Thumbnail
Εκπαιδευτικά προγράμματα

Η Δημοτική Πινακοθήκη έχει σχεδιάσει για τις μόνιμες εκθέσεις  δωρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα, που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες και υλοποιούνται από Μουσειοπαιδαγωγούς.

Τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να παρακινηθούν, να συνεργαστούν, να παρατηρήσουν, να ερευνήσουν και να δημιουργήσουν.

Οι εκθέσεις των μόνιμων συλλογών μπορούν να δεχτούν μέχρι 30 μαθητές. Η διάρκεια των προγραμμάτων είναι 50 λεπτά και πραγματοποιούνται στους χώρους της Πινακοθήκης.

Πληροφορίες στο τηλέφωνο: 210-4101402-400,καθημερινά από τις 9:00-14:00

Υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων: Αθηνά Πάνου, Αρχαιολόγος- Μουσειολόγος.

 

  1. «ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ»

-Σκοπός: Να βοηθήσει τους μαθητές μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, να επεκτείνουν τις δεξιότητες τους και κυρίως μέσα από τις θεματικές ενότητες, να επεξεργάζονται, να αξιοποιούν τα δεδομένα και να αναπαράγουν απλά.

-Στόχοι: να παρατηρούν

               να περιγράφουν

               να δημιουργούν

Nήπια & Α’-Β’Δημοτικού

-Αφήγηση της ζωής του Γεωργίου Καστριώτη μέσα από τα σκίτσα, διηγούνται τα παιδιά.

-Δραστηριότητες

Γ’-Δ’ Δημοτικού

-Γνωριμία με τον Γεώργιο Καστριώτη

-Θέματα που τον απασχόλησαν (θρησκευτικού-ανθρωπολογικού-περιεχομένου και φυσικά φαινόμενα)

-Δραστηριότητες

Ε’-ΣΤ’ Δημοτικού

-Περιήγηση στην έκθεση

--Φυσιογνωμίες που τον επηρέασαν και τον ενέπνευσαν(Αντουάν Μπουρντέλ, Σοφία Σλήμαν, Δομίνικος Θεοτοκόπουλος) 

-Δραστηριότητες

Βιβλιογραφία

-     Ελληνική Τέχνη: Νεοελληνική Γλυπτική. Εκδοτική Αθηνών           

-Λυδάκης Στέλιος. Οι Έλληνες γλύπτες. Η Νεοελληνική Γλυπτική: Ιστορία-Τυπολογία Λεξικό γλυπτών, τόμος πέμπτος ,Αθήνα, Εκδοτικός Οίκος «Μέλισσα» 1981.

-Χρήστου, Χ., 1982.Νεοελληνική Γλυπτική 1800-1940,Αθήνα: Εμπορική

Τράπεζα.

 

  1. «Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΕΙΡΑΙΑ»

Τα έργα της Δημοτικής Πινακοθήκης του Δήμου Πειραιά ζωντανεύουν τη μαγεία της τέχνης και εξοικειώνουν τα παιδιά με ζωγράφους και δημιουργίες. Έργα ζωγραφικής αναλαμβάνουν να ξεναγήσουν και να μυήσουν τους μικρούς στα μυστικά της τέχνης και της γνώσης. Δραστηριότητες για τη γλώσσα, τα μαθηματικά, δραστηριότητες δημιουργίας και έκφρασης αλλά και για την τεχνολογία, όπως χρήση Η/Υ και διαδικτύου διδάσκουν και προσεγγίζουν την τέχνη με έναν διασκεδαστικό τρόπο (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά).

Σκοπός είναι τα παιδιά:

1.να γνωρίσουν τα μυστικά της τέχνης.

2.να  εξοικειωθούν με τους ζωγράφους και τις δημιουργίες τους

3.να ζήσουν τη χαρά της δημιουργίας

4.να γνωρίσουν την μεθοδολογία συντήρησης

Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά θα μπορέσουν να ανακαλύψουν τη μαγεία της τέχνης.

Ταυτόχρονα, θα αποκτήσουν συνείδηση των κινδύνων που απειλούν τα έργα της πολιτιστικής κληρονομιάς μας ενώ μέσα από δραστηριότητες δημιουργίας στο καλλιτεχνικό εργαστήρι  διδάσκονται και προσεγγίζουν την τέχνη με έναν ευχάριστο τρόπο.

Δραστηριότητες πριν την επίσκεψη

- Τι ονομάζουμε πινακοθήκη;

- Ποιοι εργάζονται;

- Ποιοι κανόνες διέπουν μια πινακοθήκη ή μουσείο;

- Πληροφορίες για τη ζωή και το έργο Ελλήνων Ζωγράφων

Δραστηριότητες μετά την επίσκεψη

-Έρευνα στο διαδίκτυο, αναζητώντας πληροφορίες σε ποια μουσεία ή πινακοθήκες της Ελλάδας υπάρχουν έργα των Ελλήνων Ζωγράφων, που γνώρισες στην πινακοθήκη.

-Δημιούργησε μια πινακοθήκη-μουσείο με λεζάντες, βάσεις και προθήκες στο σχολείο σου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

koronoios
Γιατί αυξάνονται τα κρούσματα του κορωνοϊού; Παίζουν τα κλιματιστικά κάποιο ρόλο;
Ένας ακόμη «ένοχος» για τη μετάδοση, που δύσκολα πάει το μυαλό μας, είναι ο αγαπημένος μας «φίλος» που μας ξελασπώνει τις δύσκολες μέρες του...
Γιατί αυξάνονται τα κρούσματα του κορωνοϊού; Παίζουν τα κλιματιστικά κάποιο ρόλο;