Thumbnail
Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Διεύθυνση Επικοινωνίας:

Χαλάτσογλου Μηλιώνη Λία

[email protected]

Ι. Αγγελοπούλου 58, Θεσσαλονίκη 54352

Τηλ. 2310935352, 2310449554,, κιν. 6944350201, 6947347492, φαξ. 2310453543

 

Αριθμ. Πρωτοκ. 156

Προς

Υπουργό Παιδείας

Υπουργείο Παιδείας, Διεύθυνση διεξαγωγής εξετάσεων

Υπουργείο Παιδείας, Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής

Συνήγορο του Παιδιού

Σχετικά με την πρόσφατη εγκύκλιο (Αρ. Πρωτ. Βαθμός Προτ. Φ.251/60745/Β6/30-4-2013)  του Υπουργείου για την προφορική εξέταση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η φετινή εγκύκλιος, με θέμα:  Πανελλαδικές εξετάσεις μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξεδόθη 30-4-2013 ακριβώς πριν τις διακοπές του Πάσχα και μόλις εβδομάδες πριν την έναρξη των Πανελληνίων εξετάσεων - παρουσιάζει μια ουσιώδη αλλαγή στις οδηγίες εξέτασης σε σχέση με εκείνες όλων των προηγουμένων ετών.

Συγκεκριμένα:

(4-2013)

Αναφέρει ότι “Στους εξεταζόμενους παρέχεται  ο χρόνος προετοιμασίας, ο οποίος είναι τουλάχιστον ίσος με το χρόνο δυνατής αποχώρησης και δεν μπορεί να υπερβεί τις τρεις ώρες, προκειμένου να μελετήσουν,  να κατανοήσουν τα θέματα και να  κρατήσουν, εφόσον το επιθυμούν, σημειώσεις  στο τετράδιο τους για να τις χρησιμοποιήσουν όταν θα προσέλθουν στην επιτροπή. Όταν  είναι έτοιμοι ή όταν παρέλθει ο τρίωρος χρόνος προετοιμασίας, προσέρχεται ο κάθε ένας ξεχωριστά  στην  αίθουσα όπου παρευρίσκονται τα μέλη της Επιτροπής Εξέτασης”. Δηλαδή ότι μετά το τρίωρο που ισχύει για όλους τους εξεταζόμενους των Πανελλαδικών εξετάσεων, τα τετράδια των μαθητών θα κλείνουν και οι μαθητές θα περιμένουν να κληθούν από την επιτροπή.  

(4-2012)

Η αντίστοιχη οδηγία που ίσχυε έως τώρα (Φ.251/45737/Β6/24-04-12) προέβλεπε ότι: «Στους εξεταζόμενους παρέχεται ικανός χρόνος ανάλογα και με το εξεταζόμενο μάθημα, προκειμένου να μελετήσουν, να κατανοήσουν τα θέματα και να κρατήσουν, εφόσον το επιθυμούν, σημειώσεις στο τετράδιο τους για να τις χρησιμοποιήσουν όταν θα προσέλθουν στην επιτροπή.  Όταν είναι έτοιμοι ή όταν κατά την κρίση της επιτροπής παρέλθει ο απαιτούμενος για την προετοιμασία τους χρόνος, προσέρχεται ο κάθε ένας ξεχωριστά στην αίθουσα όπου παρευρίσκονται τα μέλη της Επιτροπής Εξέτασης».

Με βάση την παραπάνω αλλαγή οδηγίας προκαλείται μια ουσιώδης μεταβολή στην αξιολόγηση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Ουσιαστικά τους στερείται σχετική ευελιξία πάνω στο χρόνο σκέψης, επεξεργασίας και εξέτασης (ο όποιος συνήθως δίδεται παγκοσμίως, μεταξύ άλλων ρυθμίσεων, στις εξετάσεις των μαθητών αυτών) με δεδομένα:

1.     Η αργή ανάγνωση, η αργή επεξεργασία πληροφοριών και αργή απόδοση γνώσεων είναι ένα από τα χαρακτηριστικά ατόμων με δυσλεξία.

2.    Πολλοί από τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν γλωσσικές δυσκολίες κατανόησης που αφορούν την κατανόηση οδηγιών, την αντίληψη 2 ή πολλαπλών βημάτων, της μεταφορικής χρήσης της γλώσσας κλπ.

3.    Μπορεί να περάσουν μέχρι και 3 ώρες, με κλειστά τα πρόχειρα, μέχρι να κληθούν από την επιτροπή να αποδείξουν τις γνώσεις τους όπου θα πρέπει να μπορέσουν να επανακτήσουν τον ρυθμό σκέψεων τους. (Χαρακτηριστικό των δυσκολιών τους είναι η αργή ανάκληση πληροφοριών)

Θεωρούμε ότι καταφανώς αδικούνται όταν καλούνται στην Ελλάδα να σκεφτούν για να αποδείξουν τις γνώσεις τους στα ίδια χρονικά πλαίσια με αυτά μαθητών χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο επιπλέον χρόνος τον οποίο χρειάζονται προκειμένου να σκεφτούν και να κρατήσουν σημειώσεις είναι εξίσου αν όχι περισσότερο σημαντικός από τον επιπλέον χρόνο που χρειάζονται για να αποδώσουν προφορικά τις γνώσεις τους.

4.    Η ενημέρωση του Υπουργείου τον Δεκέμβριο του 2012 των υποψηφίων για τις Πανελλαδικές εξετάσεις 2013 (Αρ. Πρωτ. Φ 251/154284/Β6/06—12-2012) με κανένα τρόπο δεν προετοίμαζε τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τέτοια αλλαγή στον τρόπο εξέτασής τους. Θεωρούμε λοιπόν ότι έχει συντελεστεί  απρόβλεπτη αλλαγή των συνθηκών εξέτασής τους την τελευταία στιγμή καθώς οι περισσότεροι το έμαθαν την πρώτη ημέρα των Πανελληνίων εξετάσεων κι ενώ είχαν προετοιμαστεί με βάση την προηγούμενη εγκύκλιο.

Θεωρούμε ότι αυτή τη στιγμή τελείται μια κατάφορη αδικία εις βάρος των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως προς την αξιολόγησή τους στις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Περιμένουμε διευκρινήσεις από την πλευρά του Υπουργείου σχετικά με το σκεπτικό της εγκυκλίου.  

Απαιτούμε άμεση διευκρινιστική ερμηνεία της νέας εγκυκλίου η οποία να επιτρέπει στην επιτροπή να κρίνει το πότε έχει παρέλθει ο απαιτούμενος για την προετοιμασία των μαθητών χρόνος, σύμφωνα με την εγκύκλιο Φ.251/45737/Β6/24-04-12. Σε αντίθετη περίπτωση θα αναγκαστούμε να προσφύγουμε σε νομικές λύσεις ενάντια στην διαδικασία των Πανελληνίων εξετάσεων του 2013.

Η γραμματέας                                               Η πρόεδρος

 

Μηλιώνη Λία                                                 Μπάρου Γεωργία

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας: Από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ - Όλα τα ονόματα
Ανακλήσεις αποσπάσεων, τροποποιήσεις αποσπάσεων και αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το διδακτικό έτος...
Νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας: Από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ - Όλα τα ονόματα
γιατρός
Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης: Επίθεση της Πολιτείας στην ιατρική κοινότητα
Νίκος Νίτσας "H κινητοποίηση του ιατρικού κόσμου είναι μία προσομοίωση του τι θα συμβεί εάν εφαρμοστεί η νομοθετική ρύθμιση που προωθείται από το...
Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης: Επίθεση της Πολιτείας στην ιατρική κοινότητα
politexneio23132sa.jpg
Μεταλλειολόγοι-Μεταλλουργοί Μηχανικών ΕΜΠ: Ψήφισμα για τις εκπαιδευτικές/επιστημονικές άδειες
«Ο θεσμός της εκπαιδευτικής άδειας στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο του 21ου αιώνα βρίσκεται υπό διωγμό»
Μεταλλειολόγοι-Μεταλλουργοί Μηχανικών ΕΜΠ: Ψήφισμα για τις εκπαιδευτικές/επιστημονικές άδειες