Βρισκόμαστε δύο (2) μήνες περίπου πριν την λήξη του διδακτικού έτους και η ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. έχοντας πετάξει το “τυράκι” της επιλογής των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, έχει θολώσει την σκέψη όλων μας, οδηγώντας μας σε απόψεις και κριτικές πάνω σε αυτό το θέμα.
Οι επιλογές αυτές και όσες ακολουθήσουν, είτε είναι σωστές είτε όχι, δεν πρέπει να μας οδηγήσουν σε λάθος τρόπο σκέψης και να μας απομακρύνουν από την πραγματικότητα, διότι, όποια και να είναι τα αποτελέμσατά τους, αυτός που θα κληθεί να τις υπηρετήσει είναι ο μάχιμος εκπαιδευτικός.
Αν, λοιπόν, αποσυντονιστούμε εμείς που υπηρετούμε τον μαθητή, την οικογένειά του και την κοινωνία, τότε θα δημιουργήσουμε ρήγματα στην βάση της εκπαίδευσης και θα καταστρέψουμε την ποιότητα του προϊόντος μας.
Στόχος μας είναι να παράγουμε πολίτες με ποιότητα σκέψης και ικανούς να κάνουν λιγότερα λάθη από εμάς.
Στόχος μας είναι να παράγουμε ανθρώπινο δυναμικό που να σκέπτεται πριν αποφασίσει.
Στόχος μας είναι να αυξήσουμε την ποσότητα της ποιότητας της συλλογικής προσπάθειας των ανθρώπων που στο μέλλον θα αποφασίζουν για εμάς και τους άλλους.
Στόχος μας είναι να αυξήσουμε το ποσοστό των ανθρώπων που θα αναγνωρίζουν τα λάθη τους και να βελτιώνονται μέσα από αυτά.
Επειδή λοιπόν πρέπει να μιλήσουμε για την πραγματικότητα, ρωτάμε:
Πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες με τα προγράμματα σπουδών – πεδία – μαθήματα επιλογής και ώρες διδασκαλίας ανά μάθημα στα Γενικά Λύκεια και ειδικά στην Γ' Λυκείου;
Πότε θα ολοκληρωθούν τα προγράμματα σπουδών – ειδικότητες – τομείς στα ΕΠΑΛ;
Πότε θα οριστικοποιηθούν οι Α και Β αναθέσεις των ειδικοτήτων;
Πότε θα ολοκληρωθεί η διαδιασία επαναπρόσληψης των εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων που βρέθηκαν σε διαθεσιμότητα και πόσοι θα είναι αυτοί;
Σε ποιες περιοχές οι ΕΠΑΣ και οι σχολικές μονάδες που καταργήθηκαν θα επαναλειτουργήσουν;
Κι αν όλα τα παραπάνω διευθετηθούν, πότε θα ζητηθουν τα κενά και πλεονάσματα από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, στις Διευθύνσεις και τις Σχολικές Μονάδες;
Πότε θα γίνει η επεξεργασία των ανωτέρω από τις Διευθύνσεις και οι προτάσεις από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια στις περιφέρειες και οι αντίστοιχες στο Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ;
Ποια διοικητικά στελέχη θα αποφασίασουν για τα παραπάνω, όταν, κάποια από αυτά θα έχουν πλήρη άγνοια της πραγματικότητας και των αναγκών;
Πότε θα ενημερωθεί και θα μάθει ώστε να έχει άποψη και γνώση ένα ανώτερο στέλεχος προερχόμενο από μία βαθμίδα για θέματα άλλης και ειδικά όταν δεν την έχει υπηρετήσει ή και την ίδια του βαθμίδα την έχει υπητετήσει ελλιπώς;
Ποιοι θα προεδρεύουν στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ – ΠΥΣΠΕ);
Ποιος θα εί΄ναι ο τρίτος αιρετός;
Ποιοι θα είναι οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων που θα δώσουν τα στοιχεία για το εκπαιδευτικό προσωπικό, τα ωράριά του και τις υπηρεσιακές μεταβολές τους;
Πότε θα ανακοινωθούν οι μεταθέσεις;
Από ποιους εκπαιδευτικούς θα αποτελούνται οι σύλλογοι διδασκόντων που θα αποφασίσουν για τους διευθυντές τους αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις, των από μετάθεση;
Όλοι οι παραπάνω εκπαιδευτικοί και αυτοί που βρίσκονται στην διάθεση των ΠΥΣΔΕ – ΠΥΣΠΕ θα μείνουν έξω από όλες τις διαδικασίες επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων;
Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στην διάθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, για δέκα (10), δεκαπέντε (15) ή και είκοσι (20) χρόνια σχετικά με την υποψηφιότητά τους ως Δ/ντές σχολικών μονάδων;
Τι θα γίνει αν κάποιες από τις ανωτέρω διαδικασίες συμπέσουν με την διεξαγωγή των Πανελλήνιων Εξετάσεων;
Αν προκύψουν αλλαγές, θα αλλάξουν και οι εμπλεκόμενες επιτροπές (σχολικές – διευθύνσεων – βαθμολογικών κ.λ.π.)
Κι αν όλα τα παραπάνω ολοκληρωθούν, πότε θα παγιωθούν οι ανάγκες για διορισμούς εκπαιδευτικών;
Πότε και με ποια κριτήρια θα οριστικοποιηθούν οι πίνακες αναπληρωτών, ώστε να γίνουν διορισμοί από αυτούς;
Πότε θα καταλάβει το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. ότι πρέπει να διοριστούν ΟΛΟΙ οι διοριστέοι του τελευταίου ΑΣΕΠ;
Κι αν ικανοποιηθούν οι ενστάσεις για μετατάξεις από και προς τις δύο βαθμίδες μετά ή πριν τις μεταθέσεις, ποιες θα είναι οι περιοχές ποπυ θα δοθούν για διορισμούς και σε ποιες βαθμίδες;
Ποιος μπορεί να καταλάβει στην ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. ότι όλα αυτά θα κοστίσουν ακριβά στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε αυτό ως αποσπασμένοι, στερώντας τους άδειες και χρόνο από τις οικογένειές τους;
Ποιος από τους νέους Περιφερειακούς πιστεύει ότι θα καταφέρει να αποφασίσει χωρίς τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στις περιφέρειες χωρίς να τους δεσμεύσει χρόνο από την προσωπική τους ζωή;
Ποιοι Δ/ντές εκπαίδευσης και ειδικά αν είναι κανούριοι και ίσως δεν έχουν πείρα στην διοίκηση στην εκπαίδευση, θα καταφέρουν να μην ζητήσουν από τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς (ίσως νέους από αποσπάσεις) να ξημεροβραδιάζονται στις διευθύνσεις για να καλύψουν τα κενά της αταξίας και της ανικανότητάς τους;
Ποιοι Δ/ντές σχολείων, ικανοί ή όχι, νέοι ή παλιοί ως αποδέκτες όλων των παραπάνω άκαιρων και άστοχων προγραμματισμών δεν θα χρειαστεί να ταλαιπωρήσουν και να καπηλευθούν την ελεύθερο χρόνο και τις διακοπές εκπαιδευτικών των σχολείων τους για να ορθοποδήσουν;
Με όλα αυτά καταλαβαίνει κανείς πόσο κοντά είναι ο Σεπτέμβριος και πόσο μακριά είναι από την πραγματικότητα και αυτή η ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
Με όλα αυτά καταλαβαίνει και ο πιο δύσπιστος ότι μάχιμος δεν είναι μόνο ο εκπαιδευτικός που μπαίνει στην τάξη, αλλά και αυτός που από ανάγκη βρίσκεται σε διοικητικό έργο.
Με όλα αυτά καταλαβαίνει και ο λιγότερο εξοικειωμένος με την εκπαίδευση ότι ο μαθητής – το παιδί – ο έφηβος – ο αυριανός πολίτης – ο αυριανός επαγγελματίας – ο αυριανός νομοθέτης και η οικογένειά του είναι πολύ πίσω από τις προτεραιότητες της σημερινής παιδείας αλλά και της εκάστοτε του παρελθόντος.
Με όλα αυτά καταλαβαίνει κανείς ότι ο μαθητής θέλει τον δάσκαλό του στην ώρα του ήρεμο και εμπνευσμένο γιατί το δικαιούται.
Με όλα αυτά καταλαβαίνει κανείς ότι η διοίκηση στην εκπαίδευση δεν είναι γραβάτα ή κασκόλ, αλλά έμπνευση.
Με όλα αυτά καταλαβαίνει κανείς γιατί θα πρέπει να εκφράζει την άποψή του με την ψήφο του ο πρόσφατος απόφοιτος (18άρης).
Με όλα αυτά θέλω να επισημάνω ότι όλη η εκπαιδευτική κοινότητα θα ταλαιπωρηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα και να προτείνω σε όλα τα αιρετά μέλη από τα κεντρικά έως και το τελευταίο περιφερειακό συμβούλιο κάθε βαθμίδας, να λειτουργήσουμε συνειδητά και συσπειρωτικά, ώστε να απορροφήσουμε κατά το δυνατόν όλους τους κραδασμούς και πιθανά λάθη των διοικήσεων.
Πρέπει να κάνουμε όλους τους μάχιμους εκπαιδευτικούς να νιώσουν ασφάλεια και να τους εμπνεύσουμε.
Η έμπνευση πηγάζει από την διαφορετικότητα της διαφορετικής θέσης και άποψης.
Θεωρώ ότι είναι υποχρέωσή μας και είναι αυτό που θα θέλαμε να κάνουν για εμάς αν ήμασταν στη θέση τους.
Χριστός Ανέστη
Χρόνια Πολλά
Υγεία σε εσάς και τις οικογένειές σας
Ο αιρετός του ΠΥΣΔΕ Ν. Ευβοίας
Δημήτριος Α. Τουλούμης
Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη