Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανέφερε τα εξής στα πλαίσια της απάντησής του στην ερώτηση του κ. Λαζαρίδη:
Κύριε συνάδελφε, αντιλαμβάνομαι πλήρως την αγωνία -μπορώ να πω ότι συμμερίζομαι και την αγανάκτηση- των επιτυχόντων φιλολόγων της προκήρυξης του ΑΣΕΠ του 2008.
Πρόκειται για εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν κριθεί μέσω μίας αδιάβλητης διαδικασίας αξιολόγησης, διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα και τις παιδαγωγικές ικανότητες για να γίνουν δημόσιοι εκπαιδευτικοί λειτουργεί. Η παράλειψη, όμως, του διορισμού τους, όσο και αν προκαλεί με μια πρώτη ματιά το κοινό αίσθημα, δεν παραβιάζει τις αρχές της ισότητας και της χρηστής διοίκησης και θα σας εξηγήσω γιατί.
Η απόφαση 527/2015 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, στην οποία αναφερθήκατε, εξεδόθη ύστερα από τέσσερα προδικαστικά ερωτήματα που υπέβαλε το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών και τα οποία αφορούν εκκρεμή αίτηση ακύρωσης εκπαιδευτικών που περιλαμβάνονται στους πίνακες διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008. Τα συγκεκριμένα ερωτήματα απαριθμούνται στη δέκατη πέμπτη σκέψη της απόφασης, την οποία και καταθέτω στα Πρακτικά.
Όπως προκύπτει από τα διαλαμβανόμενα στη δέκατη έκτη και δέκατη έβδομη σκέψη, καθώς και το διατακτικό της απόφασης, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας απαντά μόνο στο τρίτο ερώτημα. Αποφαίνεται, λοιπόν, σαφώς για την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του άρθρου 9 παρ. 1, 8 και 9 του ν.3848 του 2010, με τις οποίες προβλέφθηκε ότι οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών θα μπορούσαν να γίνουν τη σχολική χρονικά 2011-2012, σε ποσοστό 60% από τους πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ και κατά 40% από τους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πραγματική υπηρεσία.
Η Ολομέλεια απέχει της απάντησης στα τρία ερωτήματα που σας ανέφερα νωρίτερα και παραπέμπει την υπόθεση για περαιτέρω εκδίκαση στο Διοικητικό Εφετείο, κρίνοντας ότι –όπως αναφέρει- αποβαίνει αλυσιτελής η απάντηση, τόσο στο δεύτερο και το τέταρτο ερώτημα, με τα οποία τίθενται περαιτέρω ζητήματα ως προς το κύριος των εν λόγω διατάξεων, όσο και στο πρώτο ερώτημα που αφορά τα άρθρα 10 και 11 του ν.3833/2010, δεδομένου ότι η προσβαλλόμενη παράλειψη διορισμού των αιτούντων οφείλεται προεχόντως στην εφαρμογή των προαναφερθεισών αντισυνταγματικών διατάξεων του ν.3848/2010.
Είναι προφανές ότι αναμένουμε τις αποφάσεις επί της ουσίας των διοικητικών δικαστηρίων, του Εφετείου και δεσμεύει τη διοίκηση οποιαδήποτε απόφαση ληφθεί.
Επίσης, είναι προφανές ότι η μεταβατική περίοδος της παραγράφου 1 του άρθρου 9 του νόμου του 2010 που αναφέραμε, με την απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων της 18-2-2015 παρατάθηκε έως και το σχολικό έτος 2015-2016 κατά το μέρος που αφορά τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ 2008 και μόνο.
Κύριε συνάδελφε, είπα και στην αρχή ότι συμμερίζομαι την ανησυχία και την αγανάκτηση των εκπαιδευτικών. Δεν είναι μόνο αυτοί που αναφέρατε, αλλά είναι και άλλοι. Έχουμε συστήσει μία ομάδα εργασίας στο Υπουργείο που εξετάζει όλες τις νομικές δυνατότητες προκειμένου να προχωρήσουμε σε ένα δίκαιο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών. Αν εν τω μεταξύ προκύψουν και άλλες τελεσίδικες αποφάσεις που κρίνουν ότι παράνομα έμειναν εκτός υπηρεσίας εκπαιδευτικοί, επαναλαμβάνω ότι βεβαίως και θα συμμορφωθούμε. Υποχρεούμαστε να συμμορφωθούμε.
Το σημαντικό είναι ότι μετά από πολλά χρόνια αδιοριστίας, η Κυβέρνηση, αναλόγως και της πορείας των δημοσιονομικών, σχεδιάζει από φέτος να προχωρήσει σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι αναγκαίοι για να διασφαλίσουμε στην πράξη τη συνταγματική επιταγή για δωρεάν δημόσια εκπαίδευση. Είναι αναγκαίοι για να διασφαλίσουμε στην πράξη την επιτυχία των σχεδίων μεταρρύθμισης στο σχολείο για μία δεκατετράχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση σταδιακά, βήμα-βήμα από σήμερα.
Πιστεύουμε ότι από το 2016, με διαδικασίες που θα καθορίσουμε μπορεί να υπάρχουν προσλήψεις για πρώτη φορά χιλιάδων εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο διαθέτει ένα σχέδιο για την τριετία που αναφέρεται σε προσλήψεις είκοσι χιλιάδων εκπαιδευτικών στην πρώτη και δεύτερη βαθμίδα της εκπαίδευσης. Είμαστε σε συνεννόηση, επαναλαμβάνω, προκειμένου να αρχίσουμε βήμα-βήμα αυτή τη διαδικασία των προσλήψεων.
Στη δευτερολογία του ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων συνέχισε με τα εξής:
Κύριε συνάδελφε, επί της ουσίας συμφωνούμε. Βεβαίως θα πρέπει να ξέρετε ότι υπάρχει και μια ευαισθησία για τους αναπληρωτές, διότι αυτοί οι άνθρωποι γυρνάνε όλη την Ελλάδα επί σειρά ετών σε ένα καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας και προσφέρουν έναντι πινακίου φακής.
Συνεπώς, όσον αφορά τη διαδικασία των προσλήψεων, όταν κάνουμε σύγκριση ανάμεσα στη διαδικασία ΑΣΕΠ και στη διαδικασία με τους πίνακες των αναπληρωτών, δεν πρέπει να υποτιμούμε την εκπαιδευτική προσφορά και την πολύχρονη εκπαιδευτική εμπειρία. Όμως, αν θέλετε, είναι υποχρέωση της πολιτείας απέναντι σ’ αυτούς οι οποίοι, επαναλαμβάνω, προσφέρουν έναντι μικρής μισθολογικής αντιπαροχής σε όλη τη χώρα, σε δύσκολες συνθήκες και σε καθεστώς αβεβαιότητας.
Επαναλαμβάνω ότι δεσμευόμαστε από τις αποφάσεις των δικαστηρίων. Επίσης, ελπίζω ότι με ένα πρόγραμμα μαζικών προσλήψεων από το 2016 να μπορέσουμε σταδιακά να αντιμετωπίσουμε, χωρίς κλαδικές, ενδοκλαδικές και συντεχνιακές αντιπαραθέσεις, το θέμα των διορισμών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη