Thumbnail

 

Το Υπουργείο Παιδείας πιστό στη μέθοδο που ακολουθεί ,αφού άφησε να διαχέεται ως  φήμη εδώ και μερικούς μήνες ότι ενδέχεται να  προβεί σε υποχρεωτικές μεταθέσεις και με αυτό τον τρόπο έκανε  απόσβεση μεγάλου μέρους της αντίδρασης ,τελικά τις ανακοίνωσε και επισήμως. Τί είναι αυτές και ποιους αφορά άμεσα ;
 
Αφορά δύο βασικές κατηγορίες :α)αυτούς  που θα είναι  στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή ΠΥΣΠΕ  και   β)αυτούς που ναι  μεν έχουν οργανική θέση αλλά δεν συμπληρώνουν το 75% τουλάχιστον του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου .  
Αυτοί λοιπόν οι εκπαιδευτικοί θα ονομάζονται αυτόματα   «εξολοκλήρου υπεράριθμοι» και θα μπαίνουν σε διαδικασία υποχρεωτικής μετάθεσης αναζητώντας απεγνωσμένα μία οργανική θέση . Θα καλούνται στη συνέχεια να υποβάλλουν αίτηση υποχρεωτικής μετάθεσης  ,αρχικά εντός της ίδιας της περιφέρειας ,μέχρι   5  προτιμήσεις συνολικά ( 3 σχολεία και δύο 2 ομάδες σχολείων ) .Αν δεν τοποθετηθούν  τότε θα επαναλαμβάνεται  η ίδια διαδικασία   για την επικράτεια αυτή τη φορά.
 
Αυτό που δημιουργεί ιδιαίτερη  εντύπωση είναι ότι οι  υποχρεωτικές μεταθέσεις των «εξολοκλήρου υπεράριθμων»  θα γίνονται  σε οργανικά κενά ,σύμφωνα τουλάχιστον με την εγκύκλιο που είδε το φως της δημοσιότητας.    Και αναρωτιέμαι ποιες είναι αυτές οι οργανικές θέσεις ;  Ξέρετε αλήθεια πόσα οργανικά κενά περισσεύανε  κάθε χρόνο  μετά την τοποθέτηση των κανονικών υπεραρίθμων ,των μετατιθέμενων και όσων ήταν στη διάθεση ;  Κανένα .Άρα για ποιες οργανικές θέσεις μιλάει η εγκύκλιος του υπουργείου ; Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα είναι να υποθέσουμε κάποια σενάρια :
 
ΣΕΝΑΡΙΟ 1 : Το υπουργείο ίσως και να σκέφτεται  να δημιουργήσει νέες οργανικές θέσεις που η κάθε μια θα περιλαμβάνει ομάδα  σχολείων. Σε αυτή την περίπτωση στην ουσία  οι μόνιμοι καθηγητές καλούνται να κάνουν  τη βρώμικη δουλειά  που ,μέχρι πέρσι,  έκαναν οι αναπληρωτές. Να βουλώνουν δηλαδή τρύπες πολλών σχολείων μαζί.
ΣΕΝΑΡΙΟ 2 : Το υπουργείο   πιθανά να σκέφτεται   να μην ικανοποιήσει  ,παρά ελάχιστες, κανονικές μεταθέσεις  ώστε να κρατήσει τις θέσεις για τις υποχρεωτικές .
ΣΕΝΑΡΙΟ 3 : Το υπουργείο   ίσως σκέφτεται να μετατρέψει  κάποια λειτουργικά κενά σε οργανικά .Στο παρελθόν είχε ακουστεί κάτι τέτοιο .Ότι θα έβαζε τον κάθε αποσπασμένο που λείπει χρόνια από την οργανική  να επιλέξει ή να επιστρέψει στην οργανική του θέση ή σε διαφορετική περίπτωση θα την έχανε και να βρισκόταν  στη διάθεση. Μάλιστα ακουγόταν ότι θα έδινε και κίνητρα για μετάταξη για όσους παρέμεναν μακριά από την οργανική τους σε φορείς. 
ΣΕΝΑΡΙΟ 4: Το υπουργείο ίσως  απλά να μην κάνει τίποτα από όλα αυτά και να έχει σαν απώτερο σκοπό τη αναπόφευκτη μη ικανοποίηση των επιλογών προτίμησης στην ίδια περιφέρεια  των περισσότερων εκπαιδευτικών ,οπότε μετά να μπορεί να τους χρησιμοποιήσει ανά την επικράτεια .Σε αυτή τη περίπτωση είναι φανερό ότι ο πραγματικός στόχος είναι να ξεφορτωθεί αρκετούς από εμάς που δεν θα είναι διατεθειμένοι να διαλύσουν τα σπίτια ,τις οικογένειές τους και τις ζωές τους για πολλοστή φορά.
 
Το υπουργείο παιδείας οφείλει άμεσα να απαντήσει με ποιο τρόπο σκέφτεται να διαθέσει οργανικές θέσεις σε τόσους  χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Πως γίνεται να συμβεί αυτό όταν λόγω της αύξησης ωραρίου και της συγχώνευσης –κατάργησης  πολλών σχολικών μονάδων οι οργανικές θέσεις ,αντί να αυξάνονται ,μειώνονται και δραματικά μάλιστα; Αλήθεια ακόμα και εάν υποθέσουμε ότι όλοι παίρναμε μια οργανική θέση ,ποιός θα καλύψει τα χιλιάδες  λειτουργικά κενά που προκύπτουν κάθε Σεπτέμβρη κυρίως λόγω των συνταξιοδοτήσεων;
 
Καλό θα ήταν όλοι μαζί οι εκπαιδευτικοί ενωμένοι να απαιτήσουμε αυτά  που μας αξίζουν ,όχι μόνο για εμάς αλλά για το ίδιο το  μέλλον του δημόσιου σχολείου. Καλώς ή κακώς έτυχε  σε εμάς να πρέπει να βάλουμε πλάτη για τα παιδιά και τους μαθητές μας .Ο μόνος κίνδυνος  τώρα είναι να χωριστούμε σε πληγέντες και μη πληγέντες από την  εγκύκλιο αυτή .  Θα ήταν καταστροφικό να μην θεωρούσαμε ότι όλα αυτά δεν αφορούν κάποιους επειδή απλά  έχουν οργανική  και πλήρες ωράριο. Η πυρκαγιά όταν δεν σβηστεί γρήγορα απλώνεται παντού.
 
Ποιοι είναι λοιπόν οι πιθανοί λόγοι για τους οποίους το υπουργείο προβαίνει σε κάτι τέτοιο ;
Οι λόγοι είναι καθαρά οικονομικοί .Λόγω της πρόσληψης ελάχιστων αναπληρωτών  φέτος (2000) θέλει να έχει μια δεξαμενή από ΄΄διαθέσιμους εκπαιδευτικούς΄΄ που θα καλύπτουν τρύπες οπουδήποτε τέτοιες προκύψουν  ανά την επικράτεια. Ένα είδος κρατικών υπαλλήλων έτοιμων για όλα λόγω απελπισίας. Στην ουσία είναι μια μορφή επιστράτευσης .Έπρεπε να το καταλάβουμε όμως όταν ακούγαμε για  δωρεάν σίτιση σε στρατιωτικές λέσχες  και δωρεάν μετακινήσεις. Βέβαια πιθανό πίσω από αυτή την ελαστικοποίηση της οργανικότητας (όπου  κατασκευάζονται ή καταργούνται  οργανικές θέσεις κατά το δοκούν) υπάρχει ο κίνδυνος της απαξίωσης και της τελικής κατάργησής  της .Και μετά θα δεν μένει τίποτα άλλο από το να πέσει σαν ώριμο φρούτο η  άρση  της μονιμότητας. Είπαμε λοιπόν, ενωμένοι.
 
                             Δημήτρης Τσιριγώτης .Φυσικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα