ΕΕ: Δράσεις για εκπαιδευτικούς και παιδιά, για την προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού
Δράσεις για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού των νέων προωθεί η ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε κατευθυντήριες γραμμές για τους διδάσκοντες και τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ΕΕ, σχετικά με τους τρόπους για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού στις αίθουσες διδασκαλίας.

Οι κατευθυντήριες γραμμές παρέχουν πρακτική υποστήριξη στους διδάσκοντες και στους εκπαιδευτικούς και περιλαμβάνουν ορισμούς τεχνικών εννοιών, ασκήσεις για την τάξη και τρόπους για την ενθάρρυνση της υγιούς συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο. Αυτή η εργαλειοθήκη καλύπτει τρία κύρια θέματα: ανάπτυξη του ψηφιακού γραμματισμού, αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και εκτίμηση και αξιολόγηση του ψηφιακού γραμματισμού.

Ελλείψεις βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων

Αυτή τη στιγμή, στην Ευρώπη, ένας στους τρεις μαθητές ηλικίας 13 ετών δείχνει έλλειψη βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων όταν εξετάζεται στην πράξη, ενώ σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, το ποσοστό των μαθητών ηλικίας 15 ετών στην ΕΕ που ανέφεραν ότι διδάσκονται πώς να εντοπίζουν αν μια πληροφορία είναι υποκειμενική ή μεροληπτική, είναι μόλις λίγο πάνω από το 50%. Υπάρχει επομένως, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σαφής ανάγκη να ενισχυθεί ο ρόλος της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και στην προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού, καθώς και του γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας. Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχυθούν οι αντιστάσεις και θα αυξηθεί η δυνατότητα για αποτελεσματικότερη καταπολέμηση του αντίκτυπου της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο.

Η επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας, Μαρίγια Γκαμπριέλ δήλωσε: «Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές αποτελούν μια πρακτική εργαλειοθήκη για διδάσκοντες και εκπαιδευτικούς. Θα προσφέρουν στους εκπαιδευτικούς τις γνώσεις και τα εργαλεία που χρειάζονται για να διδάξουν στη νεολαία μας πώς να περιηγείται στον ψηφιακό κόσμο. Ακόμη και ένας εκπαιδευτικός με ελάχιστη ή μηδενική προηγούμενη εμπειρία στην ψηφιακή εκπαίδευση θα μπορεί πλέον να εξηγήσει αποτελεσματικά στους μαθητές πώς να εντοπίζουν την παραπληροφόρηση».

Η Επιτροπή θα επενδύσει περαιτέρω σε αυτόν το σκοπό μέσω του ετήσιου προγράμματος εργασίας του Erasmus+ για το 2023, το οποίο θα παρέχει χρηματοδότηση για μεγάλης κλίμακας έργα με έμφαση στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών και την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού. Η Επιτροπή θα χρησιμοποιήσει επίσης τις νέες κατευθυντήριες γραμμές για δράσεις στήριξης των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής για ένα καλύτερο διαδίκτυο για τα παιδιά (BIK+).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πάσχα
«Kαλάθι του Πάσχα»: Πρεμιέρα στις 9 Απριλίου - Τι ισχύει για το «καλάθι των Νονών»
Θα περιλαμβάνει αρνί,  κατσίκι,  τσουρέκι, πασχαλινά σοκολατένια αυγά και σοκολατοειδή προϊόντα
«Kαλάθι του Πάσχα»: Πρεμιέρα στις 9 Απριλίου - Τι ισχύει για το «καλάθι των Νονών»
Ευρώπη
Προσλήψεις στην Ευρωπαική Ένωση: Μέχρι πότε οι αιτήσεις για 200 θέσεις με μισθό πάνω από 7.200 ευρώ
Οι υποψήφιες και οι υποψήφιοι πρέπει να κάνουν αίτηση ηλεκτρονικά και να υποβάλουν τις αιτήσεις τους έως τις 10 Απριλίου 2025 στις 12:00 το μεσημέρι,...
Προσλήψεις στην Ευρωπαική Ένωση: Μέχρι πότε οι αιτήσεις για 200 θέσεις με μισθό πάνω από 7.200 ευρώ