Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει το βιντεοπαιχνίδι "No Mercy", το οποίο αποσύρθηκε πρόσφατα από την πλατφόρμα Steam ύστερα από τη θύελλα παγκόσμιας κατακραυγής. Το 3D παιχνίδι, δημιουργία της Zerat Games, περιείχε σκηνές σεξουαλικής βίας, αιμομιξίας και δολοφονιών γυναικών, προκαλώντας σοκ σε κοινό και οργανώσεις προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Στο "No Mercy", οι παίκτες αναλάμβαναν τον ρόλο ενός χαρακτήρα που κακοποιούσε, βασάνιζε και δολοφονούσε γυναίκες, συμπεριλαμβανομένων μελών της οικογένειάς του, με πρόσχημα την «τιμωρία». Το παιχνίδι, που διατίθετο χωρίς σαφή ηλικιακό περιορισμό στη Steam —μια πλατφόρμα με εκατομμύρια χρήστες, συμπεριλαμβανομένων ανηλίκων— ενθάρρυνε την αποδοχή βίαιης συμπεριφοράς με συνθήματα όπως «Μην αποδέχεσαι ποτέ το "όχι" ως απάντηση».
Πέρα από τις σκηνές σεξουαλικής βίας, υπήρχαν «σεναριακές επιλογές» αιμομεικτικών σχέσεων και εκβιασμού, ενώ σε ορισμένα επίπεδα, οι παίκτες καλούνταν να δολοφονήσουν γυναίκες και νεογέννητα παιδιά.
Η υπόθεση του "No Mercy" με μια ματιά
Προγραμματιστές: Zerat Games
Διανομή: Steam
Θεματολογία: Βιασμός, αιμομιξία, βασανιστήρια, δολοφονίες
Κατακραυγή: Πάνω από 70.000 υπογραφές για την αφαίρεσή του
Απαγόρευση: Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς, Αυστραλία
Σχέση με προηγούμενες υποθέσεις: Θύμισε την υπόθεση του «Rape Day» (2019)
Η αντίδραση του κοινού και η απαγόρευση
Η κατακραυγή ήταν άμεση και μαζική: περισσότερες από 70.000 υπογραφές συγκεντρώθηκαν μέσω καμπάνιας στο Change.org, ζητώντας την απαγόρευση και οριστική διαγραφή του παιχνιδιού από όλες τις πλατφόρμες. Χρήστες στα κοινωνικά δίκτυα καταδίκασαν έντονα τη δημιουργία και διάθεση του τίτλου.
Η αντίδραση δεν περιορίστηκε στις εκφράσεις αποτροπιασμού. Η Steam προχώρησε στην αφαίρεση του παιχνιδιού, έπειτα από απαγορεύσεις που επιβλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά και την Αυστραλία. Σημαντικό είναι ότι, σύμφωνα με το Newsweek, στις ΗΠΑ δεν υπήρξε απαγόρευση, καθώς η ελευθερία έκφρασης προστατεύεται από την Πρώτη Τροπολογία, ενώ δεν υπάρχει αρμόδιος φορέας για την απαγόρευση περιεχομένου στα βιντεοπαιχνίδια.
Τι δείχνει αυτή η υπόθεση για τη βιομηχανία των videogames
Η περίπτωση του "No Mercy" ανοίγει ξανά τη συζήτηση για τα όρια της ελευθερίας έκφρασης στα ψηφιακά παιχνίδια, την ανάγκη για αυστηρότερους ελέγχους περιεχομένου και την ευθύνη των πλατφορμών διανομής.
Η υπόθεση του "No Mercy" δεν είναι απλώς μια μεμονωμένη «παρεκτροπή». Είναι καθρέφτης ενός βαθύτερου προβλήματος στον ψηφιακό κόσμο: την αδυναμία των θεσμών να ρυθμίσουν επαρκώς το περιεχόμενο που καταναλώνει το ευρύ κοινό, ιδιαίτερα οι νέοι.
Η κοινωνία καλείται να αντιδράσει όχι μόνο με απαγορεύσεις μετά το ξέσπασμα κατακραυγής, αλλά και με τη δημιουργία δομών πρόληψης, ελέγχου και εκπαίδευσης των χρηστών —ένα έργο κρίσιμο για το μέλλον της ψηφιακής κουλτούρας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ