«Πώς σας φάνηκε το φετινό θέμα της έκθεσης; Το είχατε επεξεργαστεί στην τάξη;» ρωτούν όλοι και πώς να απαντήσει κανείς αρνητικά; Φέτος όλοι «πιάσαμε» το θέμα, δε γινόταν κι αλλιώς… Η επικαιρότητα, ο Τύπος, τα ειδησεογραφικά δελτία κραυγάζουν το μέγεθος του προβλήματος, την άδικη μεταχείριση της γυναίκας.
Τα παιδιά είχαν ήδη προτείνει τρόπους με τους οποίους οι νέοι μπορούν να αντιδράσουν στο φαινόμενο: «Να μιλάμε, να αντιδράμε! Τόσα κινήματα όπως το MeToo έχουν οργανωθεί για να αποδίδονται οι ευθύνες και να αποθαρρύνονται οι επίδοξοι θύτες», «Οι μεγάλοι μάς κατηγορούν πως περνάμε ατέλειωτες ώρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ας αποδείξουμε πως αυτά μπορούν να γίνουν όπλο. Επιδραστικοί και μη άνθρωποι ας υψώσουμε τη φωνή μας προς υπεράσπιση της γυναίκας, ας αναδείξουμε το πρόβλημα! Τόσα σκετσάκια ανεβάζουμε στο Τικ Τοκ, ας έχουν κάποια από αυτά ανάλογο περιεχόμενο!», «Εμείς οι νέοι εκφραζόμαστε μέσα από την Τέχνη. Ας γεμίσουμε τη μουσική μας, τα εικαστικά μας έργα, ακόμα και τα graffiti, με μηνύματα υπέρ των δικαιωμάτων της γυναίκας για να εγκαταστήσουμε στη συνείδηση του κόσμου την ισότητα των δύο φύλων». Και άλλα πολλά… Τα παιδιά την έμαθαν πια τη «γυάλινη οροφή» και «θα προσπαθούν να τη σπάσουν πρωτίστως με τη στάση τους μέσα στα ίδια τους τα σπίτια» όπως λένε τα ίδια.
Σήμερα, όμως, πέρα από την προετοιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων και την επικαιρότητα, κάποια παιδιά έγραψαν από καρδιάς:
Ο Π. σκέφτηκε τον πατέρα του που όλη μέρα δίνει διαταγές στη μητέρα του θεωρώντας πως οι οικιακές εργασίες είναι «προνόμιο» της γυναίκας. Η Χ. φεύγει συχνά από το σπίτι μη αντέχοντας τις φωνές της μητέρας της όταν ο σύζυγός της χειροδικεί εις βάρος της. Ο Αν. μεγαλώνει με τη γιαγιά του γιατί και οι δύο γονείς του σκοτώθηκαν πάνω στον καυγά (οι λεπτομέρειες είναι περιττές). Ο Μ. νοσταλγεί τις συζητήσεις με τη μητέρα του. Εκείνη συνέχεια δούλευε προκειμένου να πάρει την προαγωγή που ονειρευόταν αλλά τελικά κρίθηκε πως «για το δικό της καλό, αφού ήταν μαμά και σύζυγος» ήταν καλύτερο να καταλάβει κάποιος άντρας τη διευθυντική θέση. Η Φ. που διαβιεί σε ορεινό χωριό της νησιωτικής Ελλάδας προσπαθεί να πείσει τον πατέρα της ότι θέλει να σπουδάσει αντί να παντρευτεί με προξενιό. Η Π. δε μιλά και πολύ παρά σκύβει το κεφάλι και κοκκινίζει όταν θίγεται το θέμα της «σεξουαλικής παρενόχλησης».
Σήμερα κάποια παιδιά έγραψαν έκθεση από καρδιάς!
Από καρδιάς ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά της Ελλάδας καλή επιτυχία!
Είστε αγωνιστές!
* Μίρκα Καμά, Κλασική Φιλόλογος - Διδακτολόγος MSc - Καθηγήτρια 2ου ΓΕΛ Νεάπολης Θεσσαλονίκης / Καθηγήτρια Μουσικής – πιάνου – μουσικοκινητικής αγωγής ΕΚΠΑ / Εκπαιδευτής Ενηλίκων
Διαβάστε εδώ: Πανελλήνιες Εξετάσεις 2023 - Όλα τα θέματα κι οι απαντήσεις τους
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη