Από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης του κορονοϊού και της αναστολής των μαθημάτων, το υπουργείο παιδείας επαναλάμβανε συνεχώς ότι οι πανελλαδικές θα γίνουν. Θα μπορούσε να δικαιολογηθεί αυτή η επιμονή, αφού είναι ο μόνος τρόπος που ξέρει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Από την άλλη θα έπρεπε θα διαφυλαχθεί η ηρεμία, όσο ήταν δυνατόν, των υποψηφίων.
Ας δεχτούμε ότι μέχρις στιγμής όλα έγιναν σωστά. Κάποια στιγμή αποφασίζεται η επάνοδος στην καθημερινότητα, που για το υπουργείο παιδείας σημαίνει να ανοίξουν και πάλι τα σχολεία, όχι μόνο για την Γ’ Λυκείου αλλά και για όλες τις τάξεις. Να συμφωνήσουμε καλόπιστα ότι και αυτό είναι αναγκαίο, όχι τόσο για μαθησιακούς λόγους, αφού είναι προφανές ότι με 10 μέρες μάθημα δεν κερδίζεις τίποτα, αλλά κυρίως για να ξεφύγουν τα παιδιά από τον εγκλεισμό στο σπίτι, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την ψυχική τους υγεία. Ταυτόχρονα να δεχτούμε ότι η επάνοδος στους κανονικούς ρυθμούς μπορεί να σημαίνει για πολλά παιδιά ότι κυκλοφορούμε όλη μέρα στους δρόμους, οπότε το σχολείο είναι μια καλή λύση φύλαξης.
Δεν τα έχει σκεφτεί σίγουρα όλα αυτά το υπουργείο, γιατί αν το έκανε θα μας το ανακοίνωνε. Απλώς αποφάσισαν να ανοίξουν τα σχολεία, με μοναδική ουσιαστική πρόβλεψη τον χωρισμό των τμημάτων στα δύο, γιατί όλα τα άλλα τα σχετικά με την καθαριότητα και την απολύμανση ούτε οι ίδιοι πιστεύουν ότι είναι δυνατόν να γίνει. Όχι μόνο γιατί δεν υπάρχει το κατάλληλο προσωπικό, αλλά ακόμα κι αν βρεθεί το προσωπικό, είναι σίγουρο ότι κανείς δεν υπολόγισε πόση ώρα χρειάζεται να γίνει απολύμανση των αιθουσών. Θα ήθελα να μου πουν πόση ώρα εκτιμούν πως χρειάζεται να απολυμανθούν 100, 200, 300 θρανία και καθίσματα;
Και τώρα ερχόμαστε στην εξής υπόθεση εργασίας, για να δικαιολογήσουμε έτσι και τον τίτλο του άρθρου. Οι φετινές πανελλαδικές απαιτούν ίσως περισσότερο από το διπλάσιο προσωπικό επιτήρησης από τα προηγούμενα χρόνια, αφού θα διπλασιαστούν περίπου οι αίθουσες. Τι θα γίνει αν με τη λειτουργία των σχολείων έχουμε έξαρση της επιδημίας; Τι θα γίνει αν κάποια στιγμή και χωρίς να προλάβουμε να αντιδράσουμε, αρχίσουν να αρρωσταίνουν οι εκπαιδευτικοί; Τι θα γίνει αν αρρωστήσουν πολλοί εκπαιδευτικοί; Τι θα γίνει αν το πρωί μιας ημέρας εξετάσεων κάποιος ή κάποιοι νιώσουν περίεργα συμπτώματα; Τι θα κάνουν; Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα οδηγίες θα πρέπει να κλειστούν στο σπίτι τους. Και τότε ποιος θα επιτηρήσει εκείνη την ημέρα; Το προσωπικό ασφαλείας; Ποιο προσωπικό ασφαλείας; Κι αν επιβεβαιωθούν οι φόβοι αυτοί, τότε ποιος θα κάνει τις πανελλαδικές; Ποιοι θα επιτηρήσουν τους μαθητές; Και κυρίως ποιοι θα διορθώσουν τα γραπτά;
Υπάρχει τελικά η πιθανότητα να ματαιωθεί αυτό που το υπουργείο θεωρούσε ως το μόνο σίγουρο, δηλαδή τις πανελλαδικές; Άραγε οι σύμβουλοι της υπουργού υπολόγισαν αυτήν την παράμετρο; Σε μια τέτοια περίπτωση έχει σκεφτεί τι θα πει σε όλους αυτούς τους μαθητές; Αξίζει όλο αυτό το ρίσκο για δέκα ημέρες μάθημα, που ούτως ή άλλως γίνεται με τη σύγχρονη ή ασύγχρονη εκπαίδευση; Αξίζει;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη