Προβληματισμοί αναπτύσσονται έντονοι καθώς και η περίοδος της εφηβείας καλά κρατεί συνοδευόμενη από σκέψεις όπως ότι δεν υπάρχει κάτι που να τους εκφράζει και να μπορούν να το βρουν σε κάποιο από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.
Εάν αυτό έχει συνδυαστεί και με το γεγονός ότι η μαθητική τους διαδρομή δεν είχε και τόσο καλά αποτελέσματα ,ώστε να τους δίνει την αίσθηση ότι μπορούν να τα καταφέρουν καθώς και η άρνηση πολλές φορές να οργανώσουν την προσπάθεια τους και να δουν τι επιλογές υπάρχουν που τους ταιριάζουν, γίνεται μότο ζωής αυτή την περίοδο.
Εδώ βέβαια δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε εκτός του κάδρου και όλους τους άλλους ενήλικες, γονείς, εκπαιδευτικούς, συγγενείς κτλ. όπου η απογοήτευσή τους μετατρέπεται σε καθρέφτισμα μιας δημιουργίας αυτοεκπληρούμενης προφητείας: ότι δεν πρόκειται να καταφέρουν τίποτε!
Κάτι που κανένας δεν θα ήθελε να συμβεί και πόσο μάλλον οι ίδιοι οι έφηβοι οι οποίοι δεν μπορούν να «ακουμπήσουν» κάπου τις ανησυχίες τους, τις αγωνίες τους ακόμη και όταν οι ίδιοι δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τι συμβαίνει πραγματικά.
Εδώ ο ρόλος ενός Συμβούλου Σταδιοδρομίας μπορεί να γίνει πολύ βοηθητικός τις περισσότερες φορές! Δεν θα πω όλες, όχι από έλλειψη εμπιστοσύνης στο ρόλο του Συμβούλου αλλά κάποιες φορές τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα και χρήζουν άλλης διαχείρισης και αντιμετώπισης σε όλο το οικογενειακό πλαίσιο.
Όταν θα έρθουν οι έφηβοι σε επαφή με έναν σύμβουλο θα τους εξηγήσει ποιος είναι ο ρόλος του και πως αξιοποιεί τα εργαλεία που έχει στα χέρια του, όπως το τεστ Advisor. Οπότε στη διαδικασία τηςσυμβουλευτικής συνεδρίας θα αναγνωρίζει στοιχεία του εαυτού του, τις επιθυμίες του τα θέλω του και θα ενημερώνεται πως μπορεί να πετύχει αυτό που πραγματικά τον ενδιαφέρει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Επιλογές υπάρχουν για όλους αρκεί να τις γνωρίζει κάποιος και να ξέρει τις προοπτικές που έχει το κάθε πρόγραμμα σπουδών. Επομένως ανεξάρτητα από τις επιδόσεις ενός μαθητή εφόσον τα ενδιαφέροντα του κινούνται σε δημιουργικές, καλλιτεχνικές διαδρομές μπορούμε να προτείνουμε επιλογές.
Ενδεικτικά, θα αναφέρουμε:
1. Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου (με βάση 9250 μόρια)
Το Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών επικεντρώνεται στην ανάδειξη των καινοτόμων συγκλίσεων των παραστατικών τεχνών (όπως θέατρο, χορός) και των ψηφιακών καλλιτεχνικών πεδίων.
Το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος προσφέρει μια πλούσια και προηγμένη εκπαιδευτική εμπειρία που αναπτύσσει γνώσεις σε καλλιτεχνικά, ερευνητικά και τεχνολογικά πεδία, δίνοντας έμφαση σε κοινωνικές, εκπαιδευτικές, τεχνολογικές και πολιτιστικές εφαρμογές.
Οι απόφοιτοι του προγράμματος έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν σε ποικίλους τομείς, όπως ησκηνοθεσία, η χορογραφία και ο σκηνογραφικός σχεδιασμός παραστατικών έργων, συμπεριλαμβανομένων διαδραστικών παραστάσεων ή εγκαταστάσεων στον σκηνικό και δημόσιο χώρο, καθώς και εφαρμογών οπτικών και πολυμεσικών τεχνών και διαδικτυακών εφαρμογών.
Επίσης, μπορούν να ασχοληθούν με την υλοποίηση καλλιτεχνικών κοινωνικών παρεμβάσεων μέσω< επιτελεστικών εφαρμογών, όπως κοινωνικό θέατρο, ακτιβισμός, χορός και κοινωνία, καθώς και διαδραστικό και διαδικτυακό θέατρο.
Επιπλέον, οι απόφοιτοι μπορούν να ασχοληθούν με την παραγωγή ψηφιακού υλικού, όπως ψηφιακή εμψύχωση, animation και video games, καθώς και με την υλοποίηση ψηφιακών εφαρμογών για τις παραστατικές τέχνες.
Άλλες δυνατότητες περιλαμβάνουν το σχεδιασμό εμπειριών εικονικών περιβαλλόντων, την ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών φωτισμού και σκηνογραφικών εγκαταστάσεων, και το σχεδιασμό ψηφιακών εκθέσεων.
Η δημιουργική γραφή και οι ψηφιακές εκδόσεις, καθώς και η οργάνωση και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για καλλιτεχνικές ψηφιακές εφαρμογές στην εκπαίδευση και σε κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αποτελούν επίσης τομείς απασχόλησης.
2. Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (με βάση 10640 μόρια)
Οι δυνατότητες που παρέχονται στους/στις αποφοίτους ενός Τμήματος συνδυάζουν τη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου με την τεχνολογία, τις τέχνες και την πληροφορική. Επισημαίνεται η σημασία της εκπαίδευσης σε ψηφιακά μέσα και συστήματα, καθώς και στην υλοποίηση περιβαλλόντων αλληλεπίδρασης. Η έμφαση σε πρακτικά και δημιουργικά μαθήματα ενισχύει τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να δραστηριοποιηθούν σε τομείς όπως οι δημιουργικές βιομηχανίες, η διαφήμιση, η παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου και προϊόντων πολιτισμού.
Ειδικότερα, οι απόφοιτοι θα αποκτούν και τεχνικές και καλλιτεχνικές δεξιότητες, που θα τους επιτρέπουν να δημιουργούν και να παρουσιάζουν οπτικό, ηχητικό, πολυμεσικό περιεχόμενο σε ποικίλα ψηφιακά και φυσικά περιβάλλοντα (εικονική ή επαυξημένη πραγματικότητα, κ.ά.). Αυτό το πρόγραμμα σπουδών θεωρείται ότι καλύπτει ένα σημαντικό κενό στην ελληνική αγορά, παρέχοντας τις απαραίτητες γνώσεις για την επιτυχία στον συγκεκριμένο επαγγελματικό χώρο.
3. Τεχνών Ήχου και Εικόνας | Ιόνιο Πανεπιστήμιο (με βάση 9570 μόρια)
Το Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας αποσκοπεί στην καλλιέργεια και προώθηση της οπτικοακουστικής έκφρασης μέσω διδασκαλίας και έρευνας σχετικά με τις σύγχρονες τεχνολογίες στον τομέα της τέχνης και της μαζικής επικοινωνίας. Οι τακτικοί στόχοι περιλαμβάνουν τη διδασκαλία νέων μορφών έκφρασης, την επιστημονική έρευνα για εφαρμογές σύγχρονης τεχνολογίας στην παραγωγή, επεξεργασία ήχου και εικόνας, και την εφαρμογή αυτών στον τομέα της καλλιτεχνικής δημιουργίας και επικοινωνίας. Οι απόφοιτοι του Τμήματος μπορούν να απασχοληθούν σε τομείς όπως η ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση, η διδασκαλία της τέχνης, η οπτικοακουστική επικοινωνία, η διαχείριση πολιτισμικής κληρονομιάς, και η ανάπτυξη πολυμεσικών και διαδικτυακών εφαρμογών.
Ενδεικτικοί τομείς απασχόλησης περιλαμβάνουν την τέχνη νέων μέσων, ψηφιακή και αναλογική τεχνολογία ήχου και εικόνας, τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας, παραγωγή γραφικών και διαφημίσεων, και τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας στον πολιτιστικό τομέα και στην εκπαιδευτική τεχνολογία.
Με μεταπτυχιακές σπουδές μπορεί γενικότερα κάποιος να ασχοληθεί σε διαφορετικούς τομείς όπως Νέες Τεχνολογίες και Μάρκετινγκ , Ψηφιακά Μέσα και Επικοινωνία, Εικαστικές Τέχνες και Τοπίο: προσεγγίσεις του φυσικού και αστικού χώρου, Animation, Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και ψηφιακό Μάρκετινγκ, Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών και Πολυμεσικών Εφαρμογών και πολλά άλλα.
Το πρώτο πτυχίο είναι ένας σταθμός για να ξεκινήσει το μεγάλο ταξίδι της ακαδημαϊκής και επαγγελματικής σας διαδρομής. Ένας σταθμός για να ανοίξετε τα φτερά σας και να κάνετε τις επόμενες επιλογές σας!!
*Ζωγραφιά Βακάλογλου, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας | www.employ.edu.gr
*Θεόδωρος Καλαϊτζίδης, Πρόεδρος Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ – AFTER SCHOOL – Μαθηματικός, www.diakrotima.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση