Με αφορμή δημοσίευμα του Τύπου σχετικά με αίτημα κρατούμενου για χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας, το υπουργείο Δικαιοσύνης, σε σημερινή ανακοίνωσή του, παρέχει σχετικές εξηγήσεις τόσο ως προς το καθεστώς χορήγησης εκπαιδευτικών αδειών, όσο και ως προς τη συγκεκριμένη περίπτωση που αναφέρεται το σχετικό δημοσίευμα και αφορά κρατούμενο για ληστείες και άλλα εγκλήματα.
Ειδικότερα, όπως σημειώνει, σχετικά με το αίτημα εκπαιδευτικής άδειας του καταδίκου Β.Δ. για ληστείες και άλλα εγκλήματα, το υπουργείο Δικαιοσύνης διευκρινίζει κατ' αρχάς ότι «η εκπαίδευση, σ' όλες τις βαθμίδες, έχει αναχθεί τα τελευταία τρία χρόνια σε βασικό εργαλείο της σωφρονιστικής πολιτικής». «Η πολιτική αυτή, που επιστεγάστηκε με τον πρόσφατο νόμο 4521/2018 (άρθρο 31), συμβάλλει στη βελτίωση των συνθηκών κράτησης σ' όλη την Ελλάδα και έχει βοηθήσει εκατοντάδες κρατουμένους στην προσπάθειά τους για επανένταξη» προσθέτει.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κρατούμενος Β.Δ. διευκολύνθηκε με κάθε μέσο και με μεγάλες προσπάθειες των υπηρεσιών και των σωφρονιστικών υπαλλήλων ώστε να ολοκληρώσει το σχολείο, να δώσει εξετάσεις και να πετύχει την εισαγωγή του σε ΑΕΙ, τονίζει το υπουργείο Δικαιοσύνης συμπληρώνοντας: «Γι' αυτό μετήχθη στη φυλακή Κορυδαλλού ώστε να διευκολυνθεί στις σπουδές του και πράγματι του εξασφαλίστηκε, όπως και σε πολλούς ακόμα κρατουμένους, η δυνατότητα στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση. Το αίτημά του για εκπαιδευτική άδεια απερρίφθη από το πειθαρχικό συμβούλιο της φυλακής, καθώς η φοίτησή του είναι δυνατή εξ' αποστάσεως, ενώ οι σπουδές στο συγκεκριμένο Τμήμα δεν απαιτούν φυσική παρουσία.
Απόδειξη αυτού αποτελεί η επιτυχία του στα μαθήματα του 1ου εξαμήνου. Η φοίτησή του, λοιπόν, είναι εξασφαλισμένη. Όμως, η εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι το πρόσχημα για προνομιακή μεταχείριση. Κατά τον νόμο, η συνδρομή των τυπικών προϋποθέσεων δεν σημαίνει ότι ο κρατούμενος αυτοδικαίως δικαιούται εκπαιδευτική άδεια, καθώς συνεκτιμώνται πολλά επιπλέον στοιχεία, μεταξύ των οποίων είναι και η προσδοκία για καλή χρήση της άδειας.
Προϋπόθεση της άδειας αποτελεί η εμπιστοσύνη που μπορεί να δείξει η πολιτεία στον καταδικασμένο ότι θα επιστρέψει στη φυλακή και ότι δεν θα τελέσει νέα εγκλήματα. Η επίδοση στα μαθήματα προφανώς και δεν είναι από μόνη της επαρκής εγγύηση γι' αυτό. Όλες οι περιπτώσεις κρατουμένων, εξάλλου, δεν είναι ίδιες».
Ο κρατούμενος Β.Δ., σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Δικαιοσύνης:
Α) Είχε αποφυλακιστεί κατά το παρελθόν με υφ' όρον απόλυση την οποία και παραβίασε, καθώς συνέχισε την εγκληματική δράση του, τελώντας νέο κακούργημα (ένοπλη ληστεία).
Β) Επιπλέον, ο ίδιος κρατούμενος έλαβε κατά το παρελθόν τακτική άδεια, την οποία επίσης παραβίασε, καθώς δεν επέστρεψε στη φυλακή.
Γ) Κατά την κράτησή του έχει τελέσει και πειθαρχικά παραπτώματα.
Τέλος, η υπόθεση, μετά από προσφυγή του κρατουμένου, βρίσκεται στα χέρια της Δικαιοσύνης.
«Το υπουργείο Δικαιοσύνης, όπως ξεκάθαρα ορίζει ο Σωφρονιστικός Κώδικας, δεν έχει καμία αρμοδιότητα παρέμβασης στο θέμα. Η προστασία της ζωής βέβαια αποτελεί σε κάθε περίπτωση ύψιστο αγαθό που θα προστατευθεί με κάθε τρόπο, στο πλαίσιο του νόμου» καταλήγει η ανακοίνωση.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη