Thumbnail
του Γρηγόρη Μπαγιόκα

Η Επιστημονική συγκρότηση των εκπαιδευτικών, καθίσταται άκυρη πρακτικά, από τη νομοθεσία του 2015 για την επιλογή Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης? 

Με άλλα λόγια, μήπως μία παράγραφος του 2015, για τις επιλογές Διευθυντών, ακυρώνει την αξία της επιστημονικής συγκρότησης? 

Συγκεκριμένα, στις 3.2.2016 αναρτήθηκε η προκήρυξη για την πλήρωση της κενωθείσας θέσης του Διευθυντή του 5ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά. Συμμετείχα στη διαδικασία με αντικειμενικά μόρια προ ψηφοφορίας 19 (δεκαεννέα). Μεταξύ των τεσσάρων συνυποψήφιων, η μία εκ των συναδέλφων συγκέντρωνε συνολικά 6 μόρια. Για επιβεβαίωση των παραπάνω, υπάρχει αναρτημένος ο σχετικός πίνακας στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά: dipe-peiraia.att.sch.gr  

Επειδή, η συνάδελφος δασκάλα εργάζεται εδώ και χρόνια στο 5ο Δημοτικό Σχ. Πειραιά, θεωρείται απολύτως λογικό και θεμιτό να προσλαμβάνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων του 5ου Δημ. Σχ. Πειραιά, ως μέλος της ενδο-ομάδας και να την ψηφίσουν κατά πλειοφηφία οι συνάδελφοι. Αντίστοιχα, εγώ ως εξω-ομαδικό μέλος (εργάζομαι στο 9ο Δημ. Σχ. Πειραιά) και χωρίς να έχω οποιαδήποτε γνωριμία ουσιαστικά με τους συναδέλφους του 5ου Δημ. Σχολ. Πειραιά, θα έπρεπε να μην λάβω ψήφους. Παραταύτα έλαβα 2 ψήφους. 

Σε αυτή την περίπτωση, ακόμη και εάν ελάμβανε το 100% των ψήφων η συνάδελφος του 5ου Δημ. Σχ. Πειραιά, θα μπορούσε να συγκεντρώσει συνολικά ακόμη 12 μόρια από την ψηφοφορία του Συλλόγου Διδασκόντων. Συνολικά λοιπόν θα είχε 6 + 12 = 18 μόρια. Δηλαδή, και πάλι λιγότερα από 19.  

Και εδώ λειτούργησε, η πιθανά, αντι-επιστημονική παράγραφος. Αποκλείστηκα από τη διαδικασία, επειδή δεν συγκέντρωσα το 20% των ψήφων. Μα, από ποιους να λάβω ψήφους από τη στιγμή που δεν εργάζομαι στο 5ο Δημ. Σχ. Πειραιά και επί της ουσίας είμαι άγνωστος συνάδελφος για τον Σύλλογο Διδασκόντων του εν λόγω Σχολείου? 

Με απλά λόγια, Διευθύντρια του 5ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά έγινε η συνάδελφος δασκάλα, η οποία συγκέντρωνε αρχικά 6 μόρια. Και θα πρέπει να σημειώσω εδώ, ότι η αναλογία των μορίων επιστημονικής συγκρότησης μεταξύ μας είναι 8:1.  

Συνοψίζοντας, η ισχύουσα από  το 2015 παράγραφος για το πλαφόν του 20% των ψήφων, ακύρωσε πιθανά κάθε έννοια πρόκρισης της επιστημονικής συγκρότησης και επί της ουσίας ακυρώνει στην πράξη την πολυετή δια βίου μάθηση. 

Αν λοιπόν, στα παραπάνω υπάρχει η υποψία μιας διαφαινόμενης απαξίωσης της επιστημονικής συγκρότησης των εκπαιδευτικών, θα πρέπει να υπάρξει μία αλλαγή, μία διόρθωση. 

Με εκτίμηση  

Γρηγόρης Μπαγιόκας 

Δάσκαλος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Δρ. Ψυχολογίας 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη