panellinies 2024
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
Την Τρίτη 4 Ιουνίου οι μαθητές/τριες της Γ Λυκείου κλήθηκαν να εξεταστούν στο μάθημα της Βιολογίας.

Την Τρίτη 4/6/2024 οι μαθητές/τριες της Γ Λυκείου κλήθηκαν να εξεταστούν στο μάθημα της Βιολογίας. Στο ερώτημα Δ1 υπάρχουν δύο επιστημονικά σωστές και τεκμηριωμένες απαντήσεις. Όμως η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) στις ενδεικτικές απαντήσεις προτείνει μόνο τη μία. Ύστερα από διαμαρτυρίες αρκετών Βιολόγων «διέρρευσε» σε διάφορους ιστότοπους η οδηγία της ΚΕΕ (αν πράγματι ισχύει) της 6/6/2024 στα βαθμολογικά κέντρα της Ελλάδας.

Η οδηγία αυτή λέει τα εξής: «Για το ερώτημα Δ1 αποδεκτή είναι μόνο η λύση που αποτυπώνεται στις ενδεικτικές απαντήσεις, καθώς το ερώτημα ζητά να καθοριστεί ο τρόπος κληρονόμησης του χρώματος με βάση τα δεδομένα της άσκησης.»

Υπάρχουν δύο θέματα που χρήζουν απάντησης από το Υπουργείο:

  1. Τα δεδομένα της άσκησης ΔΕΝ αποκλείουν τη δεύτερη λύση που έδωσαν οι υποψήφιοι και μάλιστα οι καλά προετοιμασμένοι.

Ερώτημα: Την αστοχία, την αβλεψία και την προχειρότητα του θεματοθέτη του συγκεκριμένου ερωτήματος Δ1 θα την πληρώσουν οι υποψήφιοι;

  1. Έχουν υπάρξει αναφορές σε δημοσιεύματα ότι την ώρα της εξέτασης την 4/6/2024 υπήρξε διευκρίνιση για τους προφορικά εξεταζόμενους που έκανε δεκτή τη δεύτερη λύση και σωστά. Αν όμως ισχύει αυτό, οι προφορικώς εξεταζόμενοι μαθητές που έδωσαν τη δεύτερη λύση πήραν το σύνολο των μονάδων που αντιστοιχούν στην άσκηση. Σύμφωνα με την οδηγία της 6/6/2024 οι γραπτά εξεταζόμενοι μαθητές δεν έχουν την ίδια τύχη.

Ερώτημα: Αν τα δημοσιεύματα είναι λάθος, γιατί δεν έχουν διαψευστεί με επίσημο τρόπο, όπως έχουν διαψευστεί άλλα δημοσιεύματα που έθιγαν την αξιοπιστία των εξετάσεων;

Αν τα δημοσιεύματα είναι αληθινά, τι έχει κάνει το Υπουργείο μέχρι σήμερα για τη δίκαιη και ισότιμη βαθμολόγηση των υποψηφίων;

Πρέπει η ηγεσία του Υπουργείου να σκύψει στο πρόβλημα, να λάβει θέση και να δώσει λύση σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Το κάθε θέμα από μόνο του, είτε η μη αποδοχή ορθής απάντησης, είτε η μη ισότιμη αντιμετώπιση των υποψηφίων δυναμιτίζει την αξιοπιστία των εξετάσεων.

Η έως σήμερα αντιμετώπιση του Υπουργείου αφαιρεί από υποψήφιους το δικαίωμα της δίκαιης και ισότιμης βαθμολόγησης στο μάθημα της Βιολογίας.

Στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις έχουν γίνει αποδεκτές και οι δύο σωστές και επιστημονικά τεκμηριωμένες απαντήσεις. Τα παιδιά που απάντησαν σωστά πρέπει να βαθμολογηθούν δίκαια.

Μέχρι να βγουν οι βαθμοί των υποψηφίων τα γραπτά είναι στα χέρια του Υπουργείου. Μπροστά στο λάθος να μην προστατευτεί το αδιάβλητο και το ισότιμο των εξετάσεων η μικρή καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων φαίνεται ασήμαντη.

Το ξέρω ότι κινδυνεύω να χαρακτηριστώ γραφική από ανθρώπους που θα προσπαθήσουν να καλύψουν τα λάθη τους, αλλά θίγομαι τριπλά.

Ως παλαιά εξεταζόμενη, ως μητέρα υποψήφιας και ως βιολόγος.

Προύβα Στεφανία

Βιολόγος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδδια
«Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας»: Μία άποψη για τα Ωνάσεια σχολεία
Τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία ιδρύονται με βάση τις κατευθύνσεις της κυβερνητική πολιτικής εντείνοντας την εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών
«Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας»: Μία άποψη για τα Ωνάσεια σχολεία
paideias
Υπουργείο Παιδείας: Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τις άδειες άνευ αποδοχών σε εκπαιδευτικούς
Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Υπουργείο Παιδείας: Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τις άδειες άνευ αποδοχών σε εκπαιδευτικούς