Thumbnail
Του Δημήτρη Γρυσμπολάκη

ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΡΥΣΜΠΟΛΑΚΗ*

Όταν διορίστηκα δάσκαλος, πριν τριάντα χρόνια, έδωσα μια υπόσχεση στον εαυτό μου, να μη γίνω αυλοκόλακας των δυο μεγάλων τότε κομμάτων εξουσίας για να "ανέλθω" στην ιεραρχία, να πάρω θέσεις ευθύνης με τα ανάλογα προνόμια.

Η αλήθεια είναι ότι το να μη ζητήσεις ρουσφέτι, το να είσαι μακριά από πολιτικά γραφεία όλα αυτά τα χρόνια, σε έκανε λίγο γραφικό. Ξέραμε όλοι, ότι οι θέσεις ευθύνης μοιράζονταν από τα πολιτικά και βουλευτικά γραφεία και ας έλεγαν, όσοι τις έπαιρναν, ότι όλα γίνονταν αξιοκρατικά. Η σχέση ήταν αμφίδρομη μεταξύ κόμματος και στελέχους εκπαίδευσης, όπως άλλωστε και σε όλο τον δημόσιο τομέα. Κάθε ένας που έπαιρνε θέση ευθύνης είχε προνόμια: Παχυλά επιδόματα, εξουσία. Συνήθως ήταν αργόσχολος και κατανάλωνε το χρόνο του μαζεύοντας "προσόντα" με νομιμοφανείς τρόπους, τα οποία θα τον βοηθούσαν τις δύσκολες ώρες που δεν θα είχε "μπάρμπα στην Κορώνη". Σε αυτό το παιχνίδι ήταν συμμέτοχοι οι περισσότεροι συνδικαλιστές και δεν είναι τυχαίο ότι, ανεξάρτητα από την παράταξη, συμμετείχαν στη νομή της εξουσίας.

  • Νομίζω ότι το βασικό κριτήριο της νέας κυβέρνησης για τις κρίσεις των στελεχών είναι να κοιτάξει τον φάκελο του καθενός και να δει πόσο έχει ιδρώσει τη φανέλα στην τάξη. Νομίζω ότι το καλύτερο γι' αυτούς είναι, έστω και αργά, να δουλέψουν τον μισθό που παίρνουν προσφέροντας στην τάξη και στα παιδιά

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό γνώρισμα των παραπάνω "συναδέλφων" ήταν η "ευελιξία". Όσοι έπαιρναν θέσεις ευθύνης με βάση την αμφίδρομη σχέση, έπρεπε να φέρουν ψήφους. Παλιότερα το κατάφερναν με εξυπηρετήσεις και εκδουλεύσεις. Άλλωστε ήταν η εποχή των παχέων αγελάδων και όλοι ήταν ευχαριστημένοι. Όλοι αυτοί άρχισαν να δείχνουν το πραγματικό τους πρόσωπο στους συναδέλφους, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία μοχθούν στα σχολεία με τη λεγόμενη "αξιολόγηση". Άρχισαν να μας κουνάνε το δάκτυλο, να υπονοούν ότι είμαστε τεμπέληδες, να απειλούν, να τάζουν ρουσφέτια. Όλοι αυτοί λειτουργούσαν σαν παπαγαλάκια και μας καλλιεργούσαν τον φόβο για να δεχτούμε κάθε μέτρο ενάντια στα δικαιώματά μας. Όλοι αυτοί βλέπαμε πόσο δουλικά φέρονταν στους ανωτέρους τους στο θέμα της αξιολόγησης για να πετύχουν να διατηρήσουν τη θέση τους, τα προνόμιά τους. Όλοι αυτοί τώρα σαν γνήσιοι χαμαιλέοντες έχουν φορέσει τη δημοκρατική στολή, διατρανώνουν ότι ήταν αντίθετοι με την αυταρχικότητα που προωθούσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά "αναγκάστηκαν για το καλό της εκπαίδευσης" να θυσιαστούν, να αξιολογηθούν στο βωμό της εκπαίδευσης.

Δεν μας είπαν όμως πόσα χρήματα θα έπαιρναν καταπιέζοντάς μας. Δέχτηκαν να παίξουν αυτό το βρόμικο παιχνίδι στις πλάτες μας. Δέχτηκαν να βλέπουν τον φόβο στα πρόσωπα των πιο ευάλωτων συναδέλφων. Δέχτηκαν να βλέπουν να μειώνεται ο μισθός ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων κι αυτοί να αμείβονται πλουσιοπάροχα - νόμιμα βέβαια. Ακολουθούν αυτό που είπε κάποιος κάποτε: "το νόμιμο είναι και ηθικό". Όλοι αυτοί τώρα πλησιάζουν ,έρποντας, τη νέα εξουσία κραδαίνοντας τα προσόντα τους που τα απόχτησαν "αξιοκρατικά". Πώς θα τους αντιμετωπίσει η καινούργια εξουσία; Μπορούν αυτοί που έχουν μάθει να σέρνονται αντί να περπατούν με το κεφάλι ψηλά να υπηρετήσουν το δημοκρατικό σχολείο;

Νομίζω ότι το βασικό κριτήριο της νέας κυβέρνησης για τις κρίσεις των στελεχών είναι να κοιτάξει τον φάκελο του καθενός και να δει πόσο έχει ιδρώσει τη φανέλα στην τάξη. Νομίζω ότι το καλύτερο γι' αυτούς είναι, έστω και αργά, να δουλέψουν τον μισθό που παίρνουν προσφέροντας στην τάξη και στα παιδιά.

Τελειώνοντας, και για να μην παρεξηγηθώ, για τον εαυτό μου δεν διεκδικώ τίποτα παραπάνω από τη θέση μου στην τάξη και τον τιμητικό τίτλο του μέλους του ΣΥΡΙΖΑ.

 

* Ο Δημήτρης Γρυσμπολάκης είναι δάσκαλος στο Ηράκλειο Κρήτης

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 200 ευρώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ryzi_0.jpg
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
Μάθετε ακόμη πώς να το αποθηκεύετε και να το συντηρείται σωστά, με σκοπό όχι μόνο να διατηρήσετε τη γεύση και την υφή του, αλλά πρωτίστως για να...
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
tameio.jpg
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
Οι προϋποθέσεις σε όρια ηλικίας, έτη ασφάλισης
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
gimnasio
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
Τμήμα μπαλκονιού έπεσε σε προαύλιο σχολείου
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
βοιοτια
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;
Ποια είναι, όμως, η ιστορία του συνοικισμού και γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο για την ανέγερση κατοικιών;
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;