Δυνατότητα πρόσβασης σε Σχολές Ανώτερων Αξιωματικών και για τους υποψηφίους ΕΠΑ.Λ.
Γράφει ο Παντελής Γαλίτης

Φαίνεται πως η ισονομία και, κατ’ επέκταση, η ισότιμη πρόσβαση σε θέσεις δημοσίου συμφέροντος έχει, σε κάποιες περιπτώσεις, παραλλαγές και εξαιρέσεις. Εξαιρέσεις, που στερούνται λογικής εξήγησης.

Για ένα ακόμη σχολικό έτος δεν επιτρέπεται η πρόσβαση των υποψηφίων των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) στις Σχολές Ανώτερων Αξιωματικών, τόσο του Στρατού και της Αστυνομίας, όσο και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας.

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ. για την πρόσβαση στα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα έχουν την δυνατότητα να εισαχθούν με το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων εκτός των άλλων, στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, στη Σχολή Αστυφυλάκων, στη Σχολή Πυροσβεστών, στη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Δεν έχουν όμως την δυνατότητα να εισαχθούν σε Σχολές Αξιωματικών, οι οποίες όμως είναι επιτρεπτές για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.) και συγκεκριμένα σε Σχολές και Τμήματα των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.), της Σχολής Αξιωματικών της  Αστυνομικής Ακαδημίας, της Σχολής Ανθυποπυραγών (Αξιωματικών) της Πυροσβεστικής Ακαδημίας.

Το οξύμωρο είναι ότι οι υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ. δικαιούνται να διεκδικήσουν την πρόσβασή τους σε Σχολές υψηλής ζήτησης και υψηλών ακαδημαϊκών απαιτήσεων, όπως Πολυτεχνεία και Πολυτεχνικές Σχολές, Σχολές Ιατρικής, Οδοντιατρικής, Κτηνιατρικής, Φαρμακευτικής, Φυσικής, Βιολογίας. Επομένως, δεν φαίνεται να τίθεται θέμα εκπαιδευτικού υπόβαθρου, το οποίο να δημιουργεί ζητήματα ικανοποιητικής ανταπόκρισης στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις των παραπάνω, μη επιτρεπτών για τους υποψηφίους των ΕΠΑ.Λ., σχολών. Ούτε, φυσικά, τίθεται θέμα υστέρησης πνευματικών ή σωματικών προσόντων. Επομένως, η εξαίρεσή των υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ. από το δικαίωμα διεκδίκησης των Σχολών Ανώτερων Αξιωματικών, μη έχοντας λογικοφανή έστω ερείσματα, δημιουργεί αισθήματα άδικης αντιμετώπισης και έρχεται σε αντίθεση με το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης σε θέσεις δημοσίου συμφέροντος.

Είναι χρέος της Πολιτείας να διασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών και μαθητριών στις Σχολές που οδηγούν σε θέσεις δημοσίου συμφέροντος, όπως φυσικά είναι και οι Σχολές των Ανώτερων Αξιωματικών του Στρατού, της Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος. Το δικαίωμα διεκδίκησης της εισόδου σε Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αν δεν τεκμηριώνεται η παρεμπόδισή του σε αυτό, είναι ανεπίτρεπτο να στερείται από κάθε συμμετέχοντα και συμμετέχουσα στην τυπική εκπαιδευτική διαδικασία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Χάρβαρντ
Γιατί η ακροδεξιά μισεί τα πανεπιστήμια όταν κάνουν τη δουλειά τους
Aυτά που συμβαίνουν στην Αμερική μπορεί να πατάνε πάνω στις ιδιαιτερότητες και του εκπαιδευτικού και του πολιτικού συστήματος των ΗΠΑ, αλλά δεν είναι...
Γιατί η ακροδεξιά μισεί τα πανεπιστήμια όταν κάνουν τη δουλειά τους
Σχολική αίθουσα
Ποιοτική δημόσια εκπαίδευση με λίγες αλλαγές- Το θέλει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ή όχι;
Τολμήστε να πάρετε αυτά τα μέτρα, εσείς του υπουργείου, της Κυβέρνησης και θα δείτε εντυπωσιακές αλλαγές προς το καλύτερο για την ποιότητα της...
Ποιοτική δημόσια εκπαίδευση με λίγες αλλαγές- Το θέλει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ή όχι;
μπάσκετ
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα στην Πρωτοβάθμια– Πέντε χρόνια αδράνειας και ασυνέπειας από το ΥΠΑΙΘΑ
Ο στρουθοκαμηλισμός του ΥΠΑΙΘΑ και οι ανεφάρμοστες εξαγγελίες – Η Φυσική Αγωγή σε ρόλο θεατή
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα στην Πρωτοβάθμια– Πέντε χρόνια αδράνειας και ασυνέπειας από το ΥΠΑΙΘΑ