Αξιότιμε κύριε Υπουργέ της Παιδείας,
Σας άκουσα στη συγκέντρωση της Καλλιθέας να λέτε: «τα θρησκευτικά η ώρα του παιδιού είναι. Αυτή είναι η πραγματικότητα».
Επειδή κύριε Υπουργέ θεωρώ ότι η συγκεκριμένη εκτίμησή σας δεν είναι ακριβής και χωρίς να θέλω να υπερασπιστώ στενά συντεχνιακά τους συναδέλφους μου Θεολόγους που διδάσκουν στα Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ της χώρας μας, σας αντιπαραθέτω τα παρακάτω επιχειρήματα:
Το ποσοστό των Θεολόγων που χρησιμοποιούν στα σχολεία τις νέες τεχνολογίες στη διδακτική πράξη είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με τους καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, ιδιαίτερα των θεωρητικών
Τα Ψηφιακά διδακτικά σενάρια που έχουν αναρτηθεί στο Φωτόδεντρο, (Αποθετήριο Εκπαιδευτικών Λογισμικών), στις19/08/2014, έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας με αριθμ. Πρωτοκόλλου 131377/Γ2, ήταν 5000, από τα οποία, 1800 στα Μαθηματικά, 1400 στα Θρησκευτικά, 260 στη Φυσική κλπ. Εάν αναλογιστούμε ότι τα Θρησκευτικά είναι δίωρο μάθημα, ενώ τα άλλα διδάσκονται 5 και 6 ώρες την εβδομάδα αντιλαμβάνεστε την υπεροχή στον συγκεκριμένο τομέα. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε ότι τα ψηφιακά μαθήματα είναι εργασίες που έχουν εκπονηθεί από καθηγητές εθελοντικά χωρίς να πληρώσει η Πολιτεία ούτε ένα ευρώ και ότι οι Θεολόγοι δεν έχουν περιληφθεί από το Υπουργείο Παιδείας στην Επιμόρφωση των Νέων Τεχνολογιών Β΄ Επιπέδου, παρά τις επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις προηγούμενων Υπουργών Παιδείας, που σημαίνει ότι έχουν πληρώσει οι ίδιοι για την επιμόρφωσή τους .
Οι Θεολόγοι συνάδελφοί μου τα τελευταία χρόνια υποστηρίζουν αποτελεσματικά την Επιστημονική και Επαγγελματική τους εξέλιξη. Ενδεικτικό στοιχείο αποτελεί ο μεγάλος αριθμός κατόχων Διδακτορικών και Μεταπτυχιακών Τίτλων καθώς και δεύτερων πτυχίων. Επίσης, η ανωτέρω εκτίμηση τεκμηριώνεται και από τις τελευταίες κρίσεις των Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, επελέγησαν, 11 Φυσικοί, 7 Φιλόλογοι, 6 Θεολόγοι, 5 Μαθηματικοί και λιγότεροι άλλων ειδικοτήτων. Όπως αντιλαμβάνεστε το ποσοστό των Θεολόγων και στο συγκεκριμένο πεδίο είναι συντριπτικά μεγαλύτερο αφού αριθμητικά είμαστε ο μικρότερος κλάδος, 3000 περίπου Πανελλαδικά ενώ οι Φιλόλογοι πλησιάζουν τις 30000.
Το Εκπαιδευτικό υλικό που έχει δημιουργηθεί από συναδέλφους Θεολόγους και αφορά στα Νέα Προγράμματα Σπουδών, (έχετε και σεις ο ίδιος αναφερθεί με θετικά σχόλια σε αυτό), αλλά και τα βιβλία που έχουν γραφεί και διδάσκονται τα τελευταία 30 χρόνια είναι υψηλού επιπέδου.
Κύριε Υπουργέ, θα τολμήσω να υποστηρίξω ότι η εκτίμησή σας για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, όπως εκφράστηκε στη συγκέντρωση της Καλλιθέας, απορρέει από μια άποψη που πηγάζει από στερεοτυπικές αντιλήψεις που υπάρχουν στη κοινωνία μας για το μάθημα και από την «άτυπη μαθητεία», όπως τη διαμορφώσαμε και τη μεταφέρουμε από τα μαθητικά μας χρόνια εμείς οι μεγαλύτεροι.
Κλείνοντας κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να καταλήξετε έγκαιρα σε οριστικές αποφάσεις τόσο για το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών όσο και στο πλαίσιο που θα ενταχθεί το μάθημα στο νέο σχολείο που η πολιτική ηγεσία σχεδιάζει. Επίσης πρέπει επιτέλους η πολιτεία να απαντήσει θετικά στο αίτημα για ουσιαστική και συνεχή επιμόρφωση των Θεολόγων τόσο στη διδακτική πράξη όσο και στις νέες τεχνολογίες, αφού κατά γενική ομολογία είναι ένα μάθημα ιδιαίτερα απαιτητικό όσον αφορά στη διδασκαλία του. Έτσι θα περιοριστεί στο ελάχιστο και ένας μικρός αριθμός συναδέλφων που δε μπορεί να ανταποκριθεί με ιδιαίτερη επάρκεια στη διδασκαλία του μαθήματος.
Δημακόπουλος Δημήτριος Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας και Κεφαλληνίας με έδρα την Πάτρα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη