Το αξιοκρατικό πολλές φορές διαφέρει από το δίκαιο
Σχόλιο Βασίλη Πρωτοπαπαδάκη, υποψηφίου πανελληνίων 2020

Τα ρούχα μου δεν μου κάνουν πλέον, πάχυνα .Τα νύχια μου δεν υπάρχουν πλέον, τα 'φαγα. Η φετινή χρονιά απαίτησε θυσίες. Όμως, όταν οι θυσίες φτάνουν στο σημείο να βλάπτουν τον ίδιο σου τον εαυτ , το πρόβλημα αναβλύζει στην επιφάνεια. Ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων δυστυχώς «βλάπτει» όλους μαζί και ξεχωριστά καθένα τους υποψηφίους. Έτσι , έβλαψε και εμένα .

Η φετινή σχολική χρονιά 2019-2020 ήταν ιδιαίτερα περίεργη. Ωστόσο, στο τέλος ενός Γολγοθά χρειάζεται να υπάρχει μια ανταμοιβή. Καμία ανταμοιβή. Η πλειοψηφία των υποψηφίων φοιτητών της χώρας μας αποδεδειγμένα δεν δικαιώθηκε με μια ανταμοιβή, μιλώντας υπεύθυνα για την κατεύθυνση στην οποία αξιολογήθηκα, -την θετική κατεύθυνση. Και ρωτώ: Αξίζει στους μαθητές που πάσχιζαν μανιωδώς όλη την χρονιά να χάνουν έστω και μισό μόριο στην εκατοστιαία κλίμακα εξαιτίας των λαθών που έχουν γίνει από τους θεματοδότες ή τους διορθωτές; Αξίζει στους γονείς ή τους κηδεμόνες, οι οποίοι πλήρωναν σε ορισμένες περιπτώσεις από το στέρημά τους τα ιδιωτικά σχολεία, τα φροντιστήρια να βλέπουν τα παιδιά τους δυστυχισμένα; Θα απαντήσω ο ίδιος, δεν αξίζει .

Ο θεσμός αυτός μας γυρνάει χρόνια πίσω, μας καθιστά οπισθοδρόμικους και υπονομεύει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Παρόλα αυτά δεν βλέπω κανένα να διεκδικεί την κατάργησή του αξιοκρατικού τυπικά αλλά άδικου ουσιαστικά συστήματος αξιολόγησης. Εγώ προσωπικά δεν ζητώ να μην αξιολογείται ο υποψήφιος, έχω διαφορετικά αιτήματα για να διασωθούν τουλάχιστον οι επόμενες γενιές από την δική μου. Οι θεματοδότες οφείλουν να βάζουν τέτοια θέματα ώστε να προωθούν τον κάθε κάθε μαθητή να κάνει την υπέρβαση του και όχι την ακύρωση της επίπονης προσπάθειάς του. Οι διορθωτές οφείλουν να αναγνωρίζουν τον κόπο των μαθητών και όχι να «ανακαλύπτουν» λάθη υποβαθμίζοντας έτσι το άτομο το οποίο διορθώνουν. Κάθε μαθητής επιβάλλεται να επιβραβεύεται αναλόγως έτσι ώστε να νιώθει ότι δεν πήγε χαμένη όλη η χρονιά . Ειδάλλως, σε κάθε αντίθετη επιδίωξη το σύστημα αυτό θα «μπάζει» μία για πάντα .

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
Πιερρακάκης: «Να αναδειχθεί η Ελλάδα σε περιφερειακό κέντρο γνώσης, έρευνας και καινοτομίας»
Με αφορμή την ολοκλήρωση των εργασιών της 106ης Συνόδου, που διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Πατρών.
Πιερρακάκης: «Να αναδειχθεί η Ελλάδα σε περιφερειακό κέντρο γνώσης, έρευνας και καινοτομίας»