Thumbnail
Διευθυντές σχολικών μονάδων

Η έντονη συζήτηση που προηγήθηκε σχετικά με την νέα διαδικασία επιλογής διευθυντριών/ντών είναι γεγονός πως δεν άγγιξε σε μεγάλο βαθμό ουσιαστικές  συνιστώσες αυτού του εγχειρήματος[1].  Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να συμβεί στο επόμενο χρονικό διάστημα. Τούτη όμως την ώρα που πλησιάζει η ώρα της ψήφου είναι σημαντικό να συλλάβουμε, ως εκπαιδευτικοί,   το διακύβευμα  αυτής της διαδικασίας.  

Η πρόσφατη θεσμοθέτηση του Συλλόγου Διδασκόντων, ως σημαίνοντα παράγοντα στις διαδικασίες επιλογής διευθυντών, συνιστά ουσιαστική εκχώρηση εξουσίας στο σώμα των εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά στην διοίκηση των σχολικών οργανισμών.

Στο πλαίσιο αυτό αναδύεται ένα νέο φαντασιακό που μπορεί να αποκρυσταλλωθεί στις έννοιες Συνδιοίκηση- Συναπόφαση –Συνευθύνη, οι οποίες και αποτελούν το υπόβαθρο κάθε δημοκρατικής λειτουργίας. Το φαντασιακό αυτό μας καλεί να πραγματώσουμε νέες μορφές συμμετοχικής διοίκησης στην επόμενη διετία.  Δημιουργεί  ευνοϊκές συνθήκες για να κατακτήσει κάθε  Σχολική  Κοινότητα ευρεία περιθώρια και βαθμούς συλλογικής ελευθερίας και αυτονομίας και να αναβαθμίσει ποιοτικά την καθημερινή της λειτουργία. Στην κατεύθυνση αυτή προβάλλει αναγκαία η συμμετοχή  σε κάθε Σχολική Μονάδα όλων  μας,  χωρίς ιδεολογικούς ή παραταξιακούς ή άλλους αποκλεισμούς,  για να αναδιαμορφωθεί  ένα διετές σχέδιο λειτουργίας που θα εστιάζει στην ικανοποίηση των αναγκών μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και τοπικής κοινότητας, προσδίδοντας νέα προσωπικά και συλλογικά νοήματα και σημασίες σε όλους μας.  Το απαύγασμα όλης αυτής της προσπάθειας θα είναι ένα δοκιμασμένο στην πράξη πλαίσιο αρχών και αρμοδιοτήτων που θα θωρακίζει τον κλάδο μας έναντι οποιονδήποτε αυθαιρεσιών της  κεντρικής διοίκησης και  θα συμβάλλει σημαντικά στην αναβάθμιση του  ως βασικού παράγοντα διαμόρφωσης και άσκησης των εκπαιδευτικών πολιτικών από τα κάτω, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στην εικόνα του εκπαιδευτικού και στα επαγγελματικά  μας δικαιώματα. 

Με βάση τα παραπάνω, σ’ αυτή την φάση, κρίσιμης σημασίας αναδεικνύονται τα κριτήρια με τα οποία θα αποφασίσουμε καθώς και η στάση μας στο επόμενο διάστημα.  Το διακύβευμα είναι σημαντικό, η ώρα της εξουσίας αλλά και της ευθύνης που αυτή συνεπάγεται  έφτασε.

Ζούκης Νίκος, εκπαιδευτικός - ερευνητής

 

 

 


[1] Ψαλίδας Α. (1-6-2015): Η/Ο Διευθύντρια/ντής Σχολικής Μονάδας και οι βαθμοί ελευθερίας του,  www.alfavita.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 23/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πολο
Πανεπιστήμιο Πειραιώς: «Συγχαρητήρια στην Εθνική ομάδα polo γυναικών»
«Η Έλενα Ξενάκη, Ελευθερία Πλευρίτου, Μαρία Μυριοκεφαλιτάκη, Αθηνά Δήμητρα Γιαννοπούλου, Βασιλική Πλευρίτου, αποτελούν κίνητρο και έμπνευση για όλους...
Πανεπιστήμιο Πειραιώς: «Συγχαρητήρια στην Εθνική ομάδα polo γυναικών»
Κυριάκος Μητσοτάκης
Κυριάκος Μητσοτάκης: Επιστροφή ενός ενοικίου και 250 ευρώ στους χαμηλοσυνταξιούχους (Video)
Κυριάκος Μητσοτάκης: Τα νέα μέτρα οικονομικής στήριξης - Ανακοίνωσε έκτακτο επίδομα σε συνταξιούχους
Κυριάκος Μητσοτάκης: Επιστροφή ενός ενοικίου και 250 ευρώ στους χαμηλοσυνταξιούχους (Video)