Το να αφήνουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας να ζεσταθεί μέχρι να ξεκινήσουμε είναι λάθος, καθώς αυτό μπορεί να του δημιουργήσει πρόβλημα.
Στο ρελαντί, η αύξηση της θερμοκρασίας καθυστερεί προκαλώντας δυσλειτουργίες. Για παράδειγμα, η κυλινδροκεφαλή δεν λιπαίνεται επαρκώς, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη φθορά της, ενώ το σύστημα ψεκασμού, το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων στον καταλύτη, αλλά και ο καταλύτης καθαυτός υπολειτουργούν.
Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να προκαλούνται βλάβες εάν έχουμε τη συνήθεια να αφήνουμε συχνά τον κινητήρα μας στο ρελαντί να ζεσταίνεται πριν φύγουμε για τον προορισμό μας.
Πέραν αυτού, αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων, μικροσωματιδίων και διοξειδίου του άνθρακα, όσο κι αν εμείς θεωρούμε το αντίθετο. Σύμφωνα με τις σχετικές μετρήσεις, ένας κινητήρας που λειτουργεί στο ρελαντί εκπέμπει περίπου 150 γραμμάρια CO2 ανά λεπτό της ώρας.
Τέλος, σε κάποιες χώρες επιβάλλεται πρόστιμο στον οδηγό που η Αστυνομία διαπιστώσει ότι έχει αφήσει το μοτέρ του αυτοκινήτου του να λειτουργεί στο ρελαντί. Για παράδειγμα, στη Γερμανία το ποσό που καλείται να πληρώσει κάποιος στον οποίο βεβαιωθεί αυτή η παράβαση είναι 80 ευρώ για επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση