Πανελλήνιες 2020: Ανοικτή επιστολή υποψήφιας για ασάφειες και προβλήματα στη Βιολογία (Παλαιό σύστημα)
"Οι ασαφειες επομένως και τα προβλήματα ξεκινούσαν από το Α κιόλας θέμα, ενώ συνεχίζονταν στο Γ και στο Δ"

Αξιότιμα μέλη της Επιτροπής Θεμάτων και του Υπουργείου Παιδείας,

Θα ήθελα να σας μεταφέρω τους προβληματισμούς μου σχετικά με τα θέματα της βιολογίας στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι οι οποίοι είχαν επιλέξει το παλαιό σύστημα. 

Είναι σαφές, ότι τα θέματα ήταν αρκετά απαιτητικά αν και δεν νομίζω ότι αυτό ήταν που προβλημάτισε τους υποψηφίους όσο οι ασάφειες τις οποίες αυτα παρουσίασαν. 

Αρχικά θεωρώ ότι το Α2 ήταν τουλάχιστον απαράδεκτο, με την απάντηση που δίνεται ως ορθή να είναι η α χωρίς το βιβλίο να αναφέρει πουθενά με ακρίβεια το αν οι ιοί που προσβάλλουν τα ευκαρυωτικά κύτταρα κάνουν και εκείνοι ωρίμανση από τη στιγμή που έχουν ασυνεχή γονίδια. Νομίζω ότι είναι εύληπτο ότι ο μαθητής έχοντας κατανοήσει ότι οι ιοι που προσβάλλουν τα ευκαρυωτικά κύτταρα έχουν επίσης ασυνεχή γονίδια, να οδηγηθεί αυτομάτως στο συμπέρασμα οτι επίσης κάνουν ωρίμανση. Η απάντηση δεν υπάρχει ξεκάθαρη στο σχολικό βιβλίο, ενώ το αντίστοιχο κεφάλαιο το οποίο σχετίζεται με τη δομή των ιών είναι εκτός ύλης . Επομένως ο υποψήφιος δεν ήταν σε θέση να υποστηρίξει μια τέτοιου είδους ερώτηση. Σωστές απαντήσεις χρειάζεται να κριθουν τόσο η α όσο και η γ.

Οι ασαφειες επομένως και τα προβλήματα ξεκινούσαν από το Α κιόλας θέμα, ενώ συνεχίζονταν στο Γ και στο Δ. Η παρουσίαση ενός διαγωνίσματος με πλήθος λαθών και ανακριβειών είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, με τους υποψήφιους να νιώθουν ότι πρωταγωνιστούν στο θέατρο του παραλόγου και όχι σε πανελλήνιες εξετάσεις. 

Η περίπτωση να συμβεί κάποιο λάθος είναι αποδεκτή. Η επιτροπή όμως , οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της και να μην προσάψει τα λάθη αυτά στα γραπτά των μαθητών. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τα προβλήματα που παρουσιάζουν τα θέματα πρέπει να τα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι κάτω από συνθήκες πίεσης και άγχους και στη συνέχεια να μεταφέρουν το άγχος αυτό στον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθει η βαθμολόγηση τους. 

Είναι σαφές ότι οι πανελλαδικές αποτελούν μια ιδιαίτερη φάση της ζωής των υποψηφίων οι οποίοι διεκδικούν μια θέση στα πανεπιστήμια της χώρας , ενώ αποτελεί μια διαδικασία ιδιαίτερα ψυχοφθόρα και απαιτητικη. Επιθυμώ οπότε να αναθεωρήσετε τον τρόπο με τον οποίο έχετε προτείνει να αξιολογηθούν οι μαθητές γιατί νομίζω ότι θα ήταν απιστευτα άδικο να στερηθούν θέσεις σε σχολές της προτίμησης τους υποψήφιοι στους οποίους έχουν μεταφερθεί λάθη τρίτων και οι οποίοι κλήθηκαν να τα αντιμετωπίσουν. 

Η βαθμολόγηση δεν πρέπει να αδικεί κανέναν. Η επιτροπή θεμάτων και όλοι οι αρμόδιοι οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους ώστε να μην υπονομευτεί το μέλλον κανενός υποψηφίου.

 

Με εκτίμηση,

Υποψήφια Πανελλαδικών εξετάσεων

Δείτε ακόμα

Πανελλήνιες, Βιολογία: Η ΚΕΕ εξέδωσε οδηγία βαθμολόγησης που "δεν προκύπτει από πουθενά από το σχολικό βιβλίο"

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα