Thumbnail
Διδασκαλία Φυσικής Αγωγής και ασφάλεια μαθητών- Αίτημα για επιμόρφωση- H ιατρική γνωμάτευση για Γυμναστική‏

 

Θέμα: H ιατρική γνωμάτευση για Γυμναστική και αθλήματα είναι υποχρεωτική;”

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

εν όψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς 2013-2014 το Δ.Σ. της Ένωσης με το υπ’ αρ. 2/30-8-2013 έγγραφο του, ζήτησε συνάντηση, προκειμένου να συζητηθεί ο προληπτικός ιατρικός έλεγχος των μαθητών καθώς και οι ώρες της Φυσικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς όμως δεν υπήρξε απάντηση στο αίτημα μας.

Το Ατομικό Δελτίο Υγείας (Κοινή Υπουργική Απόφαση Υπουργείου Παιδείας και Υπουργείου Υγείας με αρ. 58410/Γ4/14 Ιουνίου 2005, ΦΕΚ 859/23 Ιουνίου 2005) έχει προληπτικό χαρακτήρα και αποσκοπεί αποκλειστικά στην προστασία της ζωής των μαθητών. Χρησιμοποιείται ως απαραίτητο  στοιχείο για τη συμμετοχή τους στο μάθημα της φυσικής αγωγής και γενικότερα στις σχολικές δραστηριότητες. Έχει ισχύ 2 σχολικών ετών για το Δημοτικό Σχολείο και 3 σχολικών ετών για το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Σύμφωνα με το άρθρο 5 «Η παράλειψη κατάθεσης του Α.Δ.Υ. συνεπάγεται τον αποκλεισμό των μαθητών από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και από άλλες σχετικές σχολικές δραστηριότητες. Κάθε άλλη κανονιστική πράξη με την οποία ρυθμίζονται διαφορετικά θέματα των Α.Δ.Υ. καταργείται».

Η Ιατρική γνωμάτευση για Γυμναστική και αθλήματα (Γ4/1129 - 1130/04-10-1989 Υπ.Ε.Π.Θ.) είναι απαραίτητη για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Γυμναστικής καθώς και στις αθλητικές εκδηλώσεις. Το μέτρο αυτό ισχύει για όλους τους μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων εκτός των μαθητών της Α` και Δ` Δημοτικού, Α` Γυμνασίου και Α` Λυκείου που θα συμπληρώσουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας*

(* παλαιότερη κατάθεση ΑΔΥ)

Κύριε Υπουργέ,

έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί Διευθυντές και εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής σχολικών μονάδων αρκούνται μόνο στο Ατομικό Δελτίο Υγείας, χωρίς να ζητούν την Ιατρική γνωμάτευση για Γυμναστική τα επόμενα  έτη.

Η Ένωσης μας ζητά να αποσαφηνιστεί το άρθρο 5 του Α.Δ.Υ. και να εφαρμοστεί η Γ4/1129 - 1130/04-10-1989 Υπ.Ε.Π.Θ, σύμφωνα με την οποία η ιατρική γνωμάτευση για Γυμναστική και αθλήματα είναι υποχρεωτική  να κατατίθεται εκτός των μαθητών της Α΄, Γ΄ και Ε΄ Δημοτικού, Α΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου που συμπληρώνουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας.

Για την αναγκαιότητα του ανωτέρω αιτήματος επισυνάπτουμε εισήγηση  του Καθηγητή Παιδιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Δημήτριου Καφετζή.

Εισήγηση για την εφαρμογή του «Δελτίου Υγείας Μαθητού», 2012

Το δελτίο υγείας μαθητού είναι μια από τις πιο απαραίτητες διαδικασίες που οφείλουν να εφαρμόζονται στον τόπο μας. Το δελτίο όπως  διατίθεται  σήμερα περιλαμβάνει όσα είναι απαραίτητα για την καλή παρακολούθηση της υγείας του μαθητή και θα πρέπει να προστεθεί μία σειρά στην οποία ο παιδίατρος θα αναφέρει την ψυχοκινητική κατάσταση του μαθητή την ώρα που το εξετάζει.

Προτείνω το δελτίο αυτό να συμπληρώνεται ετησίως από παιδίατρο, και για τη συμπλήρωσή του να είναι υποχρεωτική η εξέταση του μαθητή. Δεν κρίνεται απαραίτητη η εξέταση του μαθητή από καρδιολόγο ή οφθαλμίατρο ή ορθοπεδικό ή άλλη ειδικότητα ή εξειδίκευση δεδομένου ότι ο παιδίατρος οφείλει να είναι σε θέση να γνωμοδοτεί για όλα αυτά και να παραπέμπει τον μαθητή στον ειδικό αν τα κλινικά του ευρήματα το επιβάλλουν. Αν ο μαθητής πρόκειται να ασκηθεί για πρωταθλητισμό, δηλαδή πρόκειται να ασκείται για πολλές ώρες και εντατικά, τότε είναι απαραίτητη η ύπαρξη άλλου τύπου δελτίου υγείας το « Δελτίο Υγείας Αθλητού» και μόνο τότε είναι απαραίτητη η γνωμοδότηση ειδικού παιδοκαρδιολόγου, παιδοορθοπεδικού κ.ά.

Μετά τιμής
Δημήτρης Καφετζής
Καθηγητής Παιδιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών

Μετά τιμής

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

 

Νικόλαος Τριπόδης

Ο Γενικός Γραμματέας

 

Ιωάννης Γρυπάρης

Θέμα: Αίτημα για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στο B΄ επίπεδο των ΤΠΕ 

 

Στο πλαίσιο της πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη», (B΄ επίπεδο), υλοποιούνται προγράμματα επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο κλάδος της Φυσικής Αγωγής.

Παρακαλούμε όπως μας γνωστοποιήσετε τους λόγους για τους οποίους έχει αποκλειστεί ο κλάδος μας όταν:  

  • Tο άρθρο 4, παράγραφος 2 του Συντάγματος της Ελλάδας αναφέρει ότι  «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις» όταν μάλιστα η ως άνω επιμόρφωση μοριοδοτείται για την επιλογή των Στελεχών Εκπαίδευσης.
  • Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας χρησιμοποιούνται “δυναμικά” στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής με σκοπό την διδακτική τεχνική*, την βελτίωση της κατανόησης και την αύξηση του ενθουσιασμού των μαθητών.

Ευελπιστούμε στις άμεσες ενέργειες σας ώστε να συμπεριληφθεί ο κλάδος της Φυσικής Αγωγής στις επόμενες δύο επιμορφωτικές περιόδους.  

  

*Adams, Waldrop & Justen, 1989

Μετά τιμής

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Νικόλαος Τριπόδης

Ο Γενικός Γραμματέας

Ιωάννης Γρυπάρης

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;