Thumbnail
Πανελλαδικές εξετάσεις

 

Υπάρχει "ζήτημα" όσον αφορά στο Β2. α (Τα δομικά στοιχεία της παραγράφου).
Από ό,τι πληροφορούμαι η Επιτροπή Εξετάσεων στο Β2.α θέμα δίνει την τελευταία Περίοδο («Η υπεφίαλη … υπάρξεως.») της τρίτης παραγράφου ως Κατακλείδα, και μάλιστα ως "καθαρή Κατακλείδα", αφαιρώντας μάλιστα 2 μόρια (στα 3) από μαθητές που όντας "ψαγμένοι" κατέληξαν πως η τελευταία περίοδος δεν είναι καθαρή μορφή Κατακλείδας.
Η τελευταία αυτή περίοδος, θεωρώ, αποτελεί κατά βάση το Συμπέρασμα του β΄ σκέλους του αντιθετικού συλλογισμού που αναπτύσσεται στις Λεπτομέρειες, δηλαδή του συλλογισμού που συνίσταται:
• στις προκείμενες «Από την άλλη: 1. σφραγίζει την ιστορική του πορεία με πολέμους και αγριότητες, 2. θεοποιεί τα υλικά αγαθά, 3. συντηρεί την αδικία και τις ανισότητες, 4. ελάχιστα σέβεται τις πολλαπλές εκφράσεις της ζωής και 5. ενώ η φύση και οι θάλασσες του πλανήτη είναι συχνά τα θύματα των συμφερόντων του» και:
• στο Συμπέρασμα: «Η υπερφίαλη αυτή στάση του ανθρώπου έχει αλλοιώσει έτσι ένα θαυμαστό περιβάλλον».
 
Και αυτό δηλώνεται ρητά με το επίθετο «Η υπερφίαλη» (=αλαζονική), την προσδιοριστική φράση «αυτή στάση» και το συμπερασματικό "έτσι", τα οποία δεν αφήνουν περιθώρια να θεωρηθεί η Περίοδος αυτή ούτε ως συγκεφαλαίωση των Λεπτομερειών, διότι το α΄ σκέλος της αντίθεσης «Από την μια είναι ικανός…και στην τέχνη» δεν εντάσσεται μέσα στο σκεπτικό της (μένει τότε μετέωρο) και ούτε βέβαια να θεωρηθεί ως επιβεβαίωση της Θεματικής Πρότασης, η οποία αναφέρεται στην «αποκάλυψη της διπλής υπόστασης» του ανθρώπου (η οποία και αναλύεται στις Λεπτομέρειες). Άρα, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως «καθαρή-κλασική» Κατακλείδα, έτσι όπως διδάσκεται και στα σχολικά εγχειρίδια (Περίοδος Κατακλείδα = η περίοδος όπου γίνεται συγκεφαλαίωση και επιβεβαίωση του σκεπτικού της Θεματικής Πρότασης)
 
Θα μπορούσε, μόνο και υπό προϋποθέσεις, να θεωρηθεί ότι λειτουργεί "εν είδη Κατακλείδας", δεδομένου ότι «θυμίζει» λίγο (έως ελάχιστα) τη Θεματική Πρόταση, όσον αφορά στην «τραγική αντίφαση».
 
Σε κάθε περίπτωση, η Επιτροπή Εξετάσεων οφείλει να δεχτεί -και να το καταστήσει αυτό σαφές στους βαθμολογητές- ως ορθή κάθε απάντηση των μαθητών, εφόσον δεν πρόκειται για μια σαφή και καθαρή περίπτωση Κατακλείδας και εφόσον η απάντηση τους είναι τεκμηριωμένη.
Βασίλης Πρασσάς, φιλόλογος στο 1ο Γυμνάσιο Ζακύνθου 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
panepistimio aigaiou
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς
Που εστιάζουν τα εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενα προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου που ξεκινούν αύριο και αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς - Έχουν...
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς