Thumbnail
Συνέντευξη

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Υ.ΠΑΙ.Θ, ΑΝΔΡΕΑ ΛΟΒΕΡΔΟΥ ΣΤΟΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ «ΒΗΜΑ FM»

...............
Για την έναρξη χωρίς προβλήματα των σχολείων στις 11/9: «Τα βιβλία είναι στα σχολεία, αλλά δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την τοποθέτηση του προσωπικού.
Είμαστε σήμερα επί ποδός πολέμου να πω, κάπως έτσι είναι, τους είπα ότι σήμερα δε θα φύγει κανείς από το Υπουργείο, μέχρι να ολοκληρώσουμε τουλάχιστον σε τεχνικό επίπεδο τις σχετικές διαδικασίες, τους είπα να αφήσουν στην άκρη όλα τα ημερήσια προγράμματά τους με τις οικογένειές τους ο καθένας.
Δε θα φύγουμε σήμερα από δω αν δεν έχουμε ολοκληρώσει τις τεχνικές λεπτομέρειες αυτής της διαδικασίας, γιατί ο στόχος κύριοι δεν είναι απλώς να είμαστε στις 11/9 με το εκπαιδευτικό μας προσωπικό στα σχολεία. Δίνουμε και θα κερδίσουμε τη μάχη για να ανοίξουν τα σχολεία στις 11/9. Πέμπτη 11 του μηνός ανοίγουν τα σχολεία και πρέπει την προηγούμενη Παρασκευή στις 5 αν δεν κάνω λάθος Σεπτεμβρίου να είναι όλοι οι Καθηγητές με την απόλυτη ενημέρωση για τα σχολεία που θα πάνε.
Αυτό γιατί και από τη στιγμή που θα ενημερωθούν ότι θα τοποθετηθούν στο άλφα ή στο βήτα σχολείο της τάδε περιοχής, θα πρέπει οι άνθρωποι και να ταξιδέψουν και ορισμένες φορές τα ταξίδια είναι μακρινά και κατά δεύτερο λόγο θα πρέπει εκεί που θα πάνε.
Είχαμε σε ορισμένες περιπτώσεις πάρα πολλά προβλήματα και τον απόλυτο εξευτελισμό της Ελληνικής Πολιτείας. Πλην και οφείλω να το πω αυτό γιατί είναι μια δίκαιη ιστορία η αναφορά, πλην της περίπτωσης του κ. Νίκου Γκεσούλη, με τον Πέτρο Ευθυμίου, που το 2003 είχαν κάνει τα πράγματα τόσο καλά που όλα είχαν λειτουργήσει στην εντέλει και στη συνέχεια η επόμενη χρονιά η κα Γιαννάκου κρατώντας τις ίδιες ακριβώς διαδικασίες πήγε καλά.
Από τότε και μετά με διακυμάνσεις έχουμε προβλήματα, είτε στα βιβλία, είτε στους Καθηγητές και νομίζω ότι ένας Υπουργός που κάνει καλά τη δουλειά του εδώ κι ένα Υπουργείο που κάνει καλά τη δουλειά του κι αρχίζει καλά η σχολική χρονιά δεν πρόκειται να επαινεθεί, ότι κάνει κάτι το αυτονόητο, ενώ αν δεν κάνει καλά τη δουλειά του θα εξευτελιστεί διότι ειδικά στα δημοτικά σχολεία είναι τραγικό να βλέπουν οι γονείς τα παιδιά τους να μην έχουν και που να πάνε έτσι; Σε ορισμένα σχολεία δηλαδή που δε θα πάει Δάσκαλος τα παιδιά είναι στο δρόμο.
Για την ανατροπή του 1 προς 10 στον χώρο της παιδείας: «Υπολογίσαμε με τις επιπλέον φετινές συνταξιοδοτήσεις ότι χρειάζεται 22.500 αναπληρωτές Καθηγητές και Δασκάλους. Τελικά μέσα από πολύ μεγάλη προσπάθεια τα Υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και θέλω να ευχαριστήσω και τον κ. Σταϊκούρα και τον κ. Μητσοτάκη και το Υπουργείο Ανάπτυξης γιατί ως πηγή χρηματοδότησης χρησιμοποιήσαμε και το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων δυστυχώς, οπότε ευχαριστώ και τον κ. Κωνσταντινόπουλο για να είμαι δίκαιος, κατάφεραν να μας εξασφαλίσουν να έχουμε 19.500 χιλιάδες αναπληρωτές, όχι 22.500 άρα έχουμε ήδη ένα κενό 3.000 καθηγητών και δασκάλων που θα φροντίσουμε να το καλύψουμε με τις παράλληλες αναθέσεις.
Θεωρώ ότι δε θα είναι τραγικές οι ελλείψεις, αλλά πιστεύω ότι με τις επιπλέον συνταξιοδοτήσεις για την επόμενη χρονιά τα σχολεία με αυτές τις συνθήκες δύσκολα θα ανοίξουν το 2015. Θα πρέπει λοιπόν να καταργήσουμε και αυτό δεν αφορά το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αφορά το Υπουργείο Παιδείας και τη συζήτηση που έχει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 1 προς 10 να μην ισχύσει για την παιδεία, να αλλάξει αυτός ο λόγος.
Δε θα φτάνουν οι Δάσκαλοι και οι Καθηγητές, γι΄ αυτό θα πρέπει η αντιστοιχία 1 προς 10 να αλλάξει. Αυτή δεν είναι μετάθεση ευθύνης, είναι δική μας ευθύνη, εμείς πρέπει να κάνουμε αυτή τη συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή -η Κυβέρνηση δε θα έχει καμία αντίρρηση, κανένας Υφυπουργός άλλος δε θα έχει αντίρρηση ως προς αυτό- και έτσι να κάνουμε διαγωνισμό κύριοι. ΑΣΕΠ έχει να γίνει από το 2008 και είναι ντροπή αυτό, πρέπει να κάνουμε ΑΣΕΠ, αλλά το ΑΣΕΠ δεν μπορεί να γίνει για να προσλάβουμε 200 καθηγητές. Αν το ένα προς δέκα γίνει ας πούμε καλύτερο, θα έχουμε περισσότερες θέσεις, διότι με τα σημερινά δεδομένα και με κριτήριο την εμπειρία μας αν μας δώσει το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με βάση το ένα προς δέκα 850 άτομα για προσλήψεις την επόμενη χρονιά 2015-2016 τότε αντιλαμβάνεστε ότι για τη δευτεροβάθμια και την πρωτοβάθμια θα αντιστοιχεί από αυτόν τον αριθμό περίπου ένας αριθμός 450, άντε 500 δασκάλων και Καθηγητών.
 Έχουμε και κάποιους 439 που περιμένουν το διορισμό τους από το διαγωνισμό του 2008, αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορεί να γίνει διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για να προσλάβεις 200 άτομα. Θα είναι διοριστέοι μετά χιλιάδες εκπαιδευτικοί για πάρα πολλά χρόνια και δε θα διοριστούν ποτέ.
Θεωρώ λοιπόν ότι αυτή η αλλαγή του 1 προς 10 είναι επιβεβλημένη, εξορθολογίζει όλη τη διαδικασία, πάμε σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αυτός ο διαγωνισμός εξορθολογίζει και τις προσλήψεις των αναπληρωτών και το σύστημα αποκτά μια ευταξία.
Για τους λιμνάζοντες φοιτητές: «Σας εξηγώ τι ορίζει ο νόμος. Ο νόμος ψηφίστηκε το 2011, η προειδοποίηση είχε γίνει από το 2007, όλοι όσοι ήταν στα πανεπιστήμια και δεν έπαιρναν τα πτυχία τους ήξεραν από το 2007, δηλαδή εδώ και 7 χρόνια, ότι κάτι θα γίνει.
Ο νόμος το 2011 όρισε τι θα γίνει, 31/8/2014 φεύγετε εσείς οι παλιοί, όχι αυτοί που είναι τώρα, γι΄ αυτούς που είναι τώρα έχει άλλη ρύθμιση. Οι παλιοί και τι είναι παλιός; Όποιος έχει σε σχολές 4ετούς κύκλου από το 2003, 5ετούς κύκλου από το 2001 και 6ετούς κύκλου όπως η ιατρική από το 1999 και πριν, έτσι; Μιλάμε για πραγματικά «λιμνάζοντες φοιτητές», τα όρισε αυτά ο νόμος και είπε ότι 31/8ου φεύγετε.
Εάν υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις, λέει ο νόμος, μετά τις 31/8ου όλα αυτά τα ρυθμίζουν οι οργανισμοί των πανεπιστημίων, γιατί θεώρησε τότε ο Νομοθέτης ότι τα τρία επόμενα χρόνια θα υπάρχουν οργανισμοί, μα δεν υπάρχουν οργανισμοί, άρα εδώ υπάρχει ένα πραγματικό κενό.
Οργανισμοί δεν υπάρχουν, θα υπάρξουν, ελπίζουμε, θα κατατεθούν στο Συμβούλιο Επικρατείας δηλαδή το Νοέμβριο του 2014, αλλά πάντως τώρα 31/8ου δεν υπάρχουν οργανισμοί που να ρυθμίζουν με τον άλφα ή το βήτα τρόπο και δεν είναι το Υπουργείο Παιδείας και οι Υπουργοί που ήταν εδώ που ευθύνονται, τα ιδρύματα ευθύνονται που δεν ολοκλήρωσαν αυτή την υποχρέωσή τους. Άρα εμείς δεν έχουμε νομοθετικά καμία δυνατότητα, πηγαίνουμε με την 31/8 καταληκτική ημερομηνία του νόμου, δεν έχω καμία λεγκαλιστική διάθεση, δεν είμαι νομικιστής να λέω αφού ο νόμος έτσι το λέει έτσι πρέπει να κάνουμε, ας εφαρμοστεί ο νόμος κι ας καταστραφεί ο κόσμος, δεν έχω τέτοια προσέγγιση.
Αλλά πρέπει 31/8 τα πανεπιστήμια να αποκτήσουν πραγματική εικόνα του αριθμού του φοιτητικού τους δυναμικού, να καταλάβουν δηλαδή και να το ξέρουν αυτό και οι διεθνείς παρατηρητές των πανεπιστημίων, γιατί τα πανεπιστήμια αξιολογούνται κι απέξω, έτσι; Δεν αξιολογούνται μόνο με τις δικές μας διαδικασίες. Δεν είμαστε μόνοι μας στον πλανήτη. Άρα λοιπόν μέχρι στιγμής πάμε έτσι, δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη πρόταση για κάτι άλλο, αλλά οφείλω να σας πω ότι στην εβδομαδιαία συνάντηση που έχουμε με τους Πρυτάνεις και τους Προέδρους των ΤΕΙ μου έχουν θέσει κάποια τέτοια προβλήματα, κάποιες προτάσεις περίπου σαν κι αυτές που μου λέτε, αλλά χωρίς ακόμα αυτές από την πλευρά τους να έχουν πάρει συγκεκριμένη μορφή, περιμένω αυτή την εβδομάδα. Επειδή με ρωτάτε αν ανοίγω παράθυρο για κάποιες περιπτώσεις, η απάντηση είναι ότι δεν μπορώ να ανοίξω κανένα παράθυρο αν δεν έχουν διαγραφεί οι λιμνάζοντες».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Άνοιγμα σχολείων
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού