Thumbnail
Πάλι πρώτοι οι «ημέτεροι»...

Του Χρήστου Κάτσικα

Ανακοινώθηκαν, οι τελικοί πίνακες βαθμολογίας των υποψηφίων Διευθυντών Εκπαίδευσης ενώ τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου θα γίνει η εκδίκαση των ενστάσεων.
                Οι τελικοί πίνακες «συμπυκνώνουν» τα μόρια από τα μετρήσιμα - αντικειμενικά κριτήρια (επιστημονική-παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση και υπηρεσιακή κατάσταση και διοικητική εμπειρία), τα μόρια από την ψηφοφορία των διευθυντών και των υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και τα μόρια από τη συνέντευξη των υποψηφίων.
               Με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το Υπουργείο Παιδείας μέχρι 29/1/2016 θα ανακοινωθεί η απόφαση τοποθέτησης Διευθυντών Εκπαίδευσης από τον Υπουργό Παιδείας και την 1η Φεβρουαρίου θα γίνει η ανάληψη υπηρεσίας των νέων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
                Όσον αφορά στην «ταυτότητα» των υποψηφίων διευθυντών εκπαίδευσης που πρώτευσαν, τα στοιχεία λένε ότι έχουμε μια ορμητική «είσοδο» μελών και φίλων του κυβερνώντος κόμματος, ωστόσο δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που στην κατάταξη προηγούνται υποψήφιοι που πριν από τις νέες κρίσεις ήταν διευθυντές εκπαίδευσης καθώς είχαν εκλεγεί την περίοδο της διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.
                Η ανακοίνωση των τελικών πινάκων με την κατάταξη των υποψηφίων διευθυντών ξεσήκωσε, όπως αναμενόταν άλλωστε, διαμαρτυρίες πολλών υποψηφίων καθώς και ανακοινώσεις συνδικαλιστικών παρατάξεων για τον τρόπο με τον οποίο το κυβερνών κόμμα, μέσω της βαθμολογίας στην συνέντευξη, «μεταχειρίστηκε» τους «δικούς του» υποψήφιους και τους υποψήφιους που είχαν διαφορετική κομματική ένταξη.
               Αρκετοί υποψήφιοι, οι οποίοι προηγούνταν στα μόρια που είχαν πάρει από τα μετρήσιμα - αντικειμενικά κριτήρια και από την ψηφοφορία που έγινε στις 8 Ιανουαρίου όταν τέθηκαν στην κρίση των διευθυντών των σχολικών μονάδων, μετά τη συνέντευξη υποχώρησαν σε χαμηλότερη θέση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να προηγηθούν υποψήφιοι, οι οποίοι είχαν χαμηλότερη μοριοδότηση πριν από τη διαδικασία της συνέντευξης.
               Όπως προκύπτει από τους πίνακες τελικής βαθμολογίας, μέσα από το στάδιο της συνέντευξης ,επιχειρήθηκε, σε αρκετές περιπτώσεις, να αναδειχθούν στελέχη προερχόμενα ή υποστηριζόμενα από το ΣΥΡΙΖΑ.

ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΧΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΡΙΖΑ
               Ας δούμε ενδεικτικά τι έγινε στις δυο μεγαλύτερες περιφέρειες της χώρας: Την Αττική και την Κεντρική Μακεδονία.
               Στην Αττική σε σύνολο δεκαέξι θέσεων διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οκτώ καταλαμβάνονται από υποψήφιους που ανήκουν ή υποστηρίχθηκαν από το ΣΥΡΙΖΑ. Οι υπόλοιποι οκτώ, κατά βάση, είτε είχαν επιλεγεί ως διευθυντές εκπαίδευσης στις προηγούμενες κρίσεις (όταν Κυβέρνηση ήταν το ΠΑΣΟΚ) είτε αναφέρονται στο ΠΑΣΟΚ και στην ΝΔ.
               Αντίστοιχα, σύμφωνα με πληροφορίες, στην Κεντρική Μακεδονία, σε σύνολο δεκαέξι θέσεων διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νικητές αναδείχθηκαν εννέα υποψήφιοι που προέρχονται ή υποστηρίζονται από το ΣΥΡΙΖΑ, πέντε από το ΠΑΣΟΚ και δύο από τη ΝΔ.
                Στα πλαίσια αυτά και τηρουμένων των αναλογιών, είναι φανερό ότι, επί της ουσίας, επαναλήφθηκε το σκηνικό προηγούμενων κρίσεων διευθυντών εκπαίδευσης, όπου η κομματική ταυτότητα, ήταν το βασικό κριτήριο για την κατάληψη της θέσης.
                Λέμε τηρουμένων των αναλογιών, καθώς σε παλιότερες κρίσεις οι κομματικοί φίλοι (ακόμη και συνδικαλιστικά στελέχη) του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ καταλάμβαναν το σύνολο των θέσεων στελεχών εκπαίδευσης. Αν δεν έγινε στην ίδια έκταση στις παρούσες κρίσεις διευθυντών αυτό οφείλεται αποκλειστικά στο γεγονός ότι το κυβερνών κόμμα δεν είχε «στο χέρι» μεγάλο αριθμό υποψηφίων που να έχουν τη στοιχειώδη δυνατότητα (μετρήσιμα αντικειμενικά μόρια) να προωθηθούν στις θέσεις στελεχών εκπαίδευσης.

ΜΙΑ «ΤΡΑΝΤΑΧΤΗ» ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
                Μία από τις περιπτώσεις που έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις για τον τρόπο που το Συμβούλιο Επιλογής πριμοδότησε, μέσω της συνέντευξης, συγκεκριμένο υποψήφιο και «έκοψε» τον αντίπαλό του είναι η περίπτωση της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Αχαΐα. Εκεί, λοιπόν, «κόπηκε» ο υποψήφιος Θεόδωρος Μπαρής, ο οποίος ήταν πρώτος στους πίνακες πριν από τη συνέντευξη καθώς είχε αυξημένη μοριοδότηση τόσο από τα λεγόμενα τυπικά προσόντα όσο και από το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, ωστόσο, όπως φαίνεται, δεν είχε την κομματική ταυτότητα και ...πιστοποίηση. Στη θέση του πριμοδοτήθηκε ο υποστηριζόμενος από το ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Πασσάς που βρισκόταν στην έβδομη θέση του πίνακα των μετρήσιμων αντικειμενικών κριτηρίων μεταξύ οκτώ υποψηφίων.
               Η σαφής υπεροχή του υποψήφιου κ. Θόδωρου Μπαρή, τόσο στα μετρήσιμα αντικειμενικά κριτήρια όσο και στην εκλογική διαδικασία από το εκλεκτορικό σώμα των διευθυντών των σχολείων, εκμηδενίσθηκε μπροστά στον κομματικά αρεστό υποψήφιο!!
               Η συνέντευξη έκανε το θαύμα της…

ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
               Ωστόσο αν ο τρόπος και οι όροι επιλογής των διευθυντών εκπαίδευσης πιστοποιεί τον τρόπο με τον οποίο κάθε Κυβέρνηση αντιλαμβάνεται το δημόσιο (δηλαδή ως φέουδό της), το σημαντικότερο στην «ιστορία» των κρίσεων του στελεχικού δυναμικού στην εκπαίδευση και στην τοποθέτηση τους σε ιεραρχικές θέσεις δεν είναι τα πρόσωπα που καταλαμβάνουν αυτές τις θέσεις. Το βασικό ζήτημα δεν είναι άλλο από τη η φιλοσοφία και το ιεραρχικό πλέγμα της διοίκησης που «οικοδομεί» στελέχη τα οποία καλούνται να εφαρμόσουν μια πολιτική που «γδέρνει» την ήδη ρημαγμένη εκπαιδευτική γη. Και αυτό συμβαίνει καθώς η θέση των διευθυντών εκπαίδευσης είναι πολιτική θέση άσχετα με τον αν η κατάληψή της γίνεται με διορισμό, με «εκλογές», με ΑΣΕΠ, με προσόντα κλπ.
                Από την άποψη αυτή, το ποιος και πως επιλέγεται στη θέση του στελέχους έχει μια σημασία, ωστόσο μεγαλύτερη σημασία έχει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των στελεχών εκπαίδευσης  και η πολιτική που θα υπηρετήσει.
                Έτσι ο καυγάς γίνεται όχι για την πολιτική που θα εφαρμόσουν τα πρόσωπα που επιλέχθηκαν αλλά για τα ίδια τα πρόσωπα. Είναι. Όμως φανερό ότι η λειτουργία των θεσμών δεν καθορίζεται από τις προθέσεις των προσώπων που συμμετέχουν στους θεσμούς, αλλά από τις πολιτικές που τους συγκροτούν.  Όποια κι αν είναι πρόσωπα, όσο η εκπαίδευση συνεχίζει να «ζυμώνεται» με την άθλια μαγιά των μνημονιακών (και όχι μόνο) αντιεκπαιδευτικών νόμων, όσο το σχολείο των περικοπών, του αυταρχισμού και του φθηνού εκπαιδευτικού παραμένει ζώσα πραγματικότητα, τότε δεν θα έχουμε τίποτε περισσότερο από ένα μηχανισμό επιβολής των μνημονιακών μέτρων στην εκπαίδευση.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα