kafes_autokinito
Το «τσουχτερό» πρόστιμο που προβλέπεται αν σας πιάσουν να τον κρατάτε στο τιμόνι - Όσα αναφέρονται στην διάταξη του Κ.Ο.Κ

Ο καφές είναι το αγαπημένο ρόφημα εκατομμυρίων Ελλήνων, συνοδεύοντας τους σε πολλές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς και στις μετακινήσεις τους. Ωστόσο, υπάρχει ένα σημαντικό ζήτημα που συχνά παραβλέπεται: η κατανάλωση καφέ κατά την οδήγηση (όπως ισχύει και για αναψυκτικά, τροφές κ.α.) απαγορεύεται βάσει του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Η κατανάλωση κατά την οδήγηση μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού και να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών και άλλων χρηστών του δρόμου.

Όσα αναφέρονται στην διάταξη του Κ.Ο.Κ

Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 13 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι οδηγοί οχημάτων πρέπει να έχουν πλήρη ελευθερία κινήσεων. Αυτό σημαίνει ότι τα χέρια τους πρέπει να είναι αποκλειστικά αφιερωμένα στο χειρισμό του αυτοκινήτου, ώστε να μπορούν να εκτελούν χωρίς εμπόδια όλους τους απαραίτητους χειρισμούς κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Σύμφωνα με τη παράγραφο 2, του άρθρου 13:

Ο οδηγός επιβάλλεται να έχει την, κατά τις σχετικές διατάξεις, προβλεπόμενη άδεια οδήγησης και την αναγκαία σωματική και διανοητική ικανότητα και να βρίσκεται σε κατάλληλη κατάσταση για να οδηγεί, οφείλει δε κατά το χρόνο της οδήγησης να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημα του ή τα ζώα του. Ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς. Ιδιαίτερα, απαγορεύεται να χρησιμοποιεί εν κινήσει ακουστικά, που έχουν συνδεθεί με φορητό ραδιόφωνο, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, καθώς και κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.

Το τσουχτερό πρόστιμο

Ο παραβάτης οδηγός που δεν συμμορφώνεται με τις παραπάνω διατάξεις, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδηγός οδηγού για τριάντα 30 ημέρες.

O χρυσός κανόνας των 5 λεπτών: Η σωτήρια “κίνηση” με το air condition στο αυτοκίνητο για να καις λιγότερη βενζίνη

Όταν οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν, η χρήση του air condition γίνεται απαραίτητη για να διατηρήσουμε την άνεση και την υγεία μας. Με την κατάλληλη χρήση του κλιματιστικού, εξασφαλίζουμε την αποδοτική λειτουργία του συστήματος και προστατεύουμε την ευεξία μας σε συνθήκες καύσωνα.

Ο Κίνδυνος Οδήγησης σε Υψηλές Θερμοκρασίες

Οδηγώντας σε υψηλές θερμοκρασίες χωρίς τα κατάλληλα μέτρα, θέτουμε σε κίνδυνο την υγεία μας και την ασφάλειά μας. Η ζέστη μπορεί να προκαλέσει σύγχυση, να μειώσει τη συγκέντρωση και να επιβραδύνει τις αντιδράσεις μας, καθιστώντας την οδήγηση πιο επικίνδυνη.

Η Αναγκαιότητα του Air Condition στα Αυτοκίνητα

Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να αποφύγουμε αυτά τα προβλήματα περιλαμβάνουν τη χρήση του air condition. Ευτυχώς, το κλιματιστικό υπάρχει στα αυτοκίνητα εδώ και δεκαετίες και μπορεί να ρυθμίσει τη θερμοκρασία σε ιδανικά επίπεδα μέσα σε λίγα λεπτά, προσφέροντας άνεση και ασφάλεια στον οδηγό και τους επιβάτες.

Είτε στη βασική του έκδοση είτε στην πιο εξελιγμένη και αυτοματοποιημένη, την οποία γνωρίζουμε ως κλιματισμό, το air condition είναι ιδιαίτερα απλό στη χρήση και λειτουργία του, ενώ περίπλοκη δεν είναι ούτε η συντήρησή του.

Ωστόσο, υπάρχει ένας κανόνας που, αν εφαρμοστεί, εξασφαλίζει πιο σωστή και υγιεινή λειτουργία του air condition μεταξύ των διαστημάτων συντήρησης, χωρίς να επηρεάζει επί της ουσίας την άνεση των επιβατών.

Υπάρχουν φορές που τα συστήματα κλιματισμού, ειδικά στα παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, φέρνουν στην καμπίνα αέρα με έντονη οσμή που θυμίζει εκείνη της μούχλας, ενώ για την ίδια αιτία η συνολική τους απόδοση μπορεί να παρουσιάζεται μειωμένη.

Στην προκειμένη περίπτωση το κακό έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα από την εμφάνιση του «συμπτώματος» και γι΄ αυτό το αποκλειστικά υπεύθυνοι είμαστε εμείς λόγω του τρόπου που χρησιμοποιούμε το air condition.

Το πρόβλημα ξεκινά από την απενεργοποίηση του air condition την ίδια στιγμή που απενεργοποιείται ο κινητήρας, όταν δηλαδή έχουμε φτάσει στον προορισμό μας και αυτό έχει συνέπειες.

Ο κρύος αέρας που περνά από το σύστημα και μέσω των αεραγωγών φτάνει στην καμπίνα, μειώνει την θερμοκρασία και άλλων επιφανειών και μερών που βρίσκονται κοντά στο σύστημα κλιματισμού ή αποτελούν μέρος του.

Από την άλλη ο ζεστός κινητήρας του περιβάλλοντος αυξάνει την θερμοκρασία στην περιοχή και από τη διαφορά θερμοκρασίας συσσωρεύεται περισσότερη υγρασία στα δροσερά μέρη του συστήματος κλιματισμού, η οποία υπάρχει ήδη εκεί λόγω της λειτουργίας του.

Η υγρασία που παραμένει στο κύκλωμα μετά την παύση λειτουργίας του air condition δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων, τα οποία, εκτός από την δυσάρεστη οσμή στην καμπίνα μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα και στην υγεία μας.

Παράλληλα, όσα περισσότερα βακτήρια και μύκητες συγκεντρώνονται στο κύκλωμα τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να φράξουν μερικώς και σταδιακά οι δίοδοι του αέρα -λόγω και της συγκέντρωσης σκόνης που προσκολλάται στις υγρές επιφάνειες- και το air condition να παρουσιάσει μειωμένη απόδοση.

Το παραπάνω μπορούμε να το αποφύγουμε ακολουθώντας τον κανόνα των πέντε λεπτών που καλό είναι να εφαρμόζουμε κάθε φορά που χρησιμοποιούμε το κλιματιστικό του αυτοκίνητο. Ο συγκεκριμένος και ιδιαίτερα απλός στην εφαρμογή κανόνας θέλει τον οδηγό να απενεργοποιεί το air condition πέντε λεπτά πριν φτάσει στον προορισμό του αφήνοντας όμως τον ανεμιστήρα ανοιχτό, να λειτουργεί κανονικά.

Με αυτόν τον τρόπο, ο θερμότερος αέρας που εισέρχεται στο κύκλωμα απομακρύνει την υγρασία και έτσι απομακρύνει και την πιθανότητα να αναπτυχθούν βακτήρια και μύκητες που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία μας.

Επίσης, ακολουθώντας τον παραπάνω κανόνα αραιώνουν και τα σέρβις που μπορεί να χρειαστούν για το κλιματιστικό, με τον συμπιεστή του να λειτουργεί παράλληλα σε ιδανικές συνθήκες, κάτι που αυξάνει τη διάρκεια ζωής του.

Τον συγκεκριμένο κανόνα ακολουθούν και τα τελευταίας γενιάς οικιακά κλιματιστικά, τα οποία, πριν απενεργοποιηθούν εντελώς, λειτουργούν για μερικά λεπτά μόνο τον ανεμιστήρα τους για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

Αναφορικά με την άνεση, κλείνοντας το air condition πέντε λεπτά πριν φτάσουμε στον προορισμό μας δεν την επηρεάζουμε ουσιαστικά αφού η αύξηση της θερμοκρασίας είναι σταδιακή και δεν θα φτάσει να γίνει δυσάρεστη μέχρι να σταματήσουμε.

Τέλος, δίνουμε στο σώμα μας τον απαραίτητο χρόνο να προσαρμοστεί πιο εύκολα στην εξωτερική και σημαντικά υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος και να μην «σοκαριστεί» από την ξαφνική και πολύ έντονη διαφορά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kafes_autokinito
Τέλος ο καφές στο αυτοκίνητο: Το «τσουχτερό» πρόστιμο που προβλέπεται
Το «τσουχτερό» πρόστιμο που προβλέπεται αν σας πιάσουν να τον κρατάτε στο τιμόνι - Όσα αναφέρονται στην διάταξη του Κ.Ο.Κ
Τέλος ο καφές στο αυτοκίνητο: Το «τσουχτερό» πρόστιμο που προβλέπεται