Αξιότιμα μέλη της Επιτροπής Θεμάτων και του Υπουργείου Παιδείας,
Θα ήθελα να σας μεταφέρω τους προβληματισμούς μου σχετικά με τα θέματα της βιολογίας στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι οι οποίοι είχαν επιλέξει το παλαιό σύστημα.
Είναι σαφές, ότι τα θέματα ήταν αρκετά απαιτητικά αν και δεν νομίζω ότι αυτό ήταν που προβλημάτισε τους υποψηφίους όσο οι ασάφειες τις οποίες αυτα παρουσίασαν.
Αρχικά θεωρώ ότι το Α2 ήταν τουλάχιστον απαράδεκτο, με την απάντηση που δίνεται ως ορθή να είναι η α χωρίς το βιβλίο να αναφέρει πουθενά με ακρίβεια το αν οι ιοί που προσβάλλουν τα ευκαρυωτικά κύτταρα κάνουν και εκείνοι ωρίμανση από τη στιγμή που έχουν ασυνεχή γονίδια. Νομίζω ότι είναι εύληπτο ότι ο μαθητής έχοντας κατανοήσει ότι οι ιοι που προσβάλλουν τα ευκαρυωτικά κύτταρα έχουν επίσης ασυνεχή γονίδια, να οδηγηθεί αυτομάτως στο συμπέρασμα οτι επίσης κάνουν ωρίμανση. Η απάντηση δεν υπάρχει ξεκάθαρη στο σχολικό βιβλίο, ενώ το αντίστοιχο κεφάλαιο το οποίο σχετίζεται με τη δομή των ιών είναι εκτός ύλης . Επομένως ο υποψήφιος δεν ήταν σε θέση να υποστηρίξει μια τέτοιου είδους ερώτηση. Σωστές απαντήσεις χρειάζεται να κριθουν τόσο η α όσο και η γ.
Οι ασαφειες επομένως και τα προβλήματα ξεκινούσαν από το Α κιόλας θέμα, ενώ συνεχίζονταν στο Γ και στο Δ. Η παρουσίαση ενός διαγωνίσματος με πλήθος λαθών και ανακριβειών είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, με τους υποψήφιους να νιώθουν ότι πρωταγωνιστούν στο θέατρο του παραλόγου και όχι σε πανελλήνιες εξετάσεις.
Η περίπτωση να συμβεί κάποιο λάθος είναι αποδεκτή. Η επιτροπή όμως , οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της και να μην προσάψει τα λάθη αυτά στα γραπτά των μαθητών. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τα προβλήματα που παρουσιάζουν τα θέματα πρέπει να τα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι κάτω από συνθήκες πίεσης και άγχους και στη συνέχεια να μεταφέρουν το άγχος αυτό στον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθει η βαθμολόγηση τους.
Είναι σαφές ότι οι πανελλαδικές αποτελούν μια ιδιαίτερη φάση της ζωής των υποψηφίων οι οποίοι διεκδικούν μια θέση στα πανεπιστήμια της χώρας , ενώ αποτελεί μια διαδικασία ιδιαίτερα ψυχοφθόρα και απαιτητικη. Επιθυμώ οπότε να αναθεωρήσετε τον τρόπο με τον οποίο έχετε προτείνει να αξιολογηθούν οι μαθητές γιατί νομίζω ότι θα ήταν απιστευτα άδικο να στερηθούν θέσεις σε σχολές της προτίμησης τους υποψήφιοι στους οποίους έχουν μεταφερθεί λάθη τρίτων και οι οποίοι κλήθηκαν να τα αντιμετωπίσουν.
Η βαθμολόγηση δεν πρέπει να αδικεί κανέναν. Η επιτροπή θεμάτων και όλοι οι αρμόδιοι οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους ώστε να μην υπονομευτεί το μέλλον κανενός υποψηφίου.
Με εκτίμηση,
Υποψήφια Πανελλαδικών εξετάσεων
Δείτε ακόμα
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR
Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη