Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Νέο θεσμικό πλαίσιο, περισσότερο ευέλικτο και προσαρμοσμένο στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες, σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας για τη λειτουργία των διαπολιτισμικών σχολείων, αλλά και των σχολείων του ελληνικού κράτους στο εξωτερικό.

«Στόχος είναι μέχρι το καλοκαίρι να μπορέσουμε να νομοθετήσουμε, ώστε από τη επόμενη σχολική χρονιά να υπάρχει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των σχολείων αυτών», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Παιδείας, Θεοδόσης Πελεγρίνης, ο οποίος, στο πλαίσιο του σχετικού διαλόγου, που ξεκίνησε το υπουργείο, επισκέφθηκε σήμερα το πρωί το 6ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου-Κορδελιού και το 6ο Διαπολιτισμικό Σχολείο Ευόσμου, στη Θεσσαλονίκη.

«Η Επιτροπή που συστάθηκε για τη διερεύνηση του νομοθετικού πλαισίου για την Ομογενειακή Εκπαίδευση, έχει αρχίσει ήδη από την περασμένη εβδομάδα να εργάζεται, ενώ η Επιτροπή για τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση ξεκίνησε την προηγούμενη Παρασκευή το έργο της, με στόχο και οι δύο, μέχρι τις αρχές του ερχόμενου Μαρτίου, να μας έχουν καταθέσει προτάσεις, αφού κάνουν διάλογο με τους αρμόδιους φορείς», διευκρίνισε ο κ. Πελεγρίνης.

Πρόεδρος στην Επιτροπή για την Ομογενειακή Εκπαίδευση τοποθετήθηκε ο αν. καθηγητής του τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, Γεώργιος Παπακωνσταντίνου και στην Επιτροπή για τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση ο αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Παύλος Χαραμής.

Σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν 13 διαπολιτισμικά σχολεία, όμως, η αύξηση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών στη χώρα έχουν πολλαπλασιάσει τις ανάγκες και, όπως γνωστοποίησε ο κ. Πελεγρίνης, το υπουργείο Παιδείας εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξηθεί ο αριθμός των σχολείων αυτών.

Όσον αφορά το διάλογο που ξεκίνησε για την ομογενειακή εκπαίδευση, ο υφυπουργός επισήμανε ότι «η εντολή που έχει η Επιτροπή είναι να εργαστεί σε μία εκ βάθρων αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ώστε να είναι ευέλικτο και να μπορεί να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες».

Γνωστοποίησε, πάντως, πως «σε ό,τι με αφορά -και είναι ένας κοινός τόπος- η πιστοποίηση της ελληνομάθειας είναι εκ των ων ουκ άνευ, οπωσδήποτε πρέπει να γίνεται και πρέπει να μπει ένας τέτοιος όρος, που να υποχρεώνει τα παιδιά να πιστοποιείται η ελληνομάθειά τους». Διευκρίνισε δε ότι η πιστοποίηση «θα γίνεται με κριτήρια αντικειμενικά», κατά τα πρότυπα, όπως είπε, των εξετάσεων αγγλικών Lower και Proficiency ή του γαλλικού delf.

«Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια, κατά τον ίδιο τρόπο υπάρχει επεξεργασμένο σχέδιο από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, για να πιστοποιείται η γλώσσα. Η πιστοποίηση θα είναι αντικειμενική, δεν θα είναι αυθαίρετη και αυτός είναι ο στόχος», σημείωσε ο κ. Πελεγρίνης.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 5/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πίεση
«Μεγάλη» ή «μικρή» πίεση: Ποια από τις δύο εκτοξεύει τον κίνδυνο εγκεφαλικού
H μέση συστολική αρτηριακή πίεση κατά 10mmHg υψηλότερη από το μέσο όρο σχετίζεται με 20% υψηλότερο κίνδυνο συνολικού εγκεφαλικού επεισοδίου και...
«Μεγάλη» ή «μικρή» πίεση: Ποια από τις δύο εκτοξεύει τον κίνδυνο εγκεφαλικού