Σε νέες λεκτικές ακροβασίες φαίνεται να αναγκάζεται να κινηθεί ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, προσπαθώντας να αποφύγει να παραδεχτεί την αλήθεια για την κατάσταση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, ιδιαίτερα μετά το έγκλημα στα Τέμπη.
Παρά τις υποσχέσεις για αναβάθμιση και ενίσχυση του συστήματος, η πραγματικότητα παραμένει σκληρή και απογοητευτική, καθώς από το δυστύχημα μέχρι σήμερα δεν έχει καλυφθεί ούτε μία οργανική θέση στον σιδηρόδρομο, κάτι που είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση στοιχειωδών επιπέδων ασφαλείας.
Στις 20 Φεβρουαρίου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είχε αναφέρει ότι «έχουν καλυφθεί 120 οργανικές θέσεις», ωστόσο έρευνα από το Jacobin αποκάλυψε ότι αυτές οι θέσεις δεν είναι καν οργανικές, αλλά προσωρινές και χωρίς πραγματική αντικατάσταση στο εργατικό δυναμικό του σιδηροδρόμου. Οι 120 εργαζόμενοι βρίσκονται ακόμα σε διαδικασία εκπαίδευσης και, πριν αρχίσουν να εργάζονται, πρέπει να περάσουν εξετάσεις, με αβέβαιο αποτέλεσμα. Επιπλέον, οι θέσεις που έχουν προκηρυχθεί δεν αφορούν μόνιμες θέσεις εργασίας, αλλά «μπλοκάκια», κάτι που δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες του συστήματος.
Η επανεξέταση της υπόθεσης από την πλευρά των δημοσιογράφων, οι οποίοι επέστρεψαν με νέες ερωτήσεις προς τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, αποκάλυψε την αδυναμία του Παύλου Μαρινάκη να απαντήσει με σαφήνεια και ειλικρίνεια. Όταν ρωτήθηκε για τη διαδικασία κάλυψης των οργανικών θέσεων, ο Μαρινάκης προσπάθησε να «θολώσει τα νερά» απαντώντας για άλλες προσλήψεις, παραλείποντας να μιλήσει για τις οργανικές θέσεις και επικεντρώνοντας την κουβέντα στις προσλήψεις μέσω μπλοκακίων.
Το μεγαλύτερο ερώτημα που παραμένει αναπάντητο είναι το εξής: Πώς είναι δυνατόν δύο χρόνια μετά το τραγικό περιστατικό των Τεμπών και την εξαγγελία «fast-track» διαδικασίας για την κάλυψη των θέσεων, να μην έχουν ολοκληρωθεί οι μόνιμες προσλήψεις, με αποτέλεσμα η κατάσταση στον σιδηρόδρομο να παραμένει ασταθής και επικίνδυνη; Αυτή η κατάσταση αναδεικνύει την αποτυχία της κυβέρνησης και των αρμοδίων να προχωρήσουν σε πραγματική ενίσχυση του σιδηροδρομικού συστήματος, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε νέες τραγωδίες αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα.
Η πολιτική αυτή, η οποία υποστηρίζει τη συνέχιση του καθεστώτος των προσωρινών και ανασφαλών θέσεων εργασίας στον τομέα του σιδηροδρόμου, δείχνει όχι μόνο αδιαφορία για την ασφάλεια των πολιτών, αλλά και αδυναμία διαχείρισης ενός τόσο κρίσιμου τομέα. Οι πολίτες και οι εργαζόμενοι στον τομέα απαιτούν άμεσες λύσεις και την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στο δημόσιο σιδηροδρομικό σύστημα.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Δημοσιεύσαμε μια έρευνα πριν από δέκα μέρες στην οποία, με βάση μαρτυρίες και τεκμήρια, βρήκαμε ότι αυτή τη στιγμή οι στελεχωμένες οργανικές θέσεις στον Σιδηρόδρομο είναι λιγότερες από ό,τι ήταν τη νύχτα των Τεμπών. Θέλουμε είτε να μας το επιβεβαιώσετε, είτε να μας το διαψεύσετε.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχω απαντήσει.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Άρα, ισχύει ή όχι;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, έχω απαντήσει. Ούτε ισχύει ή δεν ισχύει, έχω απαντήσει. Αν δεν σας καλύπτουν οι απαντήσεις μου, δικαίωμά σας. Κάνετε την ίδια ερώτηση πέντε και έξι φορές και έχω απαντήσει με στοιχεία και τις πέντε και τις έξι και κάποιες φορές και παραπάνω.
Εσείς ακούγοντας αυτές τις απαντήσεις τι συμπέρασμα σχηματίζετε; Υπάρχουν σήμερα περισσότερες κενές οργανικές θέσεις από την νύχτα των Τεμπών, ή όχι;
Μπορείτε αν δείτε στο βίντεο την απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου, την προηγούμενη απάντηση για το θέμα και την κατάσταση όπως την περιγράφουν οι εργαζόμενοι.
Ακολουθεί ολόκληρη η απομαγνητοφώνηση
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Σε προηγούμενη ενημέρωση σας ανέφερα πως, παρότι αναγνωρίζετε την ανάγκη στελέχωσης των σιδηροδρόμων, από τα Τέμπη μέχρι σήμερα, δύο χρόνια μετά, δεν καλύψατε ούτε μια οργανική θέση. Εσείς δηλώσατε ότι έχετε καλύψει 120 οργανικές θέσεις. Όμως, πρώτον, αυτοί οι 120 ακόμη εκπαιδεύονται και πριν ξεκινήσει η εργασία τους θα πρέπει να δώσουν εξετάσεις, πιθανότατα δεν θα περάσουν όλοι. Δεύτερον, ακόμα κι αν ξεκινήσει η συνεργασία με τους 120, αυτοί θα είναι με μπλοκάκι, άρα δεν καλύπτουν οργανικές θέσεις. Επομένως, επανέρχομαι στο ίδιο ερώτημα. Δύο χρόνια μετά τα Τέμπη δεν έχετε καλύψει ούτε μια οργανική θέση στον Σιδηρόδρομο. Έχουν μειωθεί, μάλιστα, οι καλυμμένες θέσεις κατά 25%. Γιατί; Αποτύχατε ή δεν θέλετε να ενισχύσετε το Δημόσιο;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν ισχύει αυτό το οποίο λέτε. Έχουν γίνει αυτές οι προσλήψεις. Παράλληλα, μέχρι να ολοκληρωθούν και οι άλλες 110 προσλήψεις, που έχει προκηρυχθεί σχετικός διαγωνισμός, έχουν προσληφθεί εργαζόμενοι με μπλοκάκι, οι οποίοι προσλήφθηκαν -όπως σας απάντησα στη προ-προηγούμενη, αν δεν κάνω λάθος ενημέρωση- με τα ακριβώς ίδια κριτήρια με τα οποία γίνεται ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Είναι ένα πράγμα οι μόνιμες προσλήψεις, ένα άλλο πράγμα οι προσλήψεις με μπλοκάκι μέχρι να ολοκληρωθούν οι μόνιμες προσλήψεις. Και είμαστε η πρώτη Κυβέρνηση μετά από πάρα πολλά χρόνια -και αυτό είναι πάρα πολύ άσχημο και λυπηρό και παρατηρήθηκε και από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ- που κάνει συγκεκριμένες προσλήψεις στον Σιδηρόδρομο. Άρα, το ότι δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη, είναι δικό σας αυθαίρετο, ψευδές συμπέρασμα.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Τώρα, λέτε κάτι διαφορετικό, όμως. Καλύφθηκαν οργανικές θέσεις από τα Τέμπη μέχρι σήμερα ή όχι; Έχουν ολοκληρωθεί οι προσλήψεις ή ολοκληρώνονται; Είναι διαφορετικό.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όταν κάποιος προσλαμβάνεται και εκπαιδεύεται σημαίνει ότι έχει προσληφθεί. Όταν προκηρύσσεται μια άλλη προκήρυξη σημαίνει ότι είναι σε εξέλιξη η προκήρυξη. Και όταν προσλαμβάνονται κάποιοι με μπλοκάκι, ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδικασία και απασχολούνται στη συγκεκριμένη υπηρεσία. Είναι σαφή όλα αυτά και μάλιστα πριν από περίπου μία εβδομάδα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε σχετική ερώτηση βουλευτή της Πλεύσης Ελευθερίας, που αρχικά ήταν σε εμένα, αλλά λόγω αναρμοδιότητας απαντήθηκε από τον κ. Σταϊκούρα και έχει απαντήσει αναλυτικά σε κάθε επιμέρους δεδομένα. Επίσης, βγαίνει σε τακτά χρονικά διαστήματα σχετική ενημέρωση σε όλα τα κόμματα στη Βουλή, μπορείτε να τη δείτε. Το συμπέρασμα, όμως, ότι δεν έχει κάνει καμία πρόσληψη αυτή η Κυβέρνηση δεν ισχύει.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Δημοσιεύσαμε μια έρευνα πριν από δέκα μέρες στην οποία, με βάση μαρτυρίες και τεκμήρια, βρήκαμε ότι αυτή τη στιγμή οι στελεχωμένες οργανικές θέσεις στον Σιδηρόδρομο είναι λιγότερες από ό,τι ήταν τη νύχτα των Τεμπών. Θέλουμε είτε να μας το επιβεβαιώσετε, είτε να μας το διαψεύσετε.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχω απαντήσει.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Άρα, ισχύει ή όχι;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, έχω απαντήσει. Ούτε ισχύει ή δεν ισχύει, έχω απαντήσει. Αν δεν σας καλύπτουν οι απαντήσεις μου, δικαίωμά σας. Κάνετε την ίδια ερώτηση πέντε και έξι φορές και έχω απαντήσει με στοιχεία και τις πέντε και τις έξι και κάποιες φορές και παραπάνω.
Πηγή: jacobin.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/03
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση