Συναδέλφισσες, -οι, με την παρούσα ανακοίνωση θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τον τρόπο που έγιναν οι κρίσεις των διευθυντών των σχολικών μονάδων της ΔΔΕ Χίου.
Κατ’ αρχάς την κρίση διεξήγαγε εξαμελές διευρυμένο υπηρεσιακό συμβούλιο επιλογής. Και τη εννοούμε μ’ αυτό; Στα αρχικά τακτικά για τη Χίο τέσσερα μέλη του Συμβουλίου [Διευθύντρια ΔΔΕ Χίου, διορισμένο από τον Υπουργό Παιδείας μέλος και δύο από τον κλάδο αιρετά μέλη (το ένα από Ενωτική και το άλλο από ΠΕΚ)], προσετέθησαν δύο ακόμα με απόφαση του Υπουργού Παιδείας την 19η Μαΐου 2017, λίγες, μόλις, μέρες πριν την προκήρυξη των διευθυντικών θέσεων. Και τα δύο μέλη, ένας σχολικός σύμβουλος κι ένας εκπαιδευτικός με τουλάχιστον 15 έτη υπηρεσίας με τους αντίστοιχους αναπληρωματικούς τους, επιλέχθηκαν χωρίς προκήρυξη με σκοπό, όπως απεδείχθη στην πορεία, να συνδράμουν για να επιλεγούν για τις διευθυντικές θέσεις των σχολείων της ΔΔΕ Χίου και να είναι ψηλά στο βαθμολογικό πίνακα ως επί το πλείστον οι κομματικά προσκείμενοι και οι αρεστοί στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Στη συνέχεια, καταρτίστηκε, με βάση τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων (προϋπηρεσία, κατοχή δεύτερου πτυχίου, μεταπτυχιακού, πτυχίου ξένης γλώσσας κ.ά.) ο πίνακας μορίων τους.
Κατόπιν, στις 20 Ιουνίου οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων γνωμοδότησαν επί ερωτηματολογίου δημιουργημένου από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την ικανότητα των υποψήφιων από το σχολείο τους για κατάληψη διευθυντικών θέσεων και τις επόμενες μέρες ακολούθησαν οι συνεντεύξεις των υποψηφίων ενώπιον του συμβουλίου επιλογής. Δυστυχώς, όμως, το τελευταίο, σε ουκ ολίγες περιπτώσεις συναδέλφων μη κομματικά προσκείμενων και αρεστών στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αγνόησε παντελώς τόσο τον πίνακα μορίων, όσο και τη θετική γνωμοδότηση των συλλόγων διδασκόντων. Στην κυριολεξία τους καρατόμησε. Τα τεσσάρια, τα πεντάρια και τα εξάρια έπεσαν βροχή. Στην πραγματικότητα, όμως, καρατόμησε τις κυβερνητικές εξαγγελίες ότι την 20η Ιουνίου θα εκφράζονταν δημοκρατικά οι σύλλογοι διδασκόντων και την έκφρασή τους εκείνη θα λάμβαναν σοβαρά υπόψη τα συμβούλια επιλογής. Μάλιστα, πολλοί εξ’ αυτών είχαν εκλεγεί διευθυντές με ψηφοφορία από τους συλλόγους τους το 2015.
Επίσης, θλίψη, οργή και αποτροπιασμό μας προκάλεσε το ότι οι υποψήφιοι οι προερχόμενοι από την Τεχνική Εκπαίδευση βαθμολογήθηκαν στη συνέντευξη με μέσο όρο από 6,82 και κάτω (άριστα ήταν το 8). Την ίδια ώρα οι υποψήφιοι από τη Γενική Εκπαίδευση πριμοδοτήθηκαν, και, μάλιστα, κάποιοι εξ’ αυτών σκανδαλωδώς. Αυτό δείχνει για άλλη μια φορά ότι κάποιοι υποβλέπουν και υποτιμούν την Τεχνική Εκπαίδευση, την οποία ως ΔΑΚΕ Καθηγητών θεωρούμε ισότιμη με τη Γενική.
Τέλος, θεωρούμε ότι εν έτει 2017 είναι αδιανόητο η επιλογή ενός διευθυντή σχολικής μονάδας να γίνεται με κριτήρια της δεκαετίας του 1980 και οι χρήσιμοι και άξιοι για να διευθύνουν σχολεία στην κυριολεξία να πετιούνται με κίνητρα ιδεοληπτικά, εμπαθή και μικροπολιτικά. Οι ώρες που περνάει το δημόσιο σχολείο, αλλά και η χώρα γενικότερα, είναι δύσκολες. Επομένως, δεν υπάρχουν περιθώρια για διχασμούς και για χωρισμό των συναδέλφων σε παιδιά και αποπαίδια με κριτήρια μη εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά και διοικητικά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη