Η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης κατηγορεί τη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης για το γεγονός ότι με έγγραφό της ζήτησε από τους διευθυντές των σχολείων να προτείνουν εκπαιδευτικούς του συλλόγου διδασκόντων, μόνον για την θέση του Προέδρου, του Γραμματέα και ενός Χειριστή του VPI, προκειμένου να συγκροτηθούν οι Λυκειακές Επιτροπές εν όψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Πάγια θέση του σωματείου των εκπαιδευτικών που χρόνια απευθύνει στις ΔΔΕ, είναι πως: «η διαδικασία και η συγκρότηση αυτών των επιτροπών θα πρέπει να γίνεται στη βάση ενός δίκαιου συστήματος εναλλαγής. Η συγκρότησή τους, όσο και η στελέχωση των Βαθμολογικών Κέντρων, οφείλει να γίνεται με διαφάνεια και δίκαιη συμμετοχή όσων εκπαιδευτικών επιθυμούν να εργαστούν στη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων και με αίτησή τους».
Οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν χαρακτηριστικά πως «επί σειρά ετών οι αντίστοιχες διαδικασίες τελούνται με αδιαφάνεια - ευνοϊκό έδαφος για συναλλαγές και πελατειακές σχέσεις- και γινόμαστε αποδέκτες των δίκαιων διαμαρτυριών των συναδέλφων σε σχέση με την έλλειψη ισότιμης συμμετοχής τους στις επιτροπές των εξεταστικών και βαθμολογικών Κέντρων. Η ΔΔΕ οφείλει να ανανεώνει τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στις εν λόγω Επιτροπές και να σεβαστεί την επιθυμία όσων έχουν ανάγκη να εργαστούν στη διενέργεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Άλλωστε η εναλλαγή των προσώπων ενισχύει την εγκυρότητα της διεξαγωγής τους».
Η επί σειρά ετών τακτική της Διοίκησης να επιλέγει και να στελεχώνει τις Επιτροπές με τα ίδια πάντα άτομα, προκαλούσε και προκαλεί αίσθημα αδικίας και δυσφορίας στους εκπαιδευτικούς, εξαιτίας της άνισης μεταχείρισης και του αποκλεισμού τους από την εκπαιδευτική αυτήν διαδικασία. Στην περίπτωση που οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών υπερβαίνουν τις αντίστοιχες θέσεις, η Διοίκηση οφείλει να εξασφαλίζει τη συμμετοχή τους στις επόμενες εξετάσεις.
Η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης δηλώνει ξεκάθαρα πως «η εμπειρία μας δείχνει ότι, η διαδικασία δεν απαιτεί ιδιαίτερα προσόντα, παρά μόνο αφοσίωση, εργατικότητα και αίσθηση του καθήκοντος, γνωρίσματα που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί και το αποδεικνύουν στην πράξη. Η ανάδειξη «ειδικών στις εξετάσεις» δεν είναι παρά προφάσεις, για να συγκαλυφθούν συναλλαγές ασύμβατες με τις συνεχείς εξαγγελίες περί «αξιοκρατίας» και «αριστείας».
Πάγιο αίτημα του κλάδου των εκπαιδευτικών άλλωστε είναι, να αυξήσει το υπουργείο Παιδείας τις εξευτελιστικά χαμηλές αμοιβές των επιτηρητών, των βαθμολογητών, των μελών των επιτροπών και του βοηθητικού προσωπικού. Ιδιαίτερα για τους επιτηρητές, οι εξευτελιστικά χαμηλές αμοιβές δεν καλύπτουν ούτε το κόστος μετακίνησής τους στα εξεταστικά κέντρα.
Η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης απαιτεί από τη Διεύθυνση της Δυτικής Θεσσαλονίκης να σεβαστεί την ισοπολιτεία στον χώρο της εκπαίδευσης, να ζητήσει αιτήσεις από όλους τους εκπαιδευτικούς και να ανανεώσει τις Επιτροπές και τα Βαθμολογικά Κέντρα σε ποσοστό τουλάχιστον 50%.
Απαιτεί ακόμα να σταματήσει η χρόνια απουσία δίκαιων και κοινά αποδεκτών κανόνων στη συγκρότηση των Λυκειακών Επιτροπών και στη στελέχωση των Βαθμολογικών Κέντρων.
Απαιτεί, τέλος, να δοθούν στο σωματείο όλα τα στοιχεία με τη σύνθεση των επιτροπών των εξετάσεων της περσινής χρονιάς, αλλά και των προηγούμενων ,για να μπορεί να γίνει έλεγχος και να υπάρχει διαφάνεια με έργα και όχι με λόγια.
«Να σταματήσει επιτέλους η Διοίκηση να διαχειρίζεται άδικα και αυθαίρετα τις θέσεις αυτές, με τις κατά κοινή ομολογία «πετσοκομμένες» αμοιβές, αγνοώντας τις οικονομικές ανάγκες των συναδέλφων και προσβάλλοντας την αξιοπρέπειά τους», καταλήγει η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη