Πανελλήνιες 2024: Οι πρώτες εκτιμήσεις για την κίνηση των βάσεων εισαγωγής
George Vitsaras / SOOC
Πανελλήνιες 2024: Τι δείχνουν οι πρώτες τάσεις στις επιδόσεις των υποψηφίων - Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις των σχολών στα ΑΕΙ

Την Τετάρτη 12 Ιουνίου ολοκληρώνονται οι πανελλήνιες εξετάσεις για τους 73.000 περίπου υποψήφιους των Λυκείων (απομένουν τα ειδικά μαθήματα) με τα μαθήματα Ιστορία ((για το Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (για τα Επιστημονικά Πεδία Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας)  και Οικονομία (για το Επιστημονικό Πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής). Ποιες όμως είναι οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις εισαγωγής και τις γενικότερες επιδόσεις των υποψηφίων

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις των σχολών στα ΑΕΙ

Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων που συμμετέχουν στις φετινές  Πανελλαδικές Εξετάσεις,  προγραμματίζεται από το υπουργείο Παιδείας για την Παρασκευή 28 Ιουνίου ή για την Δευτέρα 1η Ιουλίου.

Ήδη καταγράφονται οι πρώτες εκτιμήσεις βαθμολογητών και καθηγητών που διδάσκουν τα μαθήματα για το βαθμό δυσκολίας/ ευκολίας των θεμάτων καθώς και οι πρώτες εκτιμήσεις για την κίνηση των βάσεων εισαγωγής

«Είναι πιθανόν να έχουμε χαμηλότερες βαθμολογίες από πέρσι, αυτή είναι η τάση που διαφαίνεται», σημείωσε στον «Ελεύθερο Τύπο» ο καθηγητής Μαθηματικών του φροντιστηριακού ομίλου Αξία, Αλέξης Σιμόπουλος.

Οπως σημειώνει ο εκπαιδευτικός, τα φετινά θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι του 2ου και του 4ου επιστημονικού πεδίου ήταν απαιτητικά και θα δυσκολέψουν ακόμα και τους καλούς μαθητές.

«Η τάση διαφαίνεται ελαφρώς πτωτική σε σχέση με πέρσι και είναι πιθανόν να δούμε χαμηλές επιδόσεις από πέρσι, ιδίως από τους υποψηφίους του 4ου επιστημονικού πεδίου», συνεχίζει ο κ. Σιμόπουλος. 

Σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο, τα θέματα των Μαθηματικών ήταν σαφώς διατυπωμένα, με τη δυσκολία για τους υποψηφίους να έγκειται στους υπολογισμούς που απαιτούσαν τα ερωτήματα. Αντίστοιχη ήταν και η θέση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, η οποία έκανε λόγο για σαφή θέματα, σημειώνοντας ότι το ερώτημα Δ4 είναι αυτό που θα καθορίσει τους αριστούχους στις φετινές επιδόσεις.

Υπενθυμίζεται ότι πέρσι οι επιδόσεις των υποψηφίων του 2ου επιστημονικού πεδίου ήταν καλές στα Μαθηματικά, ενώ ελαφρώς μειωμένο ήταν και το ποσοστό των υποψηφίων στο 4ο επιστημονικό πεδίο που έγραψαν κάτω από τη βάση.

Για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών (στο οποίο εξετάζονται οι υποψήφιοι του 1ου επιστημονικού πεδίου), η επιλογή του Θουκυδίδη στο άγνωστο κείμενο κρίθηκε ως απαιτητική για τους υποψηφίους, χωρίς όμως στο σύνολό του το διαγώνισμα να κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις. «Ως προς τη διατύπωση, ήταν σαφής και δεν υπήρχαν ερωτήσεις που να μπερδέψουν τους μαθητές. Το γνωστό κείμενο ήταν αναμενόμενο και τα θέματα σαφή και καλοδιατυπωμένα. Υπήρχε η διαβάθμιση της δυσκολίας ανά ερώτημα, το οποίο θα ξεχωρίσει τους καλά προετοιμασμένους μαθητές, με το πιο απαιτητικό σημείο να είναι οι νοηματικές ερωτήσεις από το κείμενο του Θουκυδίδη και όχι τόσο το κομμάτι που κλήθηκαν να μεταφράσουν οι υποψήφιοι», αναφέρει  η κ. Χριστίνα Δημακοπούλου, φιλόλογος στον φροντιστηριακό όμιλο Αξία.

Σημειώνεται ότι πέρσι οι επιδόσεις στο εν λόγω μάθημα ήταν καλές, με τους αριστούχους να υπερδιπλασιάζονται.

Στο μάθημα της Βιολογίας (στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι του 3ου επιστημονικού πεδίου) τα θέματα κρίθηκαν ως διαβαθμισμένης δυσκολίας. «Το Γ1 θέμα ήταν ένα πολύ πρωτότυπο ερώτημα, το οποίο δεν έχουμε ξαναδεί στις πανελλαδικές εξετάσεις, το έχουμε όμως δουλέψει σε ασκήσεις. Υπήρχε διαβάθμιση στη δυσκολία των θεμάτων, ώστε να ξεχωρίσουν οι καλοί μαθητές. Ισως αρκετά παιδιά να δυσκολεύτηκαν με τη διαχείριση του χρόνου τους, καθώς το διαγώνισμα ήταν μεγάλο και κάποια ερωτήματα ήθελαν ιδιαίτερη προσοχή», σημειώνει η κ. Ηρώ Κατσαμά, καθηγήτρια Βιολογίας στον φροντιστηριακό όμιλο Αξία.

Στο μάθημα της Βιολογίας, πέρσι, οι επιδόσεις των υποψηφίων διεύρυναν την ψαλίδα μεταξύ καλών και χαμηλών επιδόσεων, με αύξηση των αριστούχων, αλλά και αύξηση των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από τη βάση.

Οι εκτιμήσεις στα μαθήματα της Πληροφορικής, της Χημείας και των Λατινικών

Εκτιμήσεις για το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων έκαναν οι εκπαιδευτικοί του ομίλου φροντιστηρίων «Διακρότημα» και της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ).

Πληροφορική

Δείτε εδώ τις εκτιμήσεις στην Πληροφορική από τον Όμιλο Φορντιστηρίων Διακρότημα

Οι εκτιμήσεις για την Πληροφορική από την ΟΕΦΕ

Λατινικά

Δείτε εδώ τις εκτιμήσεις στα Λατινικά από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Διακρότημα

Οι εκτιμήσεις στα Λατινικά από την ΟΕΦΕ

Χημεία

Δείτε εδώ τις εκτιμήσεις στη Χημεία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Διακρότημα

Οι εκτιμήσεις για τη Χημεία από την ΟΕΦΕ

Εκτιμήσεις για το βαθμό δυσκολίας/ευκολίας των Μαθηματικών, των Αρχαίων και της Βιολογίας

Μαθηματικά

Δείτε εδώ τις εκτιμήσεις στα Μαθηματικά

Αρχαία Ελληνικά

Δείτε εδώ τις εκτιμήσεις στα Αρχαία Ελληνικά

Βιολογία

Δείτε εδώ τις εκτιμήσεις στη Βιολογία

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα