Thumbnail
Κατατέθηκε νωρίτερα στη Βουλή ο Προϋπολογισμός

Η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών 

"Το υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε σήμερα, Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018, προς συζήτηση στη Βουλή τον Κρατικό Προϋπολογισμό για το έτος 2019. Ο Κρατικός Προϋπολογισμός στηρίζεται σε μακροοικονομικό σενάριο βάσει του οποίου ο ρυθμός οικονομικής μεγέθυνσης, σε σταθερές τιμές, προβλέπεται να είναι 2,1% και 2,5% για τα έτη 2018 και 2019 αντιστοίχως" αναφέρει στο σχετικό δελτίο Τύπου το υπουργείο Οικονομικών. Όπως προσθέτει: 

"Για το έτος 2018, το πρωτογενές αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 3,98% του ΑΕΠ έναντι στόχου 3,5%. Η υπέρβαση του δημοσιονομικού στόχου κατά 0,48% του ΑΕΠ δίνει στην Κυβέρνηση σημαντικό περιθώριο απόδοσης μέρους του υπερπλεονάσματος με τη μορφή κοινωνικού μερίσματος.

Οι ικανοποιητικές δημοσιονομικές επιδόσεις των ετών 2015-2018, καθώς και η βελτίωση των μακροοικονομικών μεγεθών της ελληνικής οικονομίας επιτρέπουν τη σταδιακή αλλαγή του μείγματος δημοσιονομικής πολιτικής, με σκοπό την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, την υποστήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης και την αντιμετώπιση, με τρόπο στοχευμένο, χρονίων ελλειμμάτων στον τομέα της κοινωνικής προστασίας.


Για το έτος 2019, η αλλαγή του μείγματος δημοσιονομικής πολιτικής υλοποιείται μέσω των ακόλουθων μέτρων:

Από την πλευρά των εσόδων, (α) τη μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10% μεσοσταθμικά, (β) τη μείωση ασφαλιστικών εισφορών ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων και αγροτών, (γ) τη μείωση φορολογίας διανεμόμενων κερδών και (δ) τη σταδιακή μείωση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων από 29% σε 25% με μείωση κατά 1% κατ’ έτος.

Από την πλευρά των δαπανών, (α) την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για νέους κάτω των 24 ετών, (β) την εισαγωγή ενός νέου επιδόματος στέγασης με οικονομικά και οικογενειακά κριτήρια, (γ) την ενίσχυση των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, (δ) την ενίσχυση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι».

Το συνολικό κόστος των περιγραφόμενων μέτρων, στα οποία συμπεριλαμβάνεται η ενίσχυση του φακέλου για το επίδομα στέγασης, ανέρχεται σε 0,5% του ΑΕΠ. Eίναι μάλιστα αυξημένο κατά περίπου 150 εκατ. ευρώ, έναντι των αντίστοιχων δημοσιονομικών παρεμβάσεων του Προσχεδίου του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Η υιοθέτηση των ανωτέρω θετικών δημοσιονομικών παρεμβάσεων γίνεται χωρίς την εφαρμογή του μέτρου της περικοπής των προσωπικών διαφορών κύριων και επικουρικών συντάξεων, καθώς και των αντίστοιχων εξισορροπητικών παρεμβάσεων, όπως αυτές είχαν συμπεριληφθεί στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022 για το 2019, με την εξαίρεση του μέτρου ενίσχυσης των οικογενειακών επιδομάτων, το οποίο ήδη εφαρμόζεται από 1.1.2018.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Κρατικού Προϋπολογισμού, τόσο τα περιγραφόμενα μέτρα δημοσιονομικής επέκτασης όσο και η μη εφαρμογή των συνταξιοδοτικών και εξισορροπητικών παρεμβάσεων είναι πλήρως συμβατά με το δημοσιονομικό στόχο της χώρας, όπως αυτός τίθεται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022".
 


Κατατέθηκε στη Βουλή από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών ο προϋπολογισμός του 2019. Ο προϋπολογισμός θα εισαχθεί για συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής τη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου, έως και την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου.

Η συζήτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής αναμένεται να ξεκινήσει στις 12 Δεκεμβρίου και η ψήφισή του με ονομαστική ψηφοφορία θα διεξαχθεί στις 18 Δεκεμβρίου.

Τα βασικά μεγέθη

Νωρίτερα, η γνωμοδότηση του δημοσιονομικού συμβουλίου είχε αποκαλύψει τα βασικά μεγέθη του προϋπολογισμού. Το πρωτογενές πλεόνασμα του 2018 εκτιμάται στο 3,98% κάτι που σημαίνει ότι τα περιθώρια για τη χρηματοδότηση του έκτακτου κοινωνικού μερίσματος θα περιοριστούν αναγκαστικά κάτω ή και αρκετά κάτω από τα 700 εκ. ευρώ. Από την άλλη, το κονδύλι για το επίδομα στέγασης διαμορφώνεται στα 400 εκ. ευρώ. έναντι 200 εκ. ευρώ που είχαν προβλεφθεί στο προσχέδιο του προϋπολογισμού. 

Ο συνολικός δημοσιονομικός χώρος για το 2019 εκτιμάται στα 910 εκ. ευρώ αλλά παρ'όλα αυτά το ποσό για την επιδότητηση των ασφαλιστικών εισφορών περιορίζεται στα 51 εκ. ευρώ από 102 που είχαν εγγραφεί στο προσχέδιο του προϋπολογισμού. 

Το πρωτογενές πλεόνασμα για το 2019 εκτιμάται στο 3,5% μετά την αφαίρεση των 910 εκ. που θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση των εξαγγελιών του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ. Την ίδια στιγμή, η πρόβλεψη για την ανάπτυξη του 2019 τοποθετείται στο 2,55. 

Επίσης, σύμφωνα με το σχέδιο του προϋπολογισμού, τα βασικά μεγέθη της ελληνικής οικονομίας θα διαμορφωθούν ως εξής:

*Η ιδιωτική κατανάλωση θα αυξηθεί κατά 1,1% (από 1% εφέτος) και η δημόσια κατανάλωση θα αυξηθεί κατά 0,6% (από 0,2%).

*Οι ιδιωτικές επενδύσεις θα αυξηθούν κατά 11,9% (από 0,8%).

*Οι εξαγωγές θα αυξηθούν κατά 5,8% (από 7,5%) και οι εισαγωγές θα αυξηθούν κατά 5,2% (από 3,4%).

*Η ανεργία θα σημειώσει περαιτέρω πτώση στο 18,2% (από 19,6% εφέτος).

*Ο πληθωρισμός θα σημειώσει άνοδο κατά 1,2% (από 0,8% το 2018).

Ωστόσο, επισημαίνεται στο κείμενο, καθώς οι παράγοντες κινδύνου για την ελληνική οικονομία μετατοπίζονται σταδιακά από το εσωτερικό στο εξωτερικό περιβάλλον, η επαλήθευση των προβλέψεων για το 2019 εξαρτάται βαθμιαία περισσότερο από την επικράτηση ομαλών συνθηκών στο διεθνές γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, εν μέσω μίας δυνητικής κλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων και του εμπορικού προστατευτισμού, των γεωπολιτικών εντάσεων που τροφοδοτούν την προσφυγική κρίση, αλλά και των διαταραχών στην πολιτική σταθερότητα ισχυρών οικονομιών της ευρωζώνης που δυνητικά αυξάνουν την αβεβαιότητα στις διεθνείς αγορές.


Το δημόσιο χρέος
Το δημόσιο χρέος εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 323,5 δισ. ευρώ ή 167,8% ως ποσοστό του ΑΕΠ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 12,6 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του 2018. Εφέτος, το δημόσιο χρέος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 335 δισ. ευρώ ή 180,4% του ΑΕΠ, έναντι 317,414 δισ. ευρώ ή 176,1% του ΑΕΠ το 2017. Η αύξηση αυτή το 2018 οφείλεται στη δημιουργία ταμειακών διαθεσίμων ασφαλείας (cash buffer), εκ των οποίων θα γίνει μερική χρήση το 2019.

Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, λαμβανομένων υπόψη των υφιστάμενων υψηλών ταμειακών διαθεσίμων που διατηρεί το Δημόσιο, τα οποία, ακόμα και υπό εξαιρετικά συντηρητικές εκτιμήσεις επαρκούν για να καλύψουν τις μικτές χρηματοδοτικές του ανάγκες τουλάχιστον για τα δύο επόμενα έτη, οι στόχοι της εκδοτικής πολιτικής για το 2019 αλλά και μετέπειτα θα προσανατολιστούν: σε ομολογιακές εκδόσεις με υψηλή ρευστότητα και όγκο, στη διατήρηση μίας αντιπροσωπευτικής καμπύλης αποδόσεων ελληνικών κρατικών χρεογράφων αναφοράς, καθώς επίσης και στη συνεχή και αδιάλειπτη παρουσία του Δημοσίου στις διεθνείς κεφαλαιαγορές, ως εκδότη κρατικών χρεογράφων, παρέχοντας παράλληλα την αναγκαία διαφάνεια και προβλεψιμότητα στην επενδυτική κοινότητα.

Το σύνολο των νέων ετήσιων εκδόσεων δεν αναμένεται να ξεπερνά τις ετήσιες αποπληρωμές χρεολυσίων, ενώ η αναμενόμενη υπερβάλλουσα ρευστότητα θα αξιοποιηθεί στο πλαίσιο ενός συντεταγμένου προγράμματος διαχείρισης υφιστάμενων υποχρεώσεων χαρτοφυλακίου χρέους, κατά τα πρότυπα των αντίστοιχων προγραμμάτων που έλαβαν χώρα στο πρόσφατο παρελθόν.

Όσον αφορά στις αποκρατικοποιήσεις, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό τα συνολικά έσοδα για το 2019 τα οποία αναμένεται να πραγματοποιηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, ανέρχονται σε 1,531 δισ. ευρώ.

Έσοδα
Τα καθαρά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού, σε δημοσιονομική βάση, μετά την αφαίρεση των επιστροφών φόρων, προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 53,806 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 391 εκατ. ευρώ ή 0,7%, έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022. Η αύξηση αυτή προβλέπεται να πραγματοποιηθεί, παρά τη σημαντική άνοδο των επιστροφών φόρων κατά 633 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα οι προβλέψεις του προϋπολογισμού για την πορεία των εσόδων ανά κατηγορία είναι οι ακόλουθες:

-Φόροι

* Φόροι επί αγαθών και υπηρεσιών

Από φόρους επί αγαθών και υπηρεσιών προβλέπεται ότι θα εισπραχθούν έσοδα ύψους 27,559 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 682 εκατ. ευρώ ή 2,5% έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

Ειδικότερα:

- Τα έσοδα από ΦΠΑ αναμένεται να ανέλθουν στα 17,210 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 565 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

- Οι φόροι κατανάλωσης προβλέπονται στα 7,381 δισ. ευρώ και είναι μειωμένοι κατά 51 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

Φόροι και δασμοί επί εισαγωγών

Από φόρους και δασμούς επί εισαγωγών προβλέπονται έσοδα 237 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

* Τακτικοί φόροι ακίνητης περιουσίας

Από τους τακτικούς φόρους ακίνητης περιουσίας, αναμένεται να εισπραχθούν έσοδα ύψους 2,801 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 215 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022, λόγω της εφαρμογής της δημοσιονομικής παρέμβασης μείωσης του ΕΝΦΙΑ έτους 2019 κατά 10% μεσοσταθμικά, ή 260 εκατ. ευρώ.

* Λοιποί φόροι παραγωγής

Από τους λοιπούς φόρους παραγωγής προβλέπεται ότι θα εισπραχθούν 944 εκατ. ευρώ, πλησίον του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022 ύψους 955 εκατ. ευρώ.

* Φόρος εισοδήματος

Από το φόρο εισοδήματος αναμένεται να εισπραχθούν έσοδα ύψους 16,796 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 298 εκατ. ευρώ ή 1,8% έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

Ειδικότερα:

- Ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 11,070 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 211 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, ως αποτέλεσμα της δευτερογενούς επίδρασης των συνταξιοδοτικών παρεμβάσεων.

- Ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων προβλέπεται να παρουσιάσει αύξηση κατά 162 εκατ. ευρώ σε σχέση με το στόχο και να διαμορφωθεί στα 4,420 δισ. ευρώ.

* Φόροι κεφαλαίου

Οι φόροι κεφαλαίου προβλέπεται να ανέλθουν σε 159 εκατ. ευρώ, αυξημένοι κατά 8 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

* Λοιποί τρέχοντες φόροι

Τα έσοδα από τους λοιπούς τρέχοντες φόρους προβλέπεται να ανέλθουν στο ποσό των 2,631 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 158 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022, λόγω αυξημένων εσόδων από τα διάφορα μη ταξινομημένα φορολογικά έσοδα.

-Κοινωνικές εισφορές

Τα έσοδα από κοινωνικές εισφορές προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 58 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

-Μεταβιβάσεις

Τα έσοδα από μεταβιβάσεις αναμένεται να ανέλθουν στα 4,049 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 28 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022. Εξαυτών, ποσό 291 εκατ. ευρώ θα προέλθει από τη μεταφορά αποδόσεων λόγω της διακράτησης ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου στα χαρτοφυλάκια των Κεντρικών Τραπεζών του Ευρωσυστήματος (ANFAs), καθώς και από το Πρόγραμμα Αγοράς Ομολόγων (SMPs) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ).

-Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών

Από τις πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών προβλέπεται να εισπραχθούν έσοδα ύψους 773 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου 833 εκατ. ευρώ.

-Λοιπά τρέχοντα έσοδα

Τα λοιπά τρέχοντα έσοδα προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 1,500 δισ. ευρώ, πλησίον του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022, ύψους 1,498 δισ. ευρώ.

-Πωλήσεις παγίων περιουσιακών στοιχείων

Προβλέπονται έσοδα 335 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 212 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω της είσπραξης το 2019 αντί για το 2018 του αντιτίμου από την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην Διεθνούς Αεροδρομίου του Ελληνικού.

-Επιστροφές φόρων

Οι επιστροφές αχρεωστήτως εισπραχθέντων εσόδων προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 4,818 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 633 εκατ. ευρώ ή 15,1%, έναντι των προβλέψεων του ΜΠΔΣ 2019-2022.

-Έσοδα Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων

Τα έσοδα του ΠΔΕ σε ταμειακή βάση προβλέπεται να ανέλθουν στο ποσό των 3,740 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 150 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022, λόγω μεταφοράς στο ΠΔΕ απολήψεων από την ΕΕ που μέχρι πρότινος εμφανίζονταν στον τακτικό προϋπολογισμό.

Σημειώνεται ότι βασική πηγή εσόδων για την χρηματοδότηση των έργων του ΠΔΕ αποτελούν οι εισροές από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Εγγυήσεων (ΕΓΤΕ), το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ), το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας (ΕΤΘΑ), καθώς και τα ταμεία για τη μετανάστευση.

Δαπάνες 
Οι συνολικές δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού για το έτος 2019 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε δημοσιονομική βάση στα 56,956 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 573 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο του ΜΠΔΣ 2019-2022. Οι πρωτογενείς δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε δημοσιονομική βάση στα 49,956 δις ευρώ, μειωμένες κατά 623 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022.

Ειδικότερα η κατανομή των δαπανών του προυπολογισμού ανά βασική κατηγορία έχει ως εξής:

-Παροχές σε εργαζομένους

Οι δαπάνες παροχών σε εργαζομένους προβλέπεται ότι θα ανέλθουν σε ταμειακή βάση στα 13,016 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 25 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο του ΜΠΔΣ 2019-2022. Επισημαίνεται ότι οι πρόσθετες αποδοχές προβλέπεται να ανέλθουν σε 503 εκατ. ευρώ.

-Μεταβιβάσεις

Οι δαπάνες για μεταβιβάσεις σε ταμειακή βάση προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν στα 26,104 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 2,270 δισ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2019-2022, κυρίως λόγω της μεταφοράς πιστώσεων προς τον ΟΠΕΚΑ για την υλοποίηση του ΚΕΑ, της αυξημένης επιχορήγησης στον ΕΦΚΑ, καθώς και λόγω δράσεων όπως η επιδότηση στέγασης και η επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών για νέους εργαζόμενους.

-Αγορές αγαθών και υπηρεσιών

Η πρόβλεψη για αυτή την κατηγορία για το έτος 2019 είναι 1.324 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 25 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο του ΜΠΔΣ 2019-2022.

-Επιδοτήσεις

Η πρόβλεψη για αυτή την κατηγορία για το έτος 2019 είναι 150 εκατ. ευρώ και δεν έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με τον στόχο του ΜΠΔΣ 2019-2022.

-Τόκοι (σε ακαθάριστη βάση)

Η εκτίμηση για τις δαπάνες τόκων σε ακαθάριστη ταμειακή βάση, ανέρχεται σε 6,600 δισ. ευρώ.

-Πιστώσεις υπό κατανομή

Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται κυρίως οι πιστώσεις του ΠΔΕ (με πρόβλεψη ύψους 6,750 δισ. ευρώ), το τακτικό αποθεματικό (ύψους 1 δισ. ευρώ), οι υπό κατανομή πιστώσεις για τους ΟΚΑ και οι πιστώσεις για την αντιμετώπιση της ροής προσφύγων και μεταναστών. Σημειώνεται ότι η καθαρή επιβάρυνση του προϋπολογισμού για την τελευταία αυτή δράση (δαπάνες προσφυγικών/ με-ταναστευτικών ροών τακτικού προϋπολογισμού μείον σχετικές εισροές από ΕΕ) εξαιρείται από το πρωτογενές αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης σε όρους της ενισχυμένης εποπτείας. Επιπλέον, στην κατηγορία «Πιστώσεις υπό Κατανομή» συμπεριλαμβάνονται και οι πιστώσεις για την ενίσχυση της ειδικής αγωγής.

-Αγορές παγίων περιουσιακών στοιχείων

Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται κυρίως οι ταμειακές δαπάνες αγοράς οπλικών συστημάτων ύψους 530 εκατ. ευρώ. Οι φυσικές παραλαβές των εξοπλιστικών προγραμμάτων προβλέπεται να ανέλθουν σε 336 εκατ. ευρώ.

-Δαπάνες ΠΔΕ

Το ΠΔΕ χρηματοδοτεί την αναπτυξιακή πολιτική της χώρας με δράσεις που συμβάλλουν στην αύξηση του ιδιωτικού και δημόσιου κεφαλαίου της οικονομίας και στηρίζουν την αναπτυξιακή διαδικασία και τον εκσυγχρονισμό της χώρας σε μακροχρόνια βάση.

Για το έτος 2019 προβλέπεται η διάθεση πόρων 6,750 δισ. ευρώ από το ΠΔΕ, που αντιπροσωπεύει το 3,5% του προβλεπόμενου ΑΕΠ της χώρας.

Από το ανωτέρω ποσό, τμήμα ύψους 5,750 δισ. ευρώ, αφορά συγχρηματοδοτούμενα έργα, με περαιτέρω διάκριση σε 3,870 δισ. ευρώ για έργα ΕΣΠΑ 2014-2020 και 1,880 δισ. ευρώ για λοιπά συγ-χρηματοδοτούμενα προγράμματα. Σταθερή επιδίωξη για την υλοποίηση του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του ΠΔΕ και για το 2019 παραμένει η απορρόφηση των πόρων, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η εισροή της αναλογούσας κοινοτικής συνδρομής. Ο στόχος αυτός θα συνδράμει στην προώθηση της αναπτυξιακής πολιτικής και θα απαιτήσει την εντατικοποίηση των ενεργειών για την επίσπευση της υλοποίησης των προγραμμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα οι τομείς των μεγάλων έργων υποδομών, η προώθηση της επιχειρηματικότητας, η ενίσχυση της απασχό-λησης, η εκπαίδευση και κατάρτιση, οι τομείς της υγείας και της πρόνοιας, η προστασία του περιβάλ-λοντος, τα έργα υποδομών των ΟΤΑ όλης της χώρας και οι δράσεις για τη διοικητική μεταρρύθμιση.

Σε ό,τι αφορά τέλος το σκέλος του ΠΔΕ που χρηματοδοτείται από αμιγώς εθνικούς πόρους, οι σχετικές πιστώσεις ύψους 1 δισ. ευρώ θα διατεθούν για την ενίσχυση των πολιτικών και δράσεων των Υπουργείων και των Περιφερειών, καθώς και την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ryanair.jpg
Πρόστιμο «μαμούθ» ύψους 179 εκατομμυρίων ευρώ σε Ryanair και Easyjet για τις έξτρα χρεώσεις
Η απόφαση επιβεβαιώνει και αυξάνει τα πρόστιμα ύψους 150 εκατ. ευρώ που προτάθηκαν τον περασμένο Μάιο και παράλληλα απαγορεύει τη συνέχιση των...
Πρόστιμο «μαμούθ» ύψους 179 εκατομμυρίων ευρώ σε Ryanair και Easyjet για τις έξτρα χρεώσεις
Καρδιαγγειακά νοσήματα σε γυναίκες
Καρδιαγγειακή υγεία: Πέντε συμπτώματα που πρέπει να προσέχουν οι γυναίκες άνω των 40 ετών
Πέντε βασικά ζητήματα που, σύμφωνα με ειδικούς στο Fortune, κάθε γυναίκα άνω των 40 πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη
Καρδιαγγειακή υγεία: Πέντε συμπτώματα που πρέπει να προσέχουν οι γυναίκες άνω των 40 ετών