Ο σιδηρόδρομος υπήρξε το καμάρι της Βιομηχανικής Επανάστασης, γιατί μπορούσε να μεταφέρει μεγάλο αριθμό εμπορευμάτων και επιβατών γρήγορα, σε μεγάλες αποστάσεις και με μικρό κόστος. Αποτελούσε μια από τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να προχωρήσει μια χώρα στη Βιομηχανική Επανάσταση. Και ενώ οι ευρωπαϊκές χώρες ανέπτυσσαν η μία μετά την άλλη σιδηροδρομικά δίκτυα, στη χώρα μας δημιουργήθηκαν από την εποχή του Τρικούπη καχεκτικές και προβληματικές σιδηροδρομικές γραμμές, οι οποίες βρίσκονταν μακριά από τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Από τότε μέχρι σήμερα οι ελληνικές κυβερνήσεις δε στήριξαν την υπόθεση σιδηρόδρομο. Την θεωρούσαν βαρίδι. Δεν επένδυσαν στην οικονομική ανάπτυξη έχοντας ως σύμμαχο τα τρένα. Έτσι, φτάσαμε στο σημείο το 2017 να αποκρατικοποιηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να πουληθεί έναντι πινακίου φακής, μόνο για 45.000.000. ευρώ, στους κρατικούς ιταλικούς σιδηροδρόμους.
Οι θιασώτες του λιγότερου κράτους προπαγάνδιζαν ότι επιτέλους θα έρθει ο απαραίτητος εκσυγχρονισμός του ελληνικού σιδηροδρόμου. Βεβαίως, είναι ολοφάνερο ότι κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, παρά την κατασκευή της διπλής γραμμής στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Έπρεπε να συμβεί το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, για να πληροφορηθούμε ότι για πολλά χρόνια το τρένο κινούνταν με σβηστά φώτα. Χωρίς να λειτουργούν τα στοιχειώδη όργανα, ηλεκτρονικά και μη, η τηλεματική, η σήμανση και οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να διορθώσει ένα ανθρώπινο λάθος. Η κατάσταση στη Hellenic Train θύμιζε διαλυμένη εταιρεία. Έλλειψη προσωπικού σε καίριες θέσεις, κλειδούχοι που αλλάζουν την πορεία των συρμών χειροκίνητα, σταθμάρχες χωρίς εμπειρία και εκπαίδευση, ασύρματοι που δεν έχουν σήμα παντού κ.α. Κανένας αρμόδιος δεν άκουσε τους συνδικαλιστές που προειδοποιούσαν ότι κάτω από αυτές τις συνθήκες δε θα αργούσε το μοιραίο. Ουδενός κυβερνητικού παράγοντα το αφτί δεν ίδρωσε, όταν η χώρα μας παραπέμφθηκε πρόσφατα από την Κομισιόν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, επειδή, παρά τις επιχορηγήσεις εκατομμυρίων ευρώ που έλαβε από τα ευρωπαϊκά ταμεία, για να αναβαθμίσει και να εκσυγχρονίσει το σιδηροδρομικό δίκτυο, η κατάσταση δεν άλλαξε. Ποιοι ευθύνονται, επομένως, για το έγκλημα των Τεμπών.
Ο πρωθυπουργός της χώρας στο διάγγελμά του απεφάνθη: «το δράμα οφείλεται, κυρίως, σε τραγικό ανθρώπινο λάθος», είπε και έβγαλε μόνος του το πόρισμα, πριν καν συγκροτηθεί η επιτροπή εμπειρογνωμόνων. Έριξε σχεδόν όλο το φταίξιμο στον σταθμάρχη και αποδέχτηκε την παραίτηση του υπουργού του, ο οποίος φέρει, λέει, την αντικειμενική ευθύνη. Ο κ. Μητσοτάκης έβγαλε τον εαυτό του άλλη μια φορά καθαρό. Ακόμη σε ένα σοβαρό και θλιβερό περιστατικό δεν άκουσε και δεν είδε. Σαν να μη κυβερνά ο ίδιος τη χώρα. Σαν να μην προΐσταται των υπουργών του. Σαν να μην ήξερε ότι δεν πληρούνταν οι στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας για τη μεταφορά των επιβατών. Σαν να είναι έξω και πέρα από πολιτικές ευθύνες. Ήταν, ωστόσο, έτοιμος την ίδια μέρα να πάρει μέρος στη φιέστα που είχε στηθεί για να προβληθεί άλλο ένα εικονικό επίτευγμα της κυβέρνησης: το κέντρο τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου της Β. Ελλάδας!!!
Η τραγωδία που παίχτηκε στα Τέμπη ήρθε να αποδείξει ότι η χώρα βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά από το να θεωρηθεί ευρωπαϊκή και μάλλον η εικόνα της, μερικές φορές, ταιριάζει σε χώρες υποανάπτυκτες. Φανέρωσε την κυβερνητική γύμνια και την υποκρισία. Επιβεβαιώθηκε ξανά ότι ο κ. Μητσοτάκης στηρίζεται στις υπεκφυγές, στην απάτη, τον λαϊκισμό και τη μεταστροφή της πραγματικότητας. Τα κορμιά των νέων παιδιών ήταν ακόμη ζεστά, όταν τα πρωθυπουργικά μηρυκαστικά, βγάζοντας λάδι την κυβέρνηση, προκλητικότατα διατυμπάνιζαν ότι αυτό που συνέβη στα Τέμπη είναι μια μεγάλη ευκαιρία να εκσυγχρονιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο! Ως πότε, όμως, θα επιχειρούν να ταΐζουν σανό τους ψηφοφόρους;
Η Ελλάδα δεν πρέπει να συνεχίσει να πορεύεται στις ίδιες ράγες. Ο ελληνικός λαός δικαιούται να ελπίζει σε καλύτερες μέρες. Ξεκαθαρίστηκε οριστικά, με τον πιο οδυνηρό τρόπο, ότι αυτό δεν μπορεί να συμβεί με τον κ. Μητσοτάκη στο τιμόνι και τη Ν.Δ. στην κυβέρνηση. Όλο και περισσότεροι πολίτες συνειδητοποιούν ότι με σβηστά φώτα δεν πήγαινε όλα αυτά τα χρόνια μόνο ο σιδηρόδρομος, αλλά μια χώρα ολόκληρη. Μετά από αυτή τη διαπίστωση οι πολίτες δεν έχουν πια δικαίωμα να λένε ότι δε γνώριζαν.
*εκπαιδευτικός στο 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη