Παρακολουθώ με σκεπτικισμό, θλίψη και θυμό τον άτυπο και αποσπασματικό διάλογο για την εκπαίδευση και ειδικότερα για τη διοίκηση του Σχολειού , της Κυψέλης Μόρφωσης, του κύτταρου ολόπλευρης Δημοκρατικής Παιδείας, της Σχολικής Μονάδας, η οποία μπορεί και πρέπει να αποτελέσει τον πυρήνα στη συνοικία ώστε να πραγματώσει το όνειρο για να γίνει ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ και ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ! Κι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πολλές ιδέες και ενδιαφέρουσες αναλύσεις για το πως μπορεί να γίνει ! Η κουβέντα όμως εστιάζεται ( με ευθύνη του Υπουργείου ) στην ανα-τοποθέτηση των παλιών διευθυντών εκ νέου, αφού αναβαθμιστούν κατά 70 ή 60 ή 50 ή 33 % ! ! !
ΠΡΟΣΠΕΡΝΩ, λοιπόν, όλα τα παραπάνω, ΑΦΗΝΩ στην άκρη την ερώτηση ΠΟΙΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ κι από πότε ένα κόμμα, Ο ΣΥΡΙΖΑ, που χαίρεται τον εσωκομματικό του διάλογο και αγαπάει την εσωτερική του διαφάνεια, επιτρέπει σε ΕΝΑΝ ή ΣΕ ΜΙΑ ΚΛΕΙΣΤΗ ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑ να αποφασίζει ; Από πότε το ποσοστό της Δημοκρατίας , 33% , 23%, 13%, 3% είναι προϊόν διαπραγμάτευσης με την κ. Ξουλίδου κι όχι με τους Δασκάλους και καθηγητές και μάλιστα όχι μόνο μέσα από Θεσμούς καρεκλοκένταυρων κομματοφυλάκων του ΔΣ της ΔΟΕ - ΟΛΜΕ , οι οποίοι έμαθαν καλά τόσα χρόνια να συναλλάσσονται και να μεταμορφώνονται μια σε Διευθυντές μια σε συνδικαλιστές, σε αιρετούς αλλά πάντα σε αρεστούς της εκάστοτε ηγεσίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, επομένως, παράλληλα με τις λύσεις στα θέματα είτε της εκπαίδευσης είτε της κυβερνητικής του πολιτικής συνολικά έχει να αποφασίσει κυρίως τι κόμμα είναι κι αν η διαφωνία είναι επιτρεπτή για το άσυλο πχ στα Προπύλαια , αλλά απαγορεύεται για το ποιος αποφάσισε τη διανομή των 13 περιφερειαρχών ανάμεσα σε 450 ή τον κ. Τσουκαλά ως Γενικό Γραμματέα Υπουργείου, ανάμεσα σε χιλιάδες υποψήφιους βουλευτές , οι οποίοι δεν εκλέχτηκαν στη Βουλή !
Ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι το όργανο στο οποίο πρόκειται η κυβέρνηση να δώσει την εξουσία να διοικεί το σχολείο, αλλά όχι και το διοικητή , επικεφαλής !
Μια χαρά δημοκρατία κατ’ αποκοπή ! Βολική και κουτσουρεμένη , μη παραπάρουμε αέρα κι απαιτήσουμε να τ’ αλλάξουμε όλα !
Κι αν με θλίβει η κατάσταση στο Κόμμα, το οποίο στηρίζω, με εκνευρίζει που με βρίζουν τα κομματικά παραρτήματα της Νέας Δημοκρατίας του ΠΑΣΟΚ κι άλλων αντιδημοκρατικών, αντιεκπαιδευτικών δυνάμεων, αφού θεωρούν πως εγώ και χιλιάδες εκπαιδευτικοί ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ να έχουμε λόγο για τα στελέχη της εκπαίδευσης, επειδή αυτή είναι σοβαρή υπόθεση κι επομένως αφορά μόνο τους ειδικούς κι όχι τον εκπαιδευτικό όχλο !!
Το υποκριτικό ενδιαφέρον και στο σκίσιμο ιματίων, ανθρώπων, που τελείωσαν την ίδια σχολή με εμένα, αλλά η .. μαύρη μοίρα τους κατάντησε αιώνιους ζητιάνους της ψήφου των συναδέλφων ώστε να εκλέγονται μέσα από κομματικές επετηρίδες συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ, τα ΠΑΣΟΚΙΚΑ χρόνια ή επαίτες της κομματικής εντολής ώστε να μεταμορφώνονται σε προϊστάμενους στα ΝΟΥΔΙΤΙΚΑ χρόνια ! Και τούμπαλιν με απόφοιτους των Παιδαγωγικών Σχολών , οι οποίοι κάνανε καριέρα ως Πρασινοφρουροί στα χρόνια που κυβερνούσε η .. τέως επάρατη και τώρα φιλενάδα- συνεταίρα !
Συγγνώμη κιόλας που σας μαγαρίσαμε τη σούπα και κοιτάξαμε την κουτάλα του μαγειρέματος .. στελεχών εκπαίδευσης, υπεύθυνα και συνένοχα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, για τα χάλια και στην Εκπαίδευση και στην Παιδεία και στην Κοινωνία ! Συγγνώμη , που τολμήσαμε να σηκώσουμε το κεφάλι και να κοιτάξουμε τον ήλιο ! Συγγνώμη που αμφισβητήσαμε το κύρος και την αυθεντία σας ! Συγγνώμη που αρνούμαστε να συνεχίσουμε να σερνόμαστε σαν σκουλήκια στη γη ! Συγγνώμη που επιδιώκουμε να ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ ! Συγγνώμη μα … άει στο … διάτανο πια (όπως λέμε στην Καρδίτσα) ! Φτάνει, αρκετά προσφέρατε στο χάλι της Εκπαίδευσης και την ανυποληψία του Εκπαιδευτικού ! Σωπάστε πια και αναλογιστείτε αν στο πτυχίο σας γράφει Νηπιαγωγός , Δασκάλα , Δάσκαλος , Καθηγητής ή Σύμβουλος, Διευθυντής , Προϊστάμενος , Αφέντης ….. Τελικά σας λυπάμαι γιατί χάσατε τα καλύτερά σας χρόνια ΕΞΩ από την τάξη και ΜΕΣΑ στην καμαρίλα , τη μούχλα , την κομματική ίντριγκα και την ανασφάλεια !
Και δε με ενοχλεί ξέρετε η απέχθεια σας στο μαθητή ή την τάξη ! Με εξοργίζει που για να μείνετε έξω από αυτήν και να στρογγυλοκαθίσετε ισοβίως στον παραπάνω σας μισθό, έχετε το θράσος να μου κάνετε μαθήματα ανεπάρκειας κι ανεύθυνης δικής μου επιλογής κι αντιεπιστημονικών κριτηρίων ! ! ! Ε , λοιπόν , ακούστε το καλά : ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ακόμα και ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗ ΦΙΛΙΑ ή ΤΗΝ …. ΕΡΩΤΙΚΗ ΕΛΞΗ, ΠΑΡΑ ΤΗ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΓΗ και το ΕΣΩΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΜΟΙΡΑΣΜΑ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΒΟΛΕΜΑΤΟΣ !
Από πότε είστε ικανότεροι να διοικήσετε ένα Σχολείο, στο οποίο μοιραζόμαστε το γνοιάξιμο και την αγάπη στο μαθητή και το συνάδελφο, όσες κι όσοι από σας νοιάζεστε μόνο για τον πισινούλη σας, τον καταλερωμένο και μονίμως υποταγμένο σε άνωθεν κελεύσματα κι εντολές ; Γιατί είναι καλύτεροι στη διοίκηση οι κομματοφύλακες, πρασινοφρουροί, γαλαζοφρουροί ή κόκκινοι λοχαγοί ; Σας περνάνε ειδικά αχτίφ τα καλοκαίρια; Τι παραπάνω έχετε από τη συναδέλφισσα και το συνάδελφό μου, που ματώνουν καθημερινά στην τάξη και που κι έξω από αυτήν καταγίνονται με ποικίλες κι άρτιες πολιτιστικές παρεμβάσεις κι εκδηλώσεις, με τα παιδιά τους και για τα παιδιά τους, τη γειτονιά και το Δήμο; Κι όταν μάλιστα, αρκετές κι αρκετοί βρίζετε πως σας βάζουμε σε μπελά και πού να βρείτε χρήματα να βοηθήσετε ως σχολείο. Θα μπορούσα να γράφω μέρες ώστε όλο και περισσότεροι να πιαστείτε από κάτι και να με στήσετε στον τοίχο ! Θα αρκεστώ όμως, προς το παρόν, να ρωτήσω απλά κι αν μπορεί κάποια ή κάποιος «συνάδελφος» να μου πει ποιοι μέχρι τα τώρα αποφάσιζαν για την τοποθέτηση μιας διευθύντριας ή ενός διευθυντή ; ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ δεν αποφάσιζαν ; ΟΛΑ τα μέλη του ΠΥΣΠΕ εκπαιδευτικοί δεν είναι; 5 εκπαιδευτικοί, λοιπόν, ……. προσοντούχοι ! Συνήθως 1 ΔΑΚΕ, 1 ΠΑΣΚΕ οι φανεροί συνδικαλιστές και ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ , ο οποίος είναι συνδικαλιστής της ΠΑΣΚΕ ή της ΔΑΚΕ ανάλογα με το ποιο κόμμα κυβερνούσε και οι ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ του, τα κομματικά κολλητάρια, ΟΡΙΣΜΕΝΑ από το Κόμμα. Το Δικαστικό εκπρόσωπο και τον τρίτο συνδικαλιστή στα παλιότερα ΠΥΣΠΕ , οι οποίοι ήταν κάπως .... ενοχλητικοί τους έδιωξαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ ! ΑΠΟ ΠΟΥ ΩΣ ΠΟΥ ΟΙ ΚΟΜΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΟΡΙΖΟΥΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ και οι ΔΑΣΚΑΛΕΣ , ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΩΡΙΜΟΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ;
- Γιατί δεν ψήφισες για υποδιευθυντή ούτε εμένα που ήδη είμαι ούτε τον φίλο σου τον Χ, αλλά αυτόν τον άγνωστο Ψ που ήρθε φέτος στο Σχολείο; ρώτησα Συνάδελφό μου Δάσκαλο πριν πολλά χρόνια .
- Επειδή θα στενοχωριόνταν που θα έπαιρνε μόνο τη δική του ψήφο, μου απάντησε και ένιωσα δέος και σεβασμό στο μεγαλείο της στάσης του !
Ένιωσα όμως αποστροφή, όταν έμαθα από τον ίδιο τον Ψ, σε μια του έκρηξη ειλικρίνειας πως ο αιρετός της ΠΑΣΚΕ - ΠΑΣΟΚ προσπάθησε να επιβάλλει τη τοποθέτηση του, ως δωράκι για την γιορτή του κι ας υστερούσε σε τυπικά κι ουσιαστικά προσόντα ! Αυτό μου το επιβεβαίωσε ο έτερος αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Γιώργος Κ. , ο οποίος υποστήριξε τη δική μου υποψηφιότητα , λόγω σπουδαστικής … αλληλεγγύης, αφού είμαστε και οι δυο Απόφοιτοι Παντείου! Αποτέλεσμα ; 3–2 ! Συμπεράσματα : Δικά σας . Η ντροπή : όλων μας .
Με αφορμή την 21 Απριλίου και τη δίκη της Χρυσής Αυγής , ας προβούμε σε ομιλίες στα σχολειά, στα παιδιά για τα δεινά της Δημοκρατίας και μάλιστα της αμεσοδημοκρατικής, η οποία … κακώς εφαρμόστηκε στην Αρχαία Ελλάδα και ευτυχώς την ξεχάσαμε εκεί ως επικίνδυνη ! Κι έτσι, αφού επιλέξαμε την αντιπροσώπευση παντού μέσω των ΚΟΜΜΑΤΩΝ, οδηγήσαμε τη Χώρα από θρίαμβο σε θρίαμβο, εταίρα των δανειστών και βιαστών της ακεραιότητας της !
Με εκτίμηση σε όσες κι όσους τολμούν να διδάσκουν, σε όλες κι όλους που ήταν κι είναι Διευθυντές Σχολείων κι όχι τοποτηρητές – κυνηγοί παιδαγωγών,
Κώστας Μπακατσής, δάσκαλος της Τάξης και της Πράξης ,
μέλος του ΔΣ στο Ζ΄ Σύλλογο Θεσσαλονίκης .
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη