Το alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει επιστολή Αρχιτέκτων Μηχανικού, προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αναφορικά με το ζήτημα της Αρχιτεκτονικής Ξάνθης που δεν είχε κανέναν εισακτέο.
Επιπλέον γίνεται αναφορά και στην Αρχιτεκτονική Πατρών και Χανίων που είχαν ελάχιστους εισακτέους.
Στην επιστολή ο Κ.Α προτείνει στην υπουργό να μην αφήσει άλλο τον χρόνο να κυλήσει. «Κάντε πράξη τις υποσχέσεις του Πρωθυπουργού, πως «Είμαστε εδώ, για να διορθώσουμε όποια μικρο-ζητήματα προκύψουν».
«Πιστεύω πως πρέπει να κάνετε πράξη τώρα τις υποσχέσεις σας και να δείξετε ότι αυτό που πάνω από όλα σάς ενδιαφέρει είναι η εξυπηρέτηση των υποψηφίων. Ας δείξουμε στα παιδιά ότι εμείς οι μεγάλοι, παίρνουμε αποφάσεις για το καλό τους, εξυπηρετούμε την υγιή τους ανάπτυξη, τους φροντίζουμε», αναφέρεται στην επιστολή, μεταξύ άλλων.
Aναλυτικά η επιστολή:
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Σας απευθύνομαι με την ιδιότητά μου ως αρχιτέκτονα μηχανικού, εικαστικού και εκπαιδευτικού, που τα τελευταία τριάντα χρόνια ασχολούμαι με την προετοιμασία υποψηφίων για Αρχιτεκτονικές Σχολές στα ειδικά μαθήματα των σχεδίων.
Σχετικά με το ζήτημα που δημιουργήθηκε στην περίπτωση του Αρχιτεκτονικού Τμήματος του Πολυτεχνείου της Ξάνθης, αλλά και της Πάτρας και των Χανίων (ελάχιστοι προαχθέντες φοιτητές σε σχέση με το δυναμικό της σχολής) συμφωνώ απόλυτα μαζί σας για το ότι οι σχολές αυτές, προσδίδοντας συντελεστή 1,2 για τους εισαγόμενους έκαναν λανθασμένες εκτιμήσεις και υπολογισμούς.
Ωραία! Μην αφήνετε, λοιπόν, εσείς άλλο τον χρόνο να κυλήσει και κάντε πράξη τις υποσχέσεις του Πρωθυπουργού, πως «Είμαστε εδώ, για να διορθώσουμε όποια μικρο-ζητήματα προκύψουν».
Καλέστε τους ενδιαφερόμενους υποψήφιους να συμπληρώσουν άμεσα νέο μηχανογραφικό, προσδιορίστε ως βάση σχεδίων το 10 και αφήστε να περάσουν ούτως ή άλλως οι καλύτεροι. Να γεμίσουν τις κενές θέσεις.
Δεν μπορεί να μένει έξω από μια Αρχιτεκτονική Σχολή ένας φοιτητής που έχει γράψει 15 στο ελεύθερο (15,5 η βάση) και 16,5 στο γραμμικό (17 η βάση), ενώ έχει μέσο όρο επίδοσης στα άλλα μαθήματα 15 την ώρα που το πανεπιστήμιο δεν έχει φοιτητές! Είναι ο ορισμός του παραλόγου. Αυτός ο πιθανός φοιτητής έχει το υλικό με το οποίο θα μπορούσε να χτίσει μια άριστη ακαδημαϊκή πορεία που θα τον οδηγήσει αύριο στο να γίνει ένας διακεκριμένος αρχιτέκτων.
Δεν μπορεί να καλούμε τα παιδιά να πληρώσουν τις εσφαλμένες εκτιμήσεις που έκαναν οι Σχολές τους.
Πιστεύω, πως δεν έχει αξία το να διορθώσουν οι Σχολές τούς συντελεστές τους τού χρόνου. Αντίθετα, δημιουργείται έτσι ένα καθεστώς ακόμη μεγαλύτερης αδικίας σε βάρος των φετινών υποψηφίων σε σχέση με αυτούς της επόμενης χρονιάς που θα είναι ευνοημένοι. Επιπλέον, οι φετινοί θα αισθανθούν ότι χρησιμοποιήθηκαν ως πειραματόζωα πάνω στα οποία δουλεύοντας φέτος κατορθώσαμε να βγάλουμε τα σωστά τελικά συμπεράσματα για μετά. Κάντε το τώρα και δείξτε ότι μπορείτε να δουλέψετε και να διαχειριστείτε το έργο σας μέχρι την τελευταία στιγμή και μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια.
Σχετικά με τις ειδικές βάσεις προαγωγής γενικότερα, πιστεύω ότι πράγματι είναι αναγκαίες.
Αλλά, αυτές ήδη υπάρχουν στο Λύκειο. Αυτές είναι οι βάσεις που θα πρέπει άμεσα όχι μόνο να επανενεργοποιηθούν αλλά και να αυστηροποιηθούν.
Τα παιδιά σε όλες τις τάξεις του Λυκείου αξιολογούνται. Υπάρχει το όριο της βάσης προαγωγής. Σε όλη τη διάρκεια της Μέσης Εκπαίδευσής τους μαθαίνουν ότι βάση τους είναι το 10, το μισό της άριστης επίδοσής τους που είναι το 20.
Και πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου είναι το 10 ο βαθμός βάσης, διότι ως βαθμός βάσης μπορεί να ορίζεται το ελάχιστο αποδεκτό όριο ποιοτικής επίδοσης ενός μαθητή για την προαγωγή του και αυτός ο βαθμός είναι αδιανόητο να είναι τόσο υψηλός όσο ο μέσος όρος επίδοσης των μαθητών μιας τάξης!
Επίσης πιστεύω πως γενικά ένα σύστημα αξιολόγησης είναι έγκυρο και αξιόπιστο όταν έχει ως βάση αναφοράς έναν σταθερό και διαχρονικό κώδικα αξιολόγησης μιας επίδοσης και όχι έναν που θα εξαρτάται από την εκάστοτε επίδοση των συναδέλφων μας.
Ένας φοιτητής που πέρασε με 13 στο σχέδιο, μέσα στη αρχιτεκτονική σχολή έχει την ευκαιρία να το φτάσει στο 18. Ένας άλλος που πέρασε με 17 μπορεί να αφήσει τη χρονιά του στη μέση, γιατί πέρασε στην Καλών Τεχνών, που αισθάνεται ότι τον αντιπροσωπεύει, τελικά, καλύτερα.
Ας γίνει λοιπόν αυστηρή αξιολόγηση στο Λύκειο και ας δώσουν οι καθηγητές-αξιολογητές από τότε στα παιδιά αλλά και στους γονείς τους να καταλάβουν αν είναι ικανά να συνεχίσουν στο πανεπιστήμιο.
Είναι παράλογο και απάνθρωπο να προετοιμάζονται, να ξοδεύονται, να προσέρχονται στις εξετάσεις με βαθμούς προαγωγής 18, 19 και 20 και μετά να τους μπαίνει μια τρικλοποδιά την ώρα της τελικής ευθείας.
Νομίζω πως δεν έχει καμία έννοια μια επί πλέον βάση εκείνη την χρονική στιγμή, την ώρα που έχει ήδη αξιολογηθεί ως κατάλληλος υποψήφιος επί τρεις χρονιές προηγούμενα.
Αν δεν είναι κατάλληλος, ας κοπεί από πριν!
Και ας μιλήσουν οι ειδικοί για την Τεχνική Εκπαίδευση στα Γυμνάσια και στα Λύκεια! Δεν είναι η κατάλληλη ώρα, μετά την αποτυχία των υποψηφίων στις αυξημένες απαιτήσεις των εξετάσεων, για να τους θυμίσουν ότι και οι τεχνικές σπουδές έχουν, εντέλει, αξία. Είναι αυτοί οι ίδιοι που με αυτόν τον τρόπο τις απαξιώνουν.
Πιστεύω πως πρέπει να κάνετε πράξη τώρα τις υποσχέσεις σας και να δείξετε ότι αυτό που πάνω από όλα σάς ενδιαφέρει είναι η εξυπηρέτηση των υποψηφίων.
Ας δείξουμε στα παιδιά ότι εμείς οι μεγάλοι, παίρνουμε αποφάσεις για το καλό τους, εξυπηρετούμε την υγιή τους ανάπτυξη, τους φροντίζουμε.
Με όλο τον σεβασμό για το δύσκολο έργο σας,
Κωνσταντίνος Αρώνης
Αρχιτέκτων Μηχανικός, Εικαστικός,Εκπαιδευτικός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη