Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου και το μεταβατικό σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έκρυβαν πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις για το βασικότατο μάθημα της Φυσικής. Συγκεκριμένα, υπήρξε μείωση κατά μια ώρα στην Φυσική Α΄ Λυκείου, κατάργηση της Φυσικής Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείουκαι κατάργηση του επιλεγόμενου μαθήματος της Αστρονομίας στα ΓΕΛ, ενώ στα ΕΠΑΛ η Φυσική μειώθηκε κατά μια ώρα σε κάθε τάξη.
Οι ανακατανομές ωρών στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών οδήγησαν στο πρωτοφανές στα χρονικά της εκπαίδευσης σημείο, οι μαθητές να διδάσκονται περισσότερες ώρες Βιολογίας Γ.Π. (4ώρες στο Γυμνάσιο και 6 ώρες στο Λύκειο) από ότι Φυσική Γ.Π. (5ώρες στο Γυμνάσιο και 4 ώρες στο Λύκειο).Και αυτό συμβαίνει στο μάθημα που συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τρεις από τις βασικότερες δεξιότητες που αποτελούν το ζητούμενο της σύγχρονης εκπαίδευσης: κατανόηση κειμένου, μαθηματική ευχέρεια και γνώση φυσικών επιστημών.
Η Φυσική αποτελεί βασικό εργαλείο για ένα πολύ μεγάλο εύρος σχολών ξεκινώντας από την Ιατρική, τις Πολυτεχνικές Σχολές, τις Σχολές Θετικών Επιστημών, τις Γεωπονικές, τα τμήματα Πληροφορικής και το μεγαλύτερο μέρος των τμημάτων των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Αποτελεί όμως και εργαλείο κατανόησης του κόσμου στον οποίο ζούμε και των τεχνολογικών επιτευγμάτων του.
Η παταγώδης αποτυχία στο μάθημα της Φυσικής στις Πανελλαδικές εξετάσεις δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη καθώς οφείλεται ΚΑΙ στη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος στην Α΄ Λυκείου, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην αφομοιώνουν ή και να στερούνται θεμελιώδεις γνώσεις που απαιτούνται για την κατανόηση των εννοιών της Φυσικής στις επόμενες δύο τάξεις του Λυκείου.
Στη σημερινή εποχή της έντονης τεχνολογικής ανάπτυξης που κρίνεται απαραίτητη η εξοικείωση των μαθητών με τις φυσικές έννοιες και η απόκτηση δεξιοτήτων στη μελέτη και επίλυση προβλημάτων θα υπάρξουν μαθητές που θα αγνοούν την ύπαρξη εναλλασσόμενου ρεύματος, τον τρόπο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, τον μαγνητισμό και την σχέση του με το ηλεκτρικό ρεύμα, τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα και τις εφαρμογές τους.
Ταυτόχρονα η κατάργηση της Φυσικής Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου στερεί από τους μαθητές γνώσεις Σύγχρονης Φυσικής όπως Πυρηνική Φυσική, στοιχειώδη σωμάτια και ραδιενέργεια με τις εφαρμογές και τις επιπτώσεις τους.
Όσον αφορά το νέο μεταβατικό σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση παρατηρούνται παγκόσμιες πρωτοτυπίες όπως: εισαγωγή σε τμήματα Πληροφορικής μαθητών που διδάσκονται 5 ώρες Ιστορία και καμία Φυσική, εισαγωγή σε Παιδαγωγικά τμήματα χωρίς επαρκείς γνώσεις και εξέταση στις Φυσικές Επιστήμες, απουσία Φυσικής Γενικής Παιδείας στη Γ΄ Λυκείου που στερεί τη δυνατότητα στους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο που έχει και το μεγαλύτερο πλήθος σχολών από κάθε άλλο πεδίο.
Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας την άμεση διόρθωση των ατελειών του νέου ωρολόγιου προγράμματος του Λυκείου και προτείνουμε:
Α. Επαναφορά της τρίτης ώρας διδασκαλίας στη Φυσική της Α΄ Λυκείου.
Β. Επαναφορά του μαθήματος της Φυσικής Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου.
Γ. Αύξηση των ωρών Φυσικής σε όλες τις τάξεις των ΕΠΑΛ.
Δ. Αύξηση κατά μία ώρα στη διδασκαλία της Φυσικής Α Γυμνασίου που αποτελείται αποκλειστικά από πραγματοποίηση πειραμάτων που εξοικειώνουν τους μαθητές με την επιστημονική μέθοδο, τη χρήση σύγχρονων οργάνων και την αξιοποίηση πειραματικών δεδομένων.
Σύλλογος Καθηγητών Φυσικής
Δ/θμιας Εκπ/σης Νομού Ιωαννίνων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη