ζώνης ασφαλείας
Ελάχιστοι γνωρίζουν αυτή την ιδιότητα

Η ζώνη ασφαλείας αποτελεί το πιο χρήσιμο και σωτήριο κομμάτι στο αυτοκίνητο κάθε οδηγού, ενώ η χρήση της αποτελεί απαράβατο κανόνα για κάθε συνοδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες κάθε οχήματος, κατά τη διάρκεια της επιβίβασης.

Από τότε που εισήλθε στα αυτοκίνητα έχει σώσει εκατομμύρια ζωές από τραυματισμούς έως και βέβαιο θάνατο.

Η ζώνη ασφαλείας αποτελεί την βάση και βρίσκεται στο επίκεντρο των συστημάτων παθητικής ασφαλείας ενός αυτοκινήτου αφού χωρίς τη χρήση της τα υπόλοιπα υποσυστήματα, όπως για παράδειγμα οι αερόσακοι, όχι μόνο είναι πρακτικά άχρηστα αλλά μπορεί να γίνουν επικίνδυνα για την ακεραιότητα οδηγού και επιβατών.

Ο Βρετανός George Cayley είναι αυτός που εφηύρε τη πρώτη ζώνη ασφαλείας στα μέσα του 19ου αιώνα για χρήση στα ανεμόπτερα εκείνης της εποχής.

Για χρήση στα αυτοκίνητα ο Αμερικανός Edward J. Claghome ήταν εκείνος που πιστώθηκε την εφεύρεση της ζώνης ασφάλειας δύο σημείων (γύρω από τη μέση) στην ιστορία των τεσσάρων τροχών το 1885, ο οποίος βρήκε αυτόν τον τρόπο ώστε οι επιβάτες ενός ταξί να παραμένουν στη θέση τους.

Η σύγχρονη ζώνη ασφάλειας τριών σημείων αποτελεί εφεύρεση του Σουηδού Nils Bohlin, το 1958, τον πρώτο μάλιστα χρόνο που εργάστηκε για την Volvo, η οποία μάλιστα τις εφάρμοσε άμεσα στα μοντέλα της αλλάζοντας τα δεδομένα στην ασφάλεια των αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.

Μολονότι, βέβαια, η ζώνη ασφαλείας είναι ένα «αντικείμενο» με το οποίο όλοι μας ερχόμαστε καθημερινώς σε επαφή, οι περισσότεροι ίσως να μην γνωρίζουν κάποιες βασικές αρχές λειτουργίας της και τον ρόλο τον οποίο διαδραματίζουν τα επιμέρους τμήματά τους.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του πλαστικού κουμπιού το οποίο βρίσκεται τοποθετημένο σε κάθε ζώνη ασφαλείας, χωρίς ωστόσο να γνωρίζει σχεδόν κανείς τι είναι αυτό που το κάνει τόσο απαραίτητο.

Αν και το πλαστικό τμήμα παραπέμπει σε κουμπί, στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα στοπ, το οποίο ουσιαστικά αποτρέπει την πόρπη της ζώνης να υπακούσει στο νόμο της βαρύτητας και να βρεθεί στο πάτωμα του αυτοκινήτου καθιστώντας την… ανάσυρση και τη χρήση της πολύ πιο δύσκολη και χρονοβόρα.

Επί της ουσίας, το γεγονός ότι κάθε ημέρα με μια απλή κίνηση του χεριού μπορείτε να τοποθετήσετε τη ζώνη ασφαλείας το οφείλετε σε αυτό το υπεράνω κάθε υποψίας κομμάτι πλαστικού.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γκαμπριέλα Άντερσεν Σις
Λος Άντζελες 1984: Γκαμπριέλα Άντερσεν Σις – Ποιος θυμάται τη νικήτρια του μαραθωνίου; Η 37η ήταν πρωταγωνίστρια!
Ολυμπιακοί Αγώνες Λος Άντζελες 1984…
Λος Άντζελες 1984: Γκαμπριέλα Άντερσεν Σις – Ποιος θυμάται τη νικήτρια του μαραθωνίου; Η 37η ήταν πρωταγωνίστρια!
skoupidia
Χρόνια πίσω η Ελλάδα στη διαχείριση αποβλήτων: Πώς κινδυνεύει να παγιδευτεί στα «δίχτυα» της κοστοβόρου καύσης
Σύμφωνα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις του WWF Ελλάς, το μοντέλο διαχείρισης που προκρίνει σήμερα η Πολιτεία θα κοστίσει πάνω από 5 - 5,5...
Χρόνια πίσω η Ελλάδα στη διαχείριση αποβλήτων: Πώς κινδυνεύει να παγιδευτεί στα «δίχτυα» της κοστοβόρου καύσης
τρίτη δόση εμβολίο emvolio.gov.gr
Κορονοϊός: Απόφαση «κόλαφος» για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν - Αδιαφάνεια στην προμήθεια εμβολίων
Αδιαφάνεια στην προμήθεια εμβολίων διαπίστωσε το ανώτατο δικαστήριο της Ε.Ε.
Κορονοϊός: Απόφαση «κόλαφος» για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν - Αδιαφάνεια στην προμήθεια εμβολίων