Thumbnail
ΝΑSA

Με κομμένη την ανάσα ο επιστημονικός κόσμος άκουσε τις σημερινές ανακοινώσεις της ΝASA κατά τη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης Τύπου.

H NASA ανακοίνωσε μια σπουδαία εξέλιξη που θα σχετίζεται με την ανακάλυψη ενός μυστηριώδους, νέου πλανήτη.

Η ανακάλυψη πλανήτη εκτός του ηλιακού μας συστήματος που εντόπισε το τηλεσκόπιο Κepler.

Πρόκειται για το διαστημικό τηλεσκόπιο που ξεκίνησε την αποστολή του το 2009, αναζητώντας αποδείξεις για την ύπαρξη εξωγήινης ζωής. Το τηλεσκόπιο έφερε την επανάσταση στη μελέτη των λεγόμενων εξωπλανητών, με την ανακάλυψη εκατοντάδων πλανητών που είναι σε τροχιά γύρω από μακρινά αστέρια όπως ο Ήλιος. Το πρώτο σκέλος της αποστολής του ολοκληρώθηκε το 2012, ωστόσο τα αποτελέσματα ήταν τόσο εντυπωσιακά, που το 2014 χρηματοδοτήθηκε νέα, πολύ μεγαλύτερη αποστολή.

Η NASA σε συνέντευξη Τύπου αποκάλυψε ότι το τηλεσκόπιο Κέπλερ με την βοήθεια της τεχνολογίας της Google ανακάλυψε ένα νέο ηλιακό σύστημα με τόσους πλανήτες όσους διαθέτει και το δικό μας.

Ειδικότερα, η ανακάλυψη δύο νέων πλανητών γύρω από τον Kepler-90 – ένα αστέρι σαν το δικό μας Ήλιο που είναι γνωστός – 2.545 έτη φωτός μακριά από τη Γη, σημαίνει ότι εκεί υπάρχει ένα ηλιακό σύστημα παρόμοιο με το δικό μας.

«Το σύστημα του Kepler-90 είναι σαν μία μίνι εκδοχή του δικού μας ηλιακού συστήματος. Έχεις μικρούς πλανήτες μέσα και μεγάλους έξω. Όλα όμως είναι σε μικρότερη κλίμακα», τόνισε ο αστρονόμος του Πανεπιστημίου του Τέξας, Άντριου Βάντενμπουργκ.

Στη NASA ψάχνουν για ύπαρξη πιθανής εξωγήινης ζωής στους οκτώ πλανήτες του Kepler-90. Ωστόσο, οι πλανήτες είναι σε πολύ κοντινή απόσταση από τον ήλιο τους, με τη θερμοκρασία να ξεπερνά τους 800 βαθμούς Φάρεναϊτ. Αυτό σημαίνει πως είναι πολύ δύσκολο να υπάρχει ζωή στους πλανήτες τουλάχιστον με την μορφή που την ξέρουμε.

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση