έχει ασχοληθεί τόσο πολύ με τα κοινωνικά δίκτυα. «Τα social media είναι πολύ χρονοβόρα. Τα πρωινά, όμως, με το που χτυπάει το ξυπνητήρι και μέχρι να σηκωθώ χαζεύω λίγο τα e-mail μου και τις ειδήσεις», μας λέει.
«Ετσι, προχθές ανοίγοντας το Twitter είδα το πρόσωπό μου παντού και μου φάνηκε αστείο. Δεν κατάλαβα ακριβώς τι γίνεται. Πολύ αργότερα έγραψα το κείμενο που δημοσιεύτηκε, με το οποίο έδινα εξηγήσεις, γιατί διαπίστωσα ότι κάποιοι άνθρωποι που τους θεωρώ σοβαρούς είχαν ενοχληθεί από αυτή την ιστορία. Το κείμενο απευθύνεται κυρίως σε αυτούς αλλά και στους άλλους, τη μεγάλη πλειοψηφία, που το είδαν ως αστείο».
Οσο για το πλάνο, ο φωτογράφος το χρωστά στην παράλειψη εκείνων που δεν τοποθέτησαν κοντά στα καμαρίνια νερό για τους μουσικούς. «Αμέσως μετά την ακουστική πρόβα είχαμε όλοι ξεροσταλιάσει και καθώς δεν είχαν προβλέψει να υπάρχει κάπου κοντά στους μουσικούς νερό, διέσχισα τον χώρο για να πάω να βρω. Σε αυτή τη διαδρομή με πέτυχε ο φωτογράφος»...
Και οι άνθρωποι της ορχήστρας πώς αντέδρασαν; «Αμεσα και με υπερασπίστηκαν ευτυχώς όλοι, γιατί υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν είναι ρυθμισμένα όπως θα έπρεπε. Αλλα είναι τα σοβαρά θέματα σε ένα μουσικό σύνολο. Οπως, για παράδειγμα, ότι οι μισοί μουσικοί της ορχήστρας εργάζονται με ετήσιες συμβάσεις που διαρκώς ανανεώνονται, γεγονός που δεν είναι καθόλου λειτουργικό γιατί υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σε συναδέλφους που δουλεύουν 20 και πλέον χρόνια υπό αυτό το καθεστώς. Επίσης, το γεγονός ότι οι επικεφαλής των ορχηστρών παραμένουν για σύντομα διαστήματα κι έπειτα αλλάζουν έχει ως αποτέλεσμα και τα χέρια τους να είναι δεμένα και να πολλαπλασιάζεται η ανασφάλεια του συνόλου».
Ο ίδιος ο κ. Στρατάκης έχει πολύ χιούμορ ώστε να αντιπαρέλθει αυτή την ιστορία που τον έκανε διάσημο για ένα 24ωρο για τους λάθος λόγους και να ανακοινώσει αστειευόμενος ότι θα ιδρύσει το «Κόμμα της Σαγιονάρας», αλλά και να στείλει «συναδελφικούς χαιρετισμούς» στον διευθυντή της «Εφημερίδας των Συντακτών» Νικόλα Βουλέλη.
Ως κορυφαία βιόλα της Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ από το 2014 διαθέτει πάντως ένα εντυπωσιακό βιογραφικό. Από το 1974 μελέτησε μουσική (βιολί, βιόλα και διεύθυνση ορχήστρας) σε Ελλάδα, Ολλανδία, Ην. Βασίλειο, Ιταλία, Γερμανία, Ελβετία κ.α. Δεν ασχολήθηκε με τη διεύθυνση ορχήστρας, όμως, γιατί –όπως λέει– δεν του ταίριαζε στον χαρακτήρα ο ρόλος και η επιβολή του αρχιμουσικού. Εχει τιμηθεί με την υποτροφία «Μουσηγέτης» από τον Χρ. Λαμπράκη καθώς και με υποτροφία της Μουσικής Ακαδημίας Ουτρέχτης. Μετά το τέλος των σπουδών του παρακολούθησε σεμινάρια μουσικής τεχνικής και ερμηνείας. Παράλληλα, παρακολούθησε πανεπιστημιακά προγράμματα διοίκησης καλλιτεχνικών οργανισμών (Amsterdam - Maastricht Univ.) και σεμινάριο ραδιο-τηλεοπτικής εκφώνησης (Amsterdam).
Εδωσε αμέτρητες συναυλίες ως εξάρχων και κορυφαίος μουσικός ορχήστρας, μουσικός δωματίου και σολίστ κυρίως στο εξωτερικό, όπου έζησε τα τελευταία 33 χρόνια. Δίδαξε βιόλα στη Μουσική Ακαδημία του Amsterdam/Hilversum.
Στην Ελλάδα επέστρεψε το 2014 ως κορυφαίος βιολιστής της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ, της Καμεράτα, της Metropolitan Symphony Orchestra of Athens και εργάστηκε ως μουσικός δωματίου και εκπαιδευτής στην Ορχήστρα Νέων «ΜΟΥSA» του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και ως διοργανωτής πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Μία άλλη ιδιότητά του είναι αυτή του αφοσιωμένου μελετητή της αρχαιοελληνικής φωνολογίας και προφοράς, που τη διερευνά εδώ και 33 χρόνια. Από το 2015 έχει αρχίσει να παρουσιάζει σε μορφή θεατρικού αναλογίου ή και ως εκδότης ακουστικών βιβλίων κείμενα της αρχαιοελληνικής γραμματείας στη σωστή ιστορική τους εκφορά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη