Η συνδικαλιστική διετία που πέρασε ήταν άλλη μια περίοδος με πολλά ανοιχτά μέτωπα, τερατώδεις μεταρρυθμίσεις από τις κυβερνήσεις, ασύλληπτες πριν από λίγο καιρό, και γενικότερα μια αλληλουχία γεγονότων επώδυνων κατά βάση, που ακολούθησαν τις μνημονιακές συμβάσεις. Το σωματείο μας προσπάθησε να ανταποκριθεί σε πολλαπλές απαιτήσεις και προκλήσεις, με κύρια θέματα της διετίας την Αυτοαξιολόγηση/Αξιολόγηση, τον αγώνα για την επανασύσταση των τομέων της Τεχνικής Εκπαίδευσης, οι οποίες καταργήθηκαν, και την επιστροφή των συναδέλφων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, καθώς και το κλίμα αυταρχισμού στα σχολεία, όπως εκφράστηκε με το ωράριο των εκπαιδευτικών, και τέλος τα προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων, κυρίως με τα κενά.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:
Εξασφάλιση γραφείων για το σωματείο σε κεντρικό σημείο της πόλης με παραχωρητήριο και έξοδα λειτουργίας καλυμμένα από τον Δήμο για 5 χρόνια, όπου μεταφέρθηκε όλο το υλικό της ΕΛΜΕ Ροδόπης, το οποίο βρισκόταν διασκορπισμένο στο υπόγειο της ΔΔΕ Ροδόπης.
Άνοιγμα λογαριασμού στο όνομα του σωματείου με δικό του ΑΦΜ για την ασφάλεια των χρημάτων μας και για διαφάνεια. Η ΕΛΜΕ Ροδόπης καταθέτει φορολογική δήλωση κάθε χρόνο από το 2014.
Προώθηση αιτήματος στη γενική συνέλευση για ενιαίο ψηφοδέλτιο (Εκλογοαπολογιστική συνέλευση Δεκεμβρίου 2015).
Καθορισμός συναδέλφων –συνδέσμων με την ΕΛΜΕ σε ορισμένα σχολεία.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
Δύο ανακοινώσεις με αποδέκτες ΥΠΕΘ, ΟΛΜΕ, ΜΜΕ, σχολεία για τα προβλήματα στο my school, η πρώτη για τις δυσλειτουργίες του και το εργασιακό status όσων συναδέλφων το χειρίζονται και η δεύτερη για την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων (επάγγελμα γονέα)
Σύσκεψη με μέλη του συλλόγου και με όλον τον σύλλογο διδασκόντων του Ιεροσπουδαστηρίου και τελική διαμόρφωση ενός κειμένου με προτάσεις για τη λειτουργία του Ιεροσπουδαστηρίου στην κατεύθυνση ενός σχολείου με ανοιχτούς ορίζοντες στην κοινωνία.
Σύσκεψη συλλόγου διδασκόντων του ΕΕΕΕΚ Υφαντών με μέλη του δ.σ και κείμενο – πρόταση για τα προβλήματα Ειδικής Αγωγής και ΚΕΔΔΥ (υποστελέχωση, τρόπος επιλογής μονίμων εκπαιδευτικών, εργαστήρια)
Κείμενο – παρέμβαση στην κοινή γνώμη, ΜΜΕ, ΟΛΜΕ, ΥΠΕΘ και σχολεία για το νομικό πλαίσιο των ολιγοήμερων και πολυήμερων εκδρομών (ποινικές ευθύνες συνοδών κτλ), δελτίο τύπου για επιστροφή των εκδρομών σε Ελλάδα και Κύπρο, αφίσα σε λύκεια της πόλης με σύνθημα «Ενίσχυσε τον τόπο σου ΣΗΜΕΡΑ, για να μην τον εγκαταλείψεις ΑΥΡΙΟ». Παράλληλα επικοινωνία με ΕΛΜΕ και ΔΔΕ όλης της χώρας, για να προωθήσουμε δύο ενδεικτικά προγράμματα τριήμερης και πενθήμερης εκδρομής στη Θράκη.
Συλλογή στοιχείων από τα λύκεια της πόλης για τα ποσοστά αποτυχίας κατά την εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων και αποστολή στην ΟΛΜΕ. Δελτίο τύπου που καταδικάζει την Τράπεζα Θεμάτων, εστιάζοντας στον τεχνητό τρόπο απόσπασης μαθητών στην Τεχνική Εκπαίδευση, την τυποποίηση της διδασκαλίας, την ενίσχυση του εξεταστικοκεντρικού συστήματος.
Αίτημα στο ΙΕΠ για επιμορφωτικά κέντρα β επιπέδου σε όλη τη Θράκη με αφορμή την περίπτωση συναδέλφων ΠΕ19-20. Το αίτημα, βέβαια, αφορούσε και τις άλλες ειδικότητες.
Παράσταση διαμαρτυρίας για τα κενά σε εκπαιδευτικούς σε ΔΙΔΕ Ροδόπης και Περιφέρεια ΑΜΑΘ.
Προσφυγή στο Πρωτοδικείο Κομοτηνής μαζί με συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για το θέμα των εκατοντάδων χαμένων ωρών διδασκαλίας (Δεκέμβριος 2014 και Νοέμβριος του 2015) και κλήση των μελών της ΕΛΜΕ από Ανακριτή για την παρακολούθηση του θέματος (Ιανουάριος 2015). Παράσταση διαμαρτυρίας για το ίδιο θέμα σε ΔΔΕ, Περιφέρεια.
Παρέμβαση και κείμενο στήριξης στη ΔΔΕ Ροδόπης για την εισαγωγή του Κορανίου σε Γυμνάσια του νομού. Εθελοντική προσφορά να συμβάλουμε στην διοργάνωση επιμόρφωσης των ιεροδιδασκάλων σε συνεργασία με τη Μουφτεία και τους θεολόγους του Ιεροσπουδαστηρίου.
Παρέμβαση στον Συνήγορο του Παιδιού για τις ανακρίσεις που διεξήγαγε η Αστυνομία σε ανήλικους μαθητές σχετικά με το ζήτημα της κατάληψης του Λυκείου Ιάσμου.
Αίτηση στη ΔΔΕ για χορήγηση ωρολογίων προγραμμάτων, προκειμένου να διαπιστωθούν αστοχίες, αδικίες σε βάρος συναδέλφων και να διορθωθούν, κατά το δυνατόν, ή να διαλυθούν παρεξηγήσεις.
Παρέμβαση-αίτημα σε ΥΠΕΘ, ΜΜΕ, σχολεία για ενίσχυση κτηριακών σχολικών υποδομών με προκάτ αίθουσες στο 2ο ΓΕΛ, 3ο Γυμνάσιο και Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο.
Κείμενο παρέμβαση σε ΥΠΕΘ και ΟΛΜΕ για να δοθεί στους μαθητές των ΕΠΑΛ η δυνατότητα συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Ενημέρωση μελών του δ.σ της ΕΛΜΕ Ροδόπης από το Παρατηρητήριο Πρόληψης για τη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό της Περιφέρειας ΑΜΑΘ για κρούσματα σχολικής βίας και εκφοβισμού σε σχολεία της Κομοτηνής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ/ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ/ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ:
-Υπομνήματα σε συναντήσεις με πρώην Υπουργό Λοβέρδο, βουλευτές, περιφερειακό Δ/ντη με ποικίλα θέματα(εργασιακά, οργανικές, συνταξιοδοτικά, 7ετία ιδιωτικού τομέα, αξιολόγηση, υποδομές, ρωσική γλώσσα, ειδική αγωγή).
- Τα παραπάνω θέματα ετέθησαν με την παρουσία μας σε πέντε Γ.Σ Προέδρων στην ΟΛΜΕ στην Αθήνα.
-Περιοδεία σε 10 περίπου σχολεία μαζί με μέλος της ΟΛΜΕ ενόψει της απεργίας της 12 Νοέμβρη 2015.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ:
Αιτήσεις οχλήσεως και δρομολόγηση προσφυγής κατά του ελληνικού κράτους για την διεκδίκηση δώρων κι επιδομάτων δύο φορές (Δεκ. 2013, Ιούνιος 2015).
Προώθηση ενημέρωσης και αίτησης για τη διεκδίκηση των 176 ευρώ.
Διερεύνηση ευθυνών της διοίκησης στην περίπτωση του διορισμού Υπευθύνου ΣΣΝ. Αίτηση χορήγησης πρακτικών ΠΥΣΔΕ.
Παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ για την προκήρυξη θέσεως υπεύθυνου ΚΕΣΥΠ (για την πολύ μικρή προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών).
Συνεργασία με Σύλλογο Αιμοδοτών Ροδόπης, συμμετοχή σε αιμοδοσία την ημέρα των Τριών Ιεραρχών και εξασφάλιση φιαλών για τα μέλη μας.
Ίδρυση Ταμείου Αλληλοβοήθειας μελών ΕΛΜΕ Ροδόπης με συγκεκριμένο καταστατικό λειτουργίας για δικαστικά έξοδα συναδέλφων διωκόμενων για συνδικαλιστικούς λόγους, ιατρικά έξοδα και βοήθεια σε συναδέλφους που απεργούν.
Έκπτωση 15% από γιατρούς της πόλης 10 διαφορετικών ειδικοτήτων σε κατόχους της κάρτας ΟΛΜΕ.
Παρέμβαση για την καταστρατήγηση του ωραρίου των καθηγητών με κείμενο-αναφορά στην νομοθεσία και παρουσία των μελών του δ.σ σε συγκεκριμένα σχολεία όπου υπήρχε το πρόβλημα. Διευκρίνιση για την ισχύ του ωραρίου και σε περίοδο εξετάσεων.
Παρέμβαση με κείμενο διαμαρτυρίας σε ΟΛΜΕ, ΥΠΕΘ, ΜΜΕ για την αδιαφάνεια των αποσπάσεων σε φορείς με αφορμή την περίπτωση συναδέλφου που διεκδικούσε απόσπαση σε Πανεπιστήμιο.
Πρόταση στους συλλόγους διδασκόντων για αναγραφή στο Πρακτικό του σχολείου ενός τεκμηριωμένου κειμένου με επιφυλάξεις για την Αυτοαξιολόγηση κατά το πρότυπο της ΟΛΜΕ.
Δυναμική παρουσία μελών του δ.σ σε συγκεκριμένα σχολεία, στα οποία κατά την εφαρμογή της Αυτοαξιολόγησης παρατηρήθηκαν φαινόμενα αυταρχισμού.
Κείμενο με ερωτήματα στον Νομικό Σύμβουλο της ΟΛΜΕ σχετικά με την Αυτοαξιολόγηση.
Εκδήλωση-συζήτηση στις 19-2-2014 με κεντρικό ομιλητή τον Καθηγητή Παιδαγωγικής του Παν/μίου Ιωαννίνων Θανάση Γκότοβο με θέμα τις στρεβλώσεις της Αξιολόγησης του Π.Δ 152/13 και διαμόρφωση μιας εναλλακτικής πρότασης για την Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.
Συνάντηση με ψυχίατρο-ψυχαναλυτή Εσαγιάν Γκάρο με θέμα τις διαπροσωπικές και επαγγελματικές σχέσεις στο ελληνικό σχολείο κατά τη διάρκεια εφαρμογής της Αξιολόγησης.
Διαμαρτυρία για τα σεμινάρια επιμόρφωσης για την Αξιολόγηση με ανάρτηση πανό:
Πολυμέτωπος αγώνας για την αποκατάσταση των διαθέσιμων συναδέλφων (αναζήτηση κενών για μετάταξη στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα με αιτήσεις, συνάντηση με Περιφ. Δ/ντη για το θέμα της δεύτερης ειδικότητας για πολλούς απ’ αυτούς, περιοδείες στα σχολεία για την επιτυχία απεργιακών κινητοποιήσεων ενάντια στις διαθεσιμότητες – απολύσεις, συγκέντρωση στοιχείων για τον δικαστικό αγώνα, ενημέρωση σε σχολεία για την επανασύσταση των Τομέων, διαμαρτυρία για κατάργηση τμήματος Αισθητικής μετά την επανασύσταση με επιτυχή τελική έκβαση).
Οικονομική στήριξη σε συναδέλφους που συμμετείχαν σε διαδηλώσεις στην Αθήνα κατά των διαθεσιμοτήτων.
Υλική (άτοκα δάνεια) και συμβουλευτική βοήθεια σε αναπληρωτές που μας τη ζήτησαν.
Παρέμβαση για τις εκλογές των Δ/ντων σχολικών μονάδων (Ιούνιος 2015) με στόχο την ανάδειξη στελεχών χωρίς παρελθόν αυταρχισμού.
Οικονομική βοήθεια στην οικογένεια αδικοχαμένης συναδέλφου της περιοχής μας, αλλά και στην οικογένεια αδικοχαμένου συνδικαλιστή, αιρετού ΚΥΣΔΕ.
Αίτηση στη ΔΙΔΕ για χορήγηση ωρολόγιων προγραμμάτων των σχολείων με σκοπό τη διαφάνεια, τη λύση παρεξηγήσεων και τη διόρθωση αδικιών.
Κοινή διαμαρτυρία των 6 ΕΛΜΕ της περιφέρειας ΑΜΑΘ στο γραφείο του περιφ. Δ/ντη για περικοπή τμημάτων (συμπαράσταση της ΕΛΜΕ ΡΟΔΟΠΗΣ)
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
Εκδήλωση – παρουσίαση στο Θρακικό Ωδείο της νουβέλας του Ντοστογιέφσκι «Λευκές Νύχτες» από συνάδελφο φιλόλογο με τη συμμετοχή επιστημονικής συνεργάτιδας του Δ.Π.Θ. και της χορωδίας του Θρακικού Ωδείου. Συνδιοργάνωση με τοπικό Σύνδεσμο Φιλολόγων.
Παρέμβαση γραπτή και προφορική στον Περιφ. Δ/ντη για βοήθεια στον Γιάννη Βουλτσίδη, προκειμένου να οργανωθούν θεατρικές παραστάσεις με συμμετοχή μαθητών στο Θέατρο Μαρώνειας.
Εκδήλωση – βιβλιοπαρουσίαση του Δημήτρη Νόλλα σε συνεργασία με Σύνδεσμο Φιλολόγων στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ – ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
-Κείμενο – διαμαρτυρία για τη δίωξη 15χρονου μαθητή σχολείου της πόλης μας για τη συμμετοχή του σε διαδήλωση στις Σκουριές Χαλκιδικής κατά του χρυσού.
- Συμμετοχή μέλους του δ.σ σε εκδήλωση με θέμα την ενδοοικογενειακή βία.
Όπως φαίνεται από τον απολογισμό δράσης, ήταν μια συνδικαλιστική διετία με πολυμέτωπο και πολυεπίπεδο αγώνα που δόθηκε εν μέσω των δυσμενέστατων συνθηκών του 2ου και 3ου μνημονίου και μέσα σε ένα γενικό κλίμα με γρήγορες εναλλαγές (από τον αυταρχισμό της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, στην καλλιέργεια προσδοκιών μέχρι τη διάλυση των αυταπατών). Τα μέλη του δ.σ προσπάθησαν μέσα από τη δική τους ιδεολογική θέση και οπτική να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της πολιτικής συγκυρίας, ωστόσο ΕΛΜΕ Ροδόπης δεν είναι το δ.σ, είναι όλα τα μέλη, 400 περίπου, που είναι απαραίτητο να στηρίζουν όχι μόνο οικονομικά, αλλά και με την ενεργή συμμετοχή τους σε κάθε δράση, όπως οι παραπάνω. Αυτό ακριβώς είναι το σημείο που κρίνει την αποτελεσματικότητα όλων των ενεργειών που γίνονται για το συμφέρον του κλάδου.
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ροδόπης
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Δαπέργολας Νεκτάριος Σουλιώτη Μεταξία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη