Αύριο Παρασκευή 28 Ιουνίου το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει τις βαθμολογίες των υποψηφίων που συμμετείχαν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι όσον αφορά στα μαθήματα του 1ου Επιστημονικού Πεδίου (Ανθρωπιστικών Σπουδών) μειώνεται το ποσοστό των γραπτών που βαθμολογήθηκαν με άριστα (18-20) σε σχέση με πέρσι τόσο στην Ιστορία όσο και στα Αρχαία. Στην Ιστορία τα άριστα γραπτά φαίνεται να κυμαίνονται ανάμεσα στο 9,5% - 11% ενώ στα Αρχαία δεν φαίνεται να ξεπερνούν το 4%
Αυτό σημαίνει, εφόσον επαληθευτούν τα στοιχεία, ότι και στις υψηλόβαθμες σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου αναμένεται κάμψη, μικρή αλλά ορατή (Νομικές, ψυχολογίες κα).
Την ίδια ώρα στο 2ο και 3ο Επιστημονικό Πεδίο, τα αδιάβατα θέματα στη Φυσική πέτυχαν το αδιανόητο στις Πανελλήνιες: Μάλλον κάνουν αρνητικό ρεκόρ στο ποσοστό των γραπτών της φυσικής που βαθμολογούνται με άριστα (18-20 ή αλλιώς 90-100 στην εκατοντάβαθμη κλίμακα). Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι τα άριστα γραπτά κυμαίνονται ανάμεσα στο 6 % έως 7,5 %!
Θυμίζουμε, για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, ότι πέρσι (2023) τα άριστα γραπτά στο μάθημα της Φυσικής ήταν 16,23% και πρόπερσι (2022) 13,44% πέρυσι). Το 2021 ήταν 16,98, το 2020 ήταν 88%, το 2019 ήταν 16,23% και το 2018 ήταν 13,44%
Εάν τα στοιχεία αυτά επαληθευτούν θα έχουμε σημαντική πτώση (πάνω από 500 μόρια) στις υψηλόβαθμες και περιζήτητες Πολυτεχνικές Σχολές του 2ου Επιστημονικού Πεδίου. Ωστόσο το ίδιο δεν θα γίνει μάλλον στο 3ο ΕΠ καθώς φέτος έχουμε καλύτερες από πέρσι επιδόσεις στη Χημεία και ίσως και στη Βιολογία που μπορούν να κλείσουν την "πληγή" των κακών επιδόσεων στη Φυσική.
Να θυμίσουμε ότι πέρσι κατεγράφη άνοδος και στο 2ο και 3ο Επιστημονικό πεδίο, με τις δημοφιλείς σχολές (Ιατρική, Μηχανικών Η/Υ) να επιστρέφουν σε υψηλά προηγούμενων ετών, όπως πχ η Ιατρική που έπιασε τα 19.000 μόρια.
Δυστυχώς τα στοιχεία για τα μαθήματα της Οικονομίας και της Πληροφορικής του 4ου Επιστημονικού Πεδίου (Οικονομίας και Πληροφορικής) δεν είναι επαρκή έτσι ώστε να φανερώνουν την τάση στις βαθμολογίες των υποψηφίων του Πεδίου και συνακόλουθα και στην κίνηση των βάσεων εισαγωγής. Πιο ευκρινές είναι ότι τα γραπτά κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά ξεπερνούν το 70% ωστόσο αυτό το στοιχείο δεν μπορεί να αποτελέσει ένδειξη καθώς κάθε χρόνο έχουμε πολύ μεγάλο ποσοστό γραπτών κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά.
Η ανακοίνωση των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων για τα ΑΕΙ
Οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Δ.Ε. αύριο Παρασκευή 28-6-2024 το πρωί, αμέσως μόλις παραλάβουν όλα τα σχετικά δέματα, θα παραδώσουν στους/στις Διευθυντές/ντριες των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων περιοχής ευθύνης τους τα δέματα που θα περιέχουν :
α. τα αποκόμματα των τετραδίων και
β. τις δύο εκτυπώσεις καταστάσεων.
Ο/Η (Υπο)Διευθυντής/ντρια κάθε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ μαζί με ένα μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων, αμέσως μετά την παραλαβή των δύο καταστάσεων και των αποκομμάτων, πρέπει να προβούν στον απαραίτητο έλεγχο μεταξύ των αναλυτικών ονομαστικών καταστάσεων και των αποκομμάτων.
Σε περίπτωση τυχόν διαφοράς, πρέπει άμεσα να γίνει επικοινωνία με το οικείο βαθμολογικό κέντρο.
Στη συνέχεια οι (Υπο)Διευθυντές θα αναρτήσουν στις σχολικές μονάδες ΜΟΝΟ τις εκτυπωμένες καταστάσεις που περιλαμβάνουν ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ.
Στη περίπτωση που κάποιος υποψήφιος δεν έχει τον κωδικό του, οι (Υπο)Διευθυντές/ντριες των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ καλούνται από το υπουργείο Παιδείας, να γνωστοποιούν τα βαθμολογικά αποτελέσματα στον υποψήφιο με βάση τις αναλυτικές βαθμολογικές καταστάσεις που τους έχουν αποσταλεί και οι οποίες περιλαμβάνουν και τα ονομαστικά στοιχεία των υποψηφίων.
Το υπουργείο Παιδείας εφιστά ιδιαίτερα η προσοχή προς τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Σχολείων να μην κοινοποιηθούν με οποιονδήποτε τρόπο τα αποτελέσματα πριν από την επίσημη ανακοίνωσή τους, η οποία θα γίνει την Παρασκευή 28-6-2024, μετά τις 13.00 μ.μ.
Την ίδια ώρα και μέρα οι βαθμοί θα αναρτηθούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://results.it.minedu.gov.gr/ και θα γνωστοποιηθούν στους υποψηφίους με τη νέα διαδικασία μέσω μηνύματος (sms) στο κινητό τους τηλέφωνο.
Μέχρι αύριο Παρασκευή η δημιουργία κωδικών για την υποβολή μηχανογραφικού
Αύριο Παρασκευή 28 Ιουνίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία δημιουργίας κωδικού ασφαλείας για την υποβολή μηχανογραφικών για τους συμμετέχοντες και συμμετέχουσες στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024.
Τις σχετικές εγκυκλίους για τη δημιουργία κωδικού ασφαλείας για την ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή σε Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. (πρώην Ι.Ε.Κ.) έτους 2024, εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας.
Η εγκύκλιος για τα ΓΕΛ
Η εγκύκλιος για τα ΕΠΑΛ
Για τα ΓΕΛ, η εγκύκλιος αναφέρει:
Προθεσμία για απόκτηση κωδικού ασφαλείας – έναρξη διαδικασιών υποβολής Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) και Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου (Π.Μ.Δ.).
Οι διαδικασίες για την υποβολή του Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και του Π.Μ.Δ. για εισαγωγή σε Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. (πρώην Ι.Ε.Κ.) αρχίζουν από την Τετάρτη 19 Ιουνίου και θα λήξουν περί τα μέσα Ιουλίου. Πιο αναλυτικά:
Όλοι όσοι ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή/και Π.Μ.Δ. για εισαγωγή σε Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. (πρώην Ι.Ε.Κ.), θα απευθυνθούν στο Λύκειό τους από την Τετάρτη 19 Ιουνίου, για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό θα μπορούν μετά από την ανακοίνωση των βαθμών των ΓΕΛ, να προχωρήσουν αρχικά στην επεξεργασία και τελικά στην οριστική υποβολή του Μ.Δ., κατόπιν νεότερης εγκυκλίου.
Συνεπώς, όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προσέλθουν στο Λύκειό τους, για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), από την Τετάρτη 19 Ιουνίου ως και την Παρασκευή 28 Ιουνίου.
Οδηγίες για τους Διευθυντές των Λυκείων
Οι Διευθυντές των Λυκείων χρησιμοποιώντας τον 7ψήφιο κωδικό Σχολικής Μονάδας και τον κωδικό ασφαλείας της προηγούμενης χρονιάς, αποκτούν πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου στο σύνδεσμο https://school.it.minedu.gov.gr. Με τον κωδικό αυτό ο Διευθυντής ή ο εξουσιοδοτημένος από αυτόν χειριστής, θα ελέγχουν την εξέλιξη της διαδικασίας, σύμφωνα και με τις οδηγίες χρήσης της εφαρμογής.
Στη συνέχεια, κάθε υποψήφιος (ο ίδιος ή κάποιος εξουσιοδοτημένος από τον ίδιο) θα προσέρχεται στο Λύκειό του, θα ταυτοποιείται σε αυτό και κατόπιν θα δημιουργεί, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής, τον προσωπικό του κωδικό ασφαλείας (password) (βλ. ΚΕΦ. Β, Δ). Αν ανήκει σε κάποια ειδική κατηγορία (βλ. παρ. Ε1), προσκομίζει και τα απαραίτητα δικαιολογητικά για έλεγχο με μια σχετική αίτηση.
Το ΥΠΑΙΘΑ έχει δημιουργήσει αρχείο (βάση δεδομένων έτους 2024) σύμφωνα με τις Αιτήσεις-Δηλώσεις των υποψηφίων. Αν πρόκειται για υποψηφίους ημερήσιων ΓΕΛ 2022 ή 2023 για το ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων, αυτοί οι υποψήφιοι μπορούν να προσέρχονται για να δημιουργήσουν το δικό τους προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) σε οποιοδήποτε ημερήσιο ΓΕΛ και κατά προτίμηση στο Λύκειο αποφοίτησής τους ή στο ημερήσιο ΓΕΛ που είναι πλησιέστερο στην κατοικία τους. Για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση, υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, οι υποψήφιοι του 2022 διεκδικούν ποσοστό από το 40% των θέσεων και οι υποψήφιοι του 2023 διεκδικούν ποσοστό από το 60% των θέσεων της εν λόγω κατηγορίας του 10%. Επίσης στο Λύκειό τους θα προσέρχονται όσοι τελειόφοιτοι ΓΕΛ του τρέχοντος σχολικού έτους δεν συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ έτους 2024 και οι οποίοι ενδιαφέρονται να υποβάλουν Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή στις Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. (πρώην Ι.Ε.Κ.), προκειμένου να δημιουργήσουν με την ίδια διαδικασία τον προσωπικό τους κωδικό ασφαλείας (password) (βλ. ΚΕΦ Γ).
Ο υποψήφιος θα μπορεί πλέον, εντός Ιουλίου, με τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) μέσω διαδικτύου να επεξεργαστεί και να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό του δελτίο (Μ.Δ. ή/και Π.Μ.Δ.) σε συγκεκριμένη προθεσμία. Στην ίδια ηλεκτρονική εφαρμογή θα παρέχονται στους υποψηφίους αναλυτικές οδηγίες χρήσης και υποβολής του μηχανογραφικού, χρήσιμοι σύνδεσμοι, στατιστικά και βάσεις εισαγωγής παλαιότερων ετών. Εντός Ιουλίου και σε συγκεκριμένη προθεσμία που θα ανακοινωθεί αργότερα, οι υποψήφιοι θα μπορούν να υποβάλουν οριστικά το μηχανογραφικό τους δελτίο από οποιονδήποτε Η/Υ που έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, χωρίς υποχρεωτικά τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας. Για όσους υποψηφίους που, για οποιονδήποτε λόγο, επιλέξουν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο στο Λύκειό τους, θα πρέπει να τους παρέχεται η δυνατότητα χρήσης των Η/Υ του Λυκείου, η ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο και οποιαδήποτε βοήθεια ή συμβουλή ζητήσουν από τους καθηγητές τους
Οι Δ/ντές των Λυκείων πρέπει να μεριμνήσουν ώστε :
α) όλοι οι ενδιαφερόμενοι για υποβολή Μ.Δ. ή/και Π.Μ.Δ. να προσέλθουν για να δημιουργήσουν τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), 19-6-2024 με 28-6-2024. Επισημαίνουμε την ανάγκη το password να δημιουργείται και να καταχωρίζεται αποκλειστικά ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ τον υποψήφιο, καθώς είναι ΑΥΣΤΗΡΑ προσωπικό. Επίσης ο υποψήφιος θα καταχωρίζει και το προσωπικό του mail, ως επιπλέον στοιχείο επικοινωνίας. β) να χαρακτηρίσουν τους (ελάχιστους) υποψηφίους που τυχόν ανήκουν σε μία ειδική κατηγορία (βλ. παρ. Ε1), κατόπιν ελέγχου των απαιτούμενων δικαιολογητικών και σύμφωνα με σχετική αίτηση του υποψηφίου γ) τέλος, από τη στιγμή που θα ενεργοποιηθεί η δυνατότητα υποβολής του Μ.Δ. ή/και Π.Μ.Δ. εντός του Ιουλίου, να παρακολουθούν και να ενημερώνουν τους υποψήφιους και τους τελειόφοιτους που δεν έχουν υποβάλει/οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό τους δελτίο (Μ.Δ. ή/και Π.Μ.Δ), μέσα στην προθεσμία υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου, που θα οριστεί αργότερα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη