Πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 10-29 τα τροχαία
«Μπαράζ» τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων καταγράφεται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού – Που οφείλεται το κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο αποτελεί την βασική αιτία θνησιμότητας στις ηλικίες 10-29 ετών

Θλιβερή πραγματικότητα αποτελούν τα καθημερινά τροχαία που καταγράφονται στους δρόμους της χώρας, ιδιαίτερα κατά την περίοδο του καλοκαιριού (σ.σ. όπου υπάρχει μεγάλη κινητικότητα), με τελευταία να συγκλονίζει την κοινή γνώμη η οικογενειακή τραγωδία στη Ιόνια Οδό, όπου διερχόμενο όχημα παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα ζευγάρι, μπροστά στα μάτια των παιδιών τους.

Όπως εκτιμά μιλώντας στο GRTimes ο οδηγός αγώνων Αναστάσιος Μαρκουΐζος, γνωστός ως Ιαβέρης, «η κατάσταση επιδεινώνεται τους καλοκαιρινούς μήνες, καθώς η κυκλοφορία είναι έτσι κι αλλιώς πιο έντονη. Επίσης ο κόσμος μετά από την πανδημία ξεσαλώνει στις διακοπές χωρίς να έχει τόσο καλά αντανακλαστικά στην οδήγηση και οι οδηγοί αμελούν τα πρωτόκολλα ασφαλείας.

Ωστόσο τα περισσότερα δυστυχήματα πρέπει να γνωρίζουμε ότι καταγράφονται μέσα στην πόλη ή περιοχή των διακοπών και όχι κατά τη διαδρομή», ενώ συμπλήρωσε αναφερόμενος στα ελαστικά κριτήρια ενοικίασης οχημάτων σε τουριστικούς προορισμούς ότι «είναι ανήθικο και παράνομο και προφανώς πυροδοτεί τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα. Βλέπουμε επιχειρήσεις να δίνουν οχήματα σε μεθυσμένους, ανήλικους και άτομα χωρίς δίπλωμα οδήγησης».

«Πρόκειται για γενοκτονία, για εμφύλιο πόλεμο»

Ο κ. Ιαβέρης παραθέτοντας ενδεικτικά κάποια στοιχεία επισήμανε ότι «τα τροχαία καταγράφοντα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους στην πλειοψηφία τους εντός του αστικού ιστούΤο 80-85% των σοβαρών τραυματισμών (σ.σ. ακόμη και αναπηρία) από τροχαία ατυχήματα καταγράφεται μέσα στην πόλη και με ταχύτητες κάτω από 40 χιλιόμετρα την ώρα. Η πιο τραγική συνειδητοποίηση είναι το γεγονός ότι τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 10-29 ετών. Μιλάμε για μια καθημερινή γενοκτονία στην ελληνική επικράτεια, για εμφύλιο πόλεμο, σκοτωνόμαστε μεταξύ μας. Μέσα σε 70 χρόνια έχουμε 150.000 νεκρούς στην άσφαλτο, 250.000 ανάπηρους, 2 εκατομμύρια τραυματίες και 1 εκατομμύριο αγέννητα παιδιά. Ένας από τους παράγοντες του δημογραφικού προβλήματος που αντιμετωπίζει η χώρα είναι και η γενοκτονία παιδιών στους δρόμους.

«Δεν είναι αμέλεια αλλά εγκληματική πράξη»

Όσον αφορά τη ρίζα του κακού στη μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων ο κ. Ιαβέρης ορίζει ως βασική αιτία την συμπεριφορά του οδηγού και όχι τόσο την αμέλεια.

Σύμφωνα έρευνα του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, το προφίλ του οδηγού που προκαλεί τροχαία (σ.σ. ατυχήματα και δυστυχήματα) είναι άνδρας, ηλικίας κυρίως 17 με 35 χρόνων, δεν φορά ζώνη ασφαλείας ενώ οδηγεί, ταυτόχρονα πίνει, παραβιάζει όριο ταχύτητας και STOP, μιλά στο κινητό, στέλνει μηνύματα και παρκάρει παράνομα.

«Δεν πρόκειται για αμέλεια το να ακολουθείς αυτή την οδική συμπεριφορά, είναι εγκληματική πράξη, είναι επιλογή να βγεις και να μην γυρίσεις το βράδυ σπίτι, παίρνοντας κι’ αθώους στο «λαιμό σου». Σκιαγράφωντας το προφίλ του παραβάτη οδηγού θα τον χαρακτηρίζαμε «μάγκα», με επιθετική και άθλια οδική συμπεριφορά, πρόθεση να βλάψει τον συνάνθρωπο του και χωρίς κανένα σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Δεν μιλάμε για αμέλεια όταν επιλέγει κάποιος να οδηγήσει στη ΛΕΑ, όπου διέρχονται ασθενοφόρα, περιπολικά και πυροσβεστικά αλλά για απόπειρα ανθρωποκτονίας».

Κλείνοντας ο κ. Ιαβέρης ορίζει ως βασικό παράγοντα για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων την Παιδεία και τον Πολιτισμό. «Είναι θέμα παιδείας, κουλτούρα και πολιτισμού που πηγάζει κυρίως από την οικογένεια. Ο οδηγός έχει πρώτα ως πρότυπο τους γονείς του και έπειτα τον κοινωνικό περίγυρο. Πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε όλοι στο ζήτημα των οδικών εγκλημάτων, μας λείπει το ήθος και η κοινωνική αλληλεγγύη. Και να θυμόμαστε κάθε φορά που πιάνουμε το τιμόνι ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη δυστυχία από το να θάψεις το παιδί σου».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μαρίνα Σάττι - Αχ Θάλασσα
Μαρίνα Σάττι: Βίντεο – κλιπ «γροθιά στο στομάχι» για τον χαμό των προσφύγων στα νερά της Μεσογείου
Με ένα βίντεο η Μαρίνα Σάττι τα είπε όλα για τους πρόσφυγες που πνίγονται στη Μεσόγειο
Μαρίνα Σάττι: Βίντεο – κλιπ «γροθιά στο στομάχι» για τον χαμό των προσφύγων στα νερά της Μεσογείου
aygenakis
Λευτέρης Αυγενάκης: Ανακάλεσε τη μήνυση ο υπάλληλος του αεροδρομίου - «Το θέμα θεωρείται λήξαν»
«Το περιστατικό δεν συνέβη με τον τρόπο που το παρουσίασαν τα Μέσα»
Λευτέρης Αυγενάκης: Ανακάλεσε τη μήνυση ο υπάλληλος του αεροδρομίου - «Το θέμα θεωρείται λήξαν»
Καινή Διαθήκη
Θεολόγοι σε Πιερρακάκη: «Να δοθεί στους μαθητές Καινή Διαθήκη ως σχολικό βοήθημα»
«Η παροχή της Καινής Διαθήκης θα πρέπει να καθιερωθεί, ανεξαρτήτως της επιλογής του κυρίως σχολικού εγχειριδίου Θρησκευτικών» λένε οι Θεολόγοι
Θεολόγοι σε Πιερρακάκη: «Να δοθεί στους μαθητές Καινή Διαθήκη ως σχολικό βοήθημα»