Μετά την ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι γονείς θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί σχετικά με την κυκλοφορία των παιδιών τους με ηλεκτρικά πατίνια, καθώς θα απαγορεύεται η χρήση τους (αν η τελική τους ταχύτητα υπερβαίνει τα 6 χιλιόμετρα ανά ώρα) από ανηλίκους κάτω των 15 ετών, ενώ προβλέπονται βαρύτατα πρόστιμα για τους οδηγούς άνω των 15 που θα κάνουν τις... συνήθεις παραβάσεις: δηλαδή οδήγηση χωρίς κράνος και ανακλαστικό γιλέκο, χρήση κινητού, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, ορίου ταχύτητας κ.ά.
Με τον νέο ΚΟΚ, ο οποίος μπαίνει σε διαβούλευση την ερχόμενη εβδομάδα -εκτός απροόπτου- και θα εισαχθεί στη Βουλή προς ψήφιση τον Ιανουάριο, αλλάζουν (σχεδόν) όλα, με σκοπό να μπει μια τάξη στο κυκλοφοριακό χάος της Ελλάδας. Στο στόχαστρο δεν μπαίνουν μόνο οι οδηγοί αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, αλλά και οι ανήλικοι χρήστες των οχημάτων μικροκινητικότητας, ακόμα και οι πεζοί, στους οποίους θα επιβάλλονται πρόστιμα για «αλόγιστη κίνηση», αν, για παράδειγμα, διασχίζουν δρόμους με ερυθρό σηματοδότη για τους πεζούς, στέκονται στις διαβάσεις και καθυστερούν τα αυτοκίνητα, ή θέτουν τον εαυτό τους και άλλους χρήστες των οδών σε κίνδυνο.
Αυτές και πολλές ακόμα, συχνά καινοτόμες, διατάξεις του ΚΟΚ δεν έρχονται για να... μείνουν στα χαρτιά. Για την επιβολή τους θα φροντίζουν 388 κάμερες που θα τοποθετηθούν σε φανάρια το 2025 και 1.000 ακόμα το 2026, οι οποίες θα καταγράφουν τις παραβάσεις και θα στέλνουν τις κλήσεις ηλεκτρονικά στο κινητό του οδηγού.
Σκοπός, όπως εξηγούν παράγοντες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι όχι να επιβληθούν τιμωρητικές ποινές, αλλά να μπει μια τάξη στο χάος που επικρατεί με το κυκλοφοριακό σε όλη τη χώρα και να σταματήσει η αιματοχυσία στους δρόμους. Αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα, με δεδομένο ότι, όπως έχει τονίσει ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, η χώρα μας βρίσκεται στην 4η χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε νεκρούς από τροχαία.
«Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 από τους 621 νεκρούς που είχαμε από τροχαία δυστυχήματα οι μισοί έχασαν τη ζωή τους μέσα στην πόλη ενώ οι 100 ήταν πεζοί». Πώς μπορεί να αλλάξει αυτό, λοιπόν;
Τα ηλεκτρικά πατίνια
Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια, ο νέος ΚΟΚ τα διαχωρίζει σε δύο κατηγορίες: αυτά που κινούνται με ταχύτητα μέχρι 6 χιλιομέτρων ανά ώρα και αυτά που έχουν δυνατότητα να αναπτύξουν ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα ανά ώρα. Για τα πρώτα η χαμηλότερη επιτρεπόμενη ηλικία οδήγησης είναι τα 12 έτη, ενώ για τα δεύτερα για άτομα από 15 ετών και άνω.
Σε κάθε περίπτωση, τα e-scooters υπόκεινται πλέον στις διατάξεις του ΚΟΚ και προβλέπονται πρόστιμα για όλες τις κατηγορίες παραβάσεων, ακόμα και για τους ανήλικους, με την ευθύνη να βαραίνει τους γονείς, αλλά και τις εταιρείες ενοικίασης οχημάτων μικροκινητικότητας. Τα πρόστιμα του ΚΟΚ, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Μεταφορών, θα βεβαιώνονται σε χρήστες οχημάτων ηλικίας από 15 ετών και άνω.
Επιπλέον, οι ανήλικοι και ενήλικοι οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών θα πρέπει να φέρουν, όπως ορίζει ο ΚΟΚ, κράνος -εδώ τα πρόστιμα είναι πολύ αυστηρά-, ανακλαστικό γιλέκο και φωτιστικά σώματα όχι μόνο στο όχημα, αλλά και πάνω στα ρούχα τους. Μπορεί να φαίνεται ως μια επισήμανση των αυτονόητων, αλλά το να κινούνται σε συγκεκριμένους δρόμους τα οχήματα μικροκινητικότητας και να φροντίζουν οι χρήστες τους να φαίνονται από τους άλλους οδηγούς τη νύχτα είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό.
Πηγή: protothema.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Θέλετε να βρίσετε στα αρχαία ελληνικά; 3 λέξεις είναι αρκετές
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ