Δημητρακόπουλος Γιώργος
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Πειραιά
εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο
«Ενωτική Ριζοσπαστική Κίνηση»
Τηλ. επικοινωνίας 6977–747439
e-mail: [email protected]
http://www.gdimitrakopoulos.gr
Στον «αέρα» η έναρξη της σχολικής χρονιάς 2015-2016
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Λίγες μόνο ημέρες απομένουν για να ακουστεί το πρώτο κουδούνι και η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρίσκεται κυριολεκτικά στον «αέρα»! Με το παρόν ενημερωτικό σημείωμα θα επιχειρήσουμε να αναδείξουμε τα ζητήματα που παραμένουν άλυτα και θέτουν εν αμφιβόλω την ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Α. Στελέχωση με διδακτικό προσωπικό
Κανείς δεν αμφισβητεί - ούτε η υπό παραίτηση πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ - ότι το ζήτημα της στελέχωσης των σχολικών μονάδων μοιάζει ανυπέρβλητο! Τα κενά υπολογίζονται σε 24.000!!! τη στιγμή που οι πιστώσεις που έχουν εξασφαλιστεί - μέσω ΕΣΠΑ - είναι μόνο 12.000! Μόνιμοι διορισμοί δεν φαίνονται στον ορίζοντα με αποτέλεσμα οι «συνταγές» του παρελθόντος να επανέρχονται στο προσκήνιο (συγχωνεύσεις, πληθωρικά τμήματα, εγκατάλειψη της αντισταθμιστικής αγωγής, αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, κ. ά.).
Β. Υπηρεσιακές μεταβολές
Είναι γνωστό σε όλους ότι με ευθύνη των εκάστοτε κυβερνήσεων σωρεία υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών (αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, λειτουργικές υπεραριθμίες, αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ, προσλήψεις αναπληρωτών) λαμβάνουν χώρα στα τέλη Αυγούστου και, κυρίως, το Σεπτέμβρη, με συνέπεια την απουσία προγραμματισμού από τους Συλλόγους Διδασκόντων και τις ανάλογες επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι με την προκήρυξη εκλογών θα υπάρξει καθυστέρηση στην υλοποίηση των μεταβολών αυτών, μέχρις ότου η αρμόδια Επιτροπή του Συμβουλίου Επικρατείας δώσει τη σχετική άδεια.
Γ. Λειτουργικές ανάγκες σχολικών μονάδων
Τεράστιο ζήτημα αποτελεί και η καθυστέρηση που παρατηρείται στη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, αφού το Υπουργείο Εσωτερικών δεν προχώρησε, μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές - στην καταβολή της Γ’ δόσης (25.000.000 Ευρώ) προς τους Δήμους όλης της χώρας, ποσό που προορίζεται για την κάλυψη των - στοιχειωδών - λειτουργικών αναγκών των σχολείων! Έτσι, τα σχολεία θα ανοίξουν χωρίς χρήματα, καθώς - ακόμη κι αν τις επόμενες ημέρες το Υπουργείο διαθέσει το σχετικό κονδύλι - η απόδοσή του στους λογαριασμούς των δικαιούχων σχολικών μονάδων δεν μπορεί να γίνει νωρίτερα από τα μέσα του Οκτώβρη, λόγω των διαδικασιών που απαιτούνται. Τα πράγματα γίνονται πολύ χειρότερα αν υπολογίσουμε και το γεγονός ότι οι Σχολικές Επιτροπές δεν εξαιρέθηκαν από τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί στην κίνηση των κεφαλαίων! Θα επιληφθεί του θέματος κανείς αρμόδιος;
Δ. Κτιριακή υποδομή - συντήρηση των σχολικών μονάδων
Δεν πρόκειται σε αυτές τις γραμμές να ασχοληθούμε με το διαχρονικό ζήτημα της σχολικής στέγης. Πρόθεσή μας είναι να επισημάνουμε τους κινδύνους που εγκυμονεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά δεν αποδόθηκε στους Δήμους, από το Υπουργείο Εσωτερικών, το κονδύλι για τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων (ΣΑΤΑ)! Για τη φετινή χρονιά (2015) είχε προϋπολογιστεί το ποσό των 20.000.000 Ευρώ, ποσό που ασφαλώς και δεν επαρκούσε, αλλά ήταν απαραίτητο για τη συντήρηση των κτιρίων. Η κατάσταση γίνεται απελπιστική αν σκεφτούμε ότι οι Δήμοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν, καθότι το προηγούμενο διάστημα τους αφαιρέθηκαν και τα ταμειακά διαθέσιμα… Ουδείς γνωρίζει ποια εικόνα θα συναντήσουν σε λίγες ημέρες, πρώτα οι εκπαιδευτικοί και ύστερα οι μαθητές.
Ε. Καθαρισμός σχολικών μονάδων
Ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα που «δυναμιτίζει» την ομαλή λειτουργία των σχολείων σχετίζεται με τον καθαρισμό τους. Αναφερόμαστε, βέβαια, σε αυτές τις σχολικές μονάδες - που είναι και οι περισσότερες - και ο καθαρισμός των οποίων ανατίθεται σε καθαριστές / στριες με συμβάσεις έργου που συνάπτουν οι κατά τόπους Σχολικές Επιτροπές. Η σχετική διάταξη που ρυθμίζει το ζήτημα αυτό για τα δύο επόμενα σχολικά έτη (2015-2016, 2016- 2017) περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου που έχει κατατεθεί στη Βουλή, μόνο που δεν έχει εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση και ούτε πρόκειται αυτό να συμβεί, λόγω των πολιτικών εξελίξεων, μέχρι τα τέλη του Οκτώβρη, τουλάχιστον! Τι απομένει, λοιπόν, για τη λύση του προβλήματος, αν βέβαια οι αρμόδιοι το έχουν αντιληφθεί ως τέτοιο; Καταρχήν, η έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την παράταση του υφιστάμενου καθεστώτος και, κατόπιν, η έκδοση Υπουργικής Απόφασης με την οποία θα ορίζεται το συμβαλλόμενο μέρος το οποίο και θα συνάψει τις συμβάσεις με τις Σχολικές Επιτροπές…
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., το οποίο και ήταν το συμβαλλόμενο μέρος για τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη δεν έχει αποδώσει ακόμη στις οικείες Σχολικές Επιτροπές το ποσό που αντιστοιχεί στους μήνες Μάρτιο έως και Ιούνιο, με συνέπεια οι καθαριστές / καθαρίστριες και οι σχολικοί τροχονόμοι να είναι απλήρωτοι για τους τέσσερις αυτούς μήνες!
…Και η ΔΟΕ τι κάνει;
Ενώ, λοιπόν, η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο και θα περίμενε κανείς ότι το συνδικαλιστικό κίνημα θα ήταν στην πρώτη γραμμή, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο! Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) δεν έχει καν συγκροτηθεί σε «σώμα», ύστερα από τις αρχαιρεσίες που έλαβαν χώρα το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου… Για όλα όσα έγιναν στη χώρα μας το τελευταίο δίμηνο, για την πραγματικότητα που θα βιώσουν εκπαιδευτικοί και μαθητές με το άνοιγμα των σχολείων δεν υπάρχει ούτε μια παρέμβαση ούτε μία δράση της Ομοσπονδίας, πλην μιας… εθιμοτυπικής συνάντησης με τον Αναπληρωτή Υπουργό…
Καλούμε, έστω και την ύστατη στιγμή, τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες να αναλάβουν δράση, αναδεικνύοντας τα ανωτέρω προβλήματα και σε συμπόρευση με το γονεϊκό κίνημα να απαιτήσουν λύσεις ΕΔΩ και ΤΩΡΑ!
25 Αυγούστου 2015
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη