Thumbnail
Διευθυντές σχολικών μονάδων

Η έντονη συζήτηση που προηγήθηκε σχετικά με την νέα διαδικασία επιλογής διευθυντριών/ντών είναι γεγονός πως δεν άγγιξε σε μεγάλο βαθμό ουσιαστικές  συνιστώσες αυτού του εγχειρήματος[1].  Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να συμβεί στο επόμενο χρονικό διάστημα. Τούτη όμως την ώρα που πλησιάζει η ώρα της ψήφου είναι σημαντικό να συλλάβουμε, ως εκπαιδευτικοί,   το διακύβευμα  αυτής της διαδικασίας.  

Η πρόσφατη θεσμοθέτηση του Συλλόγου Διδασκόντων, ως σημαίνοντα παράγοντα στις διαδικασίες επιλογής διευθυντών, συνιστά ουσιαστική εκχώρηση εξουσίας στο σώμα των εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά στην διοίκηση των σχολικών οργανισμών.

Στο πλαίσιο αυτό αναδύεται ένα νέο φαντασιακό που μπορεί να αποκρυσταλλωθεί στις έννοιες Συνδιοίκηση- Συναπόφαση –Συνευθύνη, οι οποίες και αποτελούν το υπόβαθρο κάθε δημοκρατικής λειτουργίας. Το φαντασιακό αυτό μας καλεί να πραγματώσουμε νέες μορφές συμμετοχικής διοίκησης στην επόμενη διετία.  Δημιουργεί  ευνοϊκές συνθήκες για να κατακτήσει κάθε  Σχολική  Κοινότητα ευρεία περιθώρια και βαθμούς συλλογικής ελευθερίας και αυτονομίας και να αναβαθμίσει ποιοτικά την καθημερινή της λειτουργία. Στην κατεύθυνση αυτή προβάλλει αναγκαία η συμμετοχή  σε κάθε Σχολική Μονάδα όλων  μας,  χωρίς ιδεολογικούς ή παραταξιακούς ή άλλους αποκλεισμούς,  για να αναδιαμορφωθεί  ένα διετές σχέδιο λειτουργίας που θα εστιάζει στην ικανοποίηση των αναγκών μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και τοπικής κοινότητας, προσδίδοντας νέα προσωπικά και συλλογικά νοήματα και σημασίες σε όλους μας.  Το απαύγασμα όλης αυτής της προσπάθειας θα είναι ένα δοκιμασμένο στην πράξη πλαίσιο αρχών και αρμοδιοτήτων που θα θωρακίζει τον κλάδο μας έναντι οποιονδήποτε αυθαιρεσιών της  κεντρικής διοίκησης και  θα συμβάλλει σημαντικά στην αναβάθμιση του  ως βασικού παράγοντα διαμόρφωσης και άσκησης των εκπαιδευτικών πολιτικών από τα κάτω, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στην εικόνα του εκπαιδευτικού και στα επαγγελματικά  μας δικαιώματα. 

Με βάση τα παραπάνω, σ’ αυτή την φάση, κρίσιμης σημασίας αναδεικνύονται τα κριτήρια με τα οποία θα αποφασίσουμε καθώς και η στάση μας στο επόμενο διάστημα.  Το διακύβευμα είναι σημαντικό, η ώρα της εξουσίας αλλά και της ευθύνης που αυτή συνεπάγεται  έφτασε.

Ζούκης Νίκος, εκπαιδευτικός - ερευνητής

 

 

 


[1] Ψαλίδας Α. (1-6-2015): Η/Ο Διευθύντρια/ντής Σχολικής Μονάδας και οι βαθμοί ελευθερίας του,  www.alfavita.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη