ΘΕΜΑ: Σχέδιο Νόμου: «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»
Η κατάθεση του Σχεδίου Νόμου: «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις» αποτελεί ένα ακόμη βήμα της Κυβέρνησης, η οποία με το πρόσχημα της κατεπείγουσας ανάγκης μεταρρύθμισης, προχωράει στην υλοποίηση της αντιδραστικής στρατηγικής της στον χώρο της Παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Η μεταρρύθμιση του Λυκείου που προτείνεται επιτείνει το πρόβλημα της μετατροπής του σε ένα εξεταστικό κέντρο, προθάλαμο για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση και στερεί από τους μαθητές την αναγκαία σύγχρονη γενική μόρφωση. Θα έχει ως αποτέλεσα την αύξηση της παραπαιδείας και θα οδηγήσει τους μαθητές και τις οικογένειες τους, που στενάζουν από την οικονομική κρίση, σε αδιέξοδο. Η «μεταρρύθμιση» αυτή έρχεται να προστεθεί στη συρρίκνωση του λυκείου και στην υποβάθμιση της διδασκαλίας σε αυτό (αύξηση του ωραρίου και αναγκαστικές μετατάξεις των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης, αιφνιδιαστική κατάργηση των ειδικοτήτων ΕΠΑΛ που άνοιξε το δρόμο για απολύσεις καθηγητών που υπηρετούσαν στις αντίστοιχες θέσεις, κ.α.).
Στο παραπάνω Σχέδιο Νόμου για μία ακόμη φορά, αιφνιδιαστικά, έχουν προστεθεί διατάξεις που τροποποιούν τους νόμους 4009/2012 και 4076/2013, οι οποίες αν εφαρμοστούν θα υποβαθμίσουν ακόμη περισσότερο την ακαδημαϊκή λειτουργία των Ιδρυμάτων και ιδίως των ΤΕΙ:
Με την παράγραφο 11 του Άρθρου 39 με την οποία "δίνεται" η δυνατότητα στα ιδρύματα να χρησιμοποιούν δικούς τους πόρους από τις λειτουργικές δαπάνες προηγούμενου έτους για τις αμοιβές έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού, αφενός δηλώνεται σαφώς η απόσυρση της πολιτείας από τη χρηματοδότηση για τη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου, αφετέρου μετατρέπονται τα μέλη των διοικήσεων των ιδρυμάτων σε “managers” πρόσληψης προσωπικού με ελαστικές σχέσεις εργασίας, αποκτώντας μάλιστα το δικαίωμα να αποφασίζουν, κατά το δοκούν και το ύψος των αμοιβών.
Ειδικά για το ζήτημα της αύξησης των ωρών της εβδομαδιαίας διδακτικής απασχόλησης του Ε.Π. των ΤΕΙ, που προβλέπεται στην παράγραφο 21 του άρθρου 39 (η οποία για τη βαθμίδα του Καθηγητή Εφαρμογών ανέρχεται στις 18 ώρες), το Κ.Δ.Σ. της ΟΣΕΠ ΤΕΙ, εκφράζει την έντονη αντίθεσή του. Η αύξηση αυτή είναι αντιεπιστημονική, καθώς οδηγεί σε ανάθεση διδακτικού έργου εκτός του γνωστικού αντικειμένου των Μελών ΕΠ και δεν λαμβάνει υπόψη το πρόσθετο έργο, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: (1) την αυτοδύναμη διαμόρφωση της ύλης των μαθημάτων και τη συγγραφή διδακτικών βοηθημάτων, (2) τις ώρες απασχόλησης για την παρακολούθηση των πτυχιακών εργασιών των φοιτητών, (3) το χρόνο επίβλεψης των φοιτητών κατά την πραγματοποίηση της πρακτικής τους άσκησης, (4) τη συμμετοχή σε εκλεκτορικά σώματα, (5) τη διεξαγωγή έρευνας, η οποία είναι και κατά το νόμο απαραίτητη για την εξέλιξη σε ανώτερες βαθμίδες, (6) τη συμμετοχή τους στο διοικητικό έργο των ιδρυμάτων. Επιπλέον η διαφορετική αντιμετώπιση του διδακτικού ωραρίου των μελών ΕΠ από αυτό των μελών ΔΕΠ αποδεικνύει, για μία ακόμη φορά, ότι η πολιτεία αντιμετωπίζει τα ΤΕΙ ως ΑΕΙ δεύτερης ή και τρίτης κατηγορίας
Το K.Δ.Σ. της ΟΣΕΠ ΤΕΙ:
· Καταγγέλλει προς την κοινή γνώμη ότι το Υπουργείο αγνοεί εν συνεχεία και επιδεικτικά τα εκλεγμένα συνδικαλιστικά όργανα και την ακαδημαϊκή κοινότητα για τα σχέδια νόμου που επεξεργάζεται και καταθέτει. Zητά την άμεση απόσυρση των παραπάνω διατάξεων του σχεδίου νόμου.
· Δηλώνει ότι θα συστρατευτεί με τα μέλη όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της. Εκφράζει τη συμπαράστασή του προς όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και τους συναδέλφους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που απειλούνται άμεσα με υπαγωγή στο καθεστώς της διαθεσιμότητας/απολύσεων.
· Καλεί όλους τους συναδέλφους, να απαιτήσουν την ορθή εκπαιδευτική λειτουργία των τμημάτων τους, όπως αρμόζει στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, να μη δεχτούν την αντιεπιστημονική ανάθεση εκπαιδευτικού έργου σε αντικείμενα που δεν είναι σχετικά με το γνωστικό τους πεδίο και να απαιτήσουν από την πολιτεία την εξασφάλιση κονδυλίων για το απαραίτητο έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό και τη γενικότερη στήριξη ων ιδρυμάτων.
Η συνεχής μείωση των προϋπολογισμών, το πάγωμα των προσλήψεων νέων μελών ΕΠ και η δραματική μείωση του Έκτακτου ΕΠ, οδηγούν τα τμήματα των ΤΕΙ, με μαθηματική ακρίβεια σε μαρασμό, με τελικό διαφαινόμενο αποτέλεσμα, σε πολλές περιπτώσεις, την κατάργησή τους. Με τους Ν. 4009/2011, 4076/2012 και 4115/2013, ο ρόλος των ΤΕΙ, συνεχώς, τίθεται σε αμφισβήτηση και υποβαθμίζεται. Απαιτούμε από την πολιτεία να ξεκαθαρίσει τη στάση της απέναντι στο θεσμό των ΤΕΙ στα πλαίσια μιας πραγματικά ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης και διεκδικούμε ένα νέο ενιαίο δημοκρατικό θεσμικό πλαίσιο για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, έτσι ώστε να διασφαλίζεται και να διευρύνεται ο αυτοδιοικητικός και o αποκλειστικά δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας τους.
Καλούμε όλους τους Συλλόγους Ε.Π. των ΤΕΙ να συγκαλέσουν Γ.Σ. και να προχωρήσουν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις για την απόκρουση της αντιδραστικής κυβερνητικής πολιτικής στο χώρο της Παιδείας, τις οποίες η ΟΣΕΠ ΤΕΙ θα συντονίσει σε πανελλαδικό επίπεδο.
Ζητάμε άμεση συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, για να του εκθέσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΤΕΙ, τα οποία εάν δεν επιλυθούν, θα οδηγήσουν τα Ιδρύματα σε αδυναμία λειτουργίας κατά τρέχον ακαδημαϊκό έτος.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη