Thumbnail
 Ιδιωτική εκπαίδευση

Α. Επί της Αρχής:

    Οι παρούσες διατάξεις αποτελούν επείγουσα και μεταβατική νομοθετική παρέμβαση στους τομείς της Έρευνας και της Τεχνολογίας. Η παρέμβαση αυτή είναι απαραίτητη προκειμένου να αντιμετωπιστούν τόσο μείζονα θέματα κατεύθυνσης του ερευνητικού συστήματος, όσο και σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, που δημιουργήθηκαν μετά την ψήφιση του ν.4310/2014. Ταυτόχρονα  η παρέμβαση αυτή είναι απαραίτητη ,προκειμένου να διορθωθούν αμφισημίες και θεσμικά κενά αλλά και να στηριχθεί το έργο που έχει παραχθεί μέχρι τώρα στον ερευνητικό ιστό στα πεδία της γνώσης και του πολιτισμού.Παράλληλα, τα νέα μέτρα στοχεύουν στην άμεση αντιμετώπιση των συνεπειών των μνημονιακών πολιτικών, που έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στον ερευνητικό ιστό της χώρας και στο ανθρώπινο δυναμικό, και ειδικότερα, έχουν οδηγήσει  μεγάλο αριθμό νέων επιστημόνων σε αναγκαστική μετανάστευση.

    Οι μεταβατικές διατάξεις που προτείνονται δεν αποτελούν τη συνολική μεταρρυθμιστική άποψη του Υπουργείου, αλλά συνιστούν ένα πρώτο βήμα εν όψει της διαμόρφωσης ενός νέου νόμου πλαισίου για την έρευνα και τη τεχνολογική ανάπτυξη, το οποίο θα αντανακλά τη γενικότερη εθνική στρατηγική της κυβέρνησης και θα στοχεύει στην βέλτιστη αξιοποίηση του υπάρχοντος επιστημονικού δυναμικού και στη διασύνδεση της Έρευνας με τη κοινωνία και τη παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Η τελική διαμόρφωση και η υλοποίηση του νέου αυτού νόμου προϋποθέτει ευρύτερο διάλογο και ανταλλαγή απόψεων με όλους τους φορείς της ερευνητικής και της ακαδημαϊκής κοινότητας, και προβλέπεται να ακολουθήσει τη ψήφιση του παρόντος.

    Οδηγός και βάση για την ανάληψη αυτής της πρωτοβουλίας είναι η διαπίστωση ότι, παρ’ όλα τα προβλήματα, στη χώρα εξακολουθεί να παράγεται πρωτότυπο και διεθνώς αναγνωρισμένο έργο. Το έργο αυτό είναι καρπός επίμονων προσπαθειών που καταβάλλονται από την ελληνική ερευνητική κοινότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από την αφοσίωσή της στην Επιστήμη και την προσήλωσή της στα ερευνητικά και εκπαιδευτικά της καθήκοντα. Ο ερευνητικός ιστός στηρίζει την εθνική προσπάθεια για την παραγωγή νέας γνώσης και προβλέπεται να έχει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας και στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.
    Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω Κεφάλαιο διατυπώνονται διατάξεις οι οποίες τροποποιούν, αντικαθιστούν, ή καταργούν κύριες διατάξεις του ν.4310/2014. Ειδικότερα:
- Αντιμετωπίζονται σοβαρές δυσλειτουργίες στη λειτουργία των ερευνητικών κέντρων/ινστιτούτων καθώς και θεσμικά κενά, που προέκυψαν από την εφαρμογή του ν.4310/2014
- Τροποποιούνται διαδικασίες που αφορούν τον τρόπο λήψης αποφάσεων και τη συγκρότηση οργάνων, επί τα βελτίω όσον αφορά με σκοπό την αποφυγή υπερ-συγκέντρωσης εξουσιών και την τόνωση της δημοκρατικής συμμετοχής και ελέγχου (π.χ. ΠΣΕΚ, Επιστημονικά Γνωμοδοτικά Συμβούλια Ινστιτούτων, διαφανείς διαδικασίες, ξεκάθαροι ορισμοί).
- Αντιμετωπίζονται άμεσες εκκρεμότητες και υπάρχουσες ή διαφαινόμενες δυσλειτουργίες στη ροή των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων και στη λειτουργία των ερευνητικών φορέων (π.χ. μητρώο αξιολογητών, κρίσεις/προαγωγές ερευνητών, εκλογή διευθυντών).
- Αποκαθίστανται διατάξεις που αφορούν εργασιακά θέματα και οι οποίες δημιούργησαν εργασιακή ανασφάλεια και περαιτέρω πολυτυπία σχέσεων εργασίας.
- Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια για σηματοδότηση μιας στροφής που ήδη επιχειρείται από τη κυβέρνηση στην Έρευνα: τη στροφή στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας με σκοπό τη σχεδίαση και υλοποίηση ενός συνεκτικού Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Έρευνα, τη Τεχνολογική Ανάπτυξη και τη Καινοτομία, το οποίο θα πρέπει να αντανακλά τις εθνικές προτεραιότητες, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και σκοπό την έξοδο από την κρίση.    

Β. Επί των Άρθρων:
Με το άρθρο 40 αντιμετωπίζονται ζητήματα εκπαιδευτικού περιεχομένου και ωραρίου των ιδιωτικών σχολείων, των  Φροντιστηρίων καθώς  και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών. Ειδικότερα:
    Τα ιδιωτικά σχολεία, σύμφωνα με ρητή συνταγματική επιταγή, αποτελούν τμήμα του ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος  παρέχοντας το  δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης, υπό την εποπτεία του Κράτους.  Ως εκ τούτου είναι αναγκαίο οι δράσεις τους, καθώς και τα τυπικά προσόντα και οι εργασιακές σχέσεις των διδασκόντων σ’ αυτά, να βρίσκονται υπό την εποπτεία των εκπαιδευτικών αρχών προκειμένου να διασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
    Στα ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν σήμερα εσωτερικά φροντιστήρια χωρίς να υφίσταται επ’ αυτών ο απαραίτητος έλεγχος από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους, αλλά και όσο αφορά στον έλεγχο των τυπικών του προσόντων και του εν γένει εργασιακού καθεστώς του προσωπικού που απασχολείται σε αυτά, γεγονός το οποίο αφενός δεν είναι σύμφωνο με την συνταγματικά θεσπισμένη εποπτεία του Κράτους στην ιδιωτική εκπαίδευση, αφετέρου  υποβαθμίζει την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, μερικές φορές θέτοντας και σε κίνδυνο ακόμη και την υγεία και ασφάλεια των μαθητών. Ταυτόχρονα, η πλήρης αποσύνδεση των εξετάσεων απόκτησης του απολυτηρίου τίτλου του Λυκείου από την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, δημιουργεί στα ιδιωτικά σχολεία την εύλογη υποχρέωση πλήρους απεξάρτησης, άμεσης ή έμμεσης, της διαδικασίας αξιολόγησης των μαθητών για τη λήψη του απολυτηρίου από κάθε είδους εσωτερική φροντιστηριακή ενίσχυση.  
    Παράλληλα, στα άρθρα 1 και 4 του ν.682/77,  ορίζεται ότι τα ιδιωτικά σχολεία είναι αντίστοιχα προς τα δημόσια, έχουν την ίδια οργάνωση με αυτά και ακολουθούν το ίδιο ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα. Συνεπώς και στα ιδιωτικά σχολεία, κατ' αναλογία, δεν είναι επιτρεπτή  η λειτουργία φροντιστηρίων. Είναι, επομένως, αναγκαίο να αντικατασταθεί η λειτουργία των εσωτερικών φροντιστηρίων των ιδιωτικών σχολείων με σχολικές δράσεις εποπτευόμενες από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο επίσης θα ορίζει τα τυπικά προσόντα των διδασκόντων και θα ελέγχει τις εργασιακές τους σχέσεις για λόγους προστασίας του δημοσίου συμφέροντος.
    Το ΥΠΠΕΘ θεωρεί ότι ο έλεγχος των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, σε ό, τι αφορά το αναλυτικό πρόγραμμα και τις σχέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας και δη  από τις κατά τόπους Διευθύνσεις είναι αναγκαίος, ώστε να εξασφαλίζονται συνθήκες διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας, καθώς και νομιμότητας σ’ αυτά. Η τεράστια έκταση της μαύρης και αδήλωτης εργασίας στα Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών-όπως διαφαίνεται και από στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας- δεν είναι μόνο κοινωνικά ανάλγητη, αλλά επιφέρει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στα ασφαλιστικά ταμεία. Επιβάλλεται, κατά συνέπεια, η άμεση αντιμετώπιση του θλιβερού αυτού φαινομένου. Επίσης, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται παραβίαση σε ευρεία κλίμακα των ημερών διακοπών και αργιών σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών. Η πρακτική αυτή είναι αντιπαιδαγωγική, καθώς οι μαθητές θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις ημέρες αυτές ως ημέρες ανάπαυλας και ψυχαγωγίας και όχι ως χρόνο περαιτέρω επιβάρυνσης του ήδη σκληρού προγράμματός τους.  Αποτελεί δε ευθεία παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, στο πλαίσιο της αποκατάστασης των εργασιακών σχέσεων και του εξορθολογισμού του ελέγχου της εργασιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών θεωρείται απαραίτητος ο καθορισμός του πλήρους ωραρίου τους και της απονομής ενσήμων βάσει του ωραρίου αυτού.            Με την προτεινόμενη ρύθμιση αντιμετωπίζονται τέλος θέματα που αφορούν στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι σύμφωνες με τις  προβλέψεις του  Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη" , ο οποίος κυρώθηκε με το νόμο  4359/2016 (ΦΕΚ 5/τΑ'/20-1-2016) και ιδιαίτερα του αρ. 24 του ΙΙ Μέρους αυτού και του σχετικού Παραρτήματος, όπου ρητά προβλέπεται η προστασία σε περίπτωση λύσης της εργασιακής σχέσης. Παράλληλα, σκοπεύουν κατ’ αρχάς στην αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και στην επαναφορά της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας επί της υπηρεσιακής κατάστασης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Υπό το πρίσμα της συνταγματικής επιταγής του άρθρου  16, και όπως άλλωστε έχει κατ’ επανάληψη κριθεί από τα Ανώτατα Δικαστήρια, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια δεν αποτελούν αμιγείς επιχειρήσεις και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε ειδικό εργασιακό  καθεστώς, ώστε να εξασφαλίζεται η συνέχεια του εκπαιδευτικού τους έργου. Η επαναφορά κατά συνέπεια των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Εργασίας στην ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας είναι αναγκαία προϋπόθεση για τη στοιχειώδη εργασιακή διασφάλιση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από τις αναιτιολόγητες απολύσεις, τις οποίες υπέστησαν από το 2014 μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα τη μετατροπή τους από λειτουργούς της εκπαίδευσης σε ιδιωτικούς υπαλλήλους χωρίς τον απαραίτητο, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, έλεγχό τους από τα υπηρεσιακά συμβούλια της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων δεν μπορούν να προβαίνουν σε αναιτιολόγητες και χωρίς περιορισμούς καταγγελίες συμβάσεων εργασίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών, εφόσον η παροχή στους εκπαιδευτικούς σταθερού καθεστώτος απασχόλησης συναρτάται άμεσα με την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που παρέχουν, τόσο προς ωφέλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας, όσο και του κοινωνικού συνόλου γενικότερα.  Η προτεινόμενη ρύθμιση εξασφαλίζει στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς λειτουργούς σταθερές, κατά το δυνατόν, συνθήκες εργασίας, ώστε να μπορούν απερίσπαστα να εκτελούν τα καθήκοντά τους για την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του σκοπού της Παιδείας, ο οποίος έχει αναχθεί σε συνταγματικό λόγο δημοσίου συμφέροντος, ενώ η συχνή εναλλαγή του διδακτικού προσωπικού και οι αναιτιολόγητες απολύσεις, παρεμπόδιζαν την πραγμάτωση του ως άνω σκοπού. Προς το σκοπό αυτό, καθίσταται αδήριτη η ανάγκη να επανέλθειο έλεγχος της νομιμότητας και της καταχρηστικότητας των καταγγελιών των συμβάσεων εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στα αρμόδια κατά περίπτωση υπηρεσιακά συμβούλια της εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ). Τέλος, είναι σαφές ότι η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων από το κράτος  επιτρέπει ρυθμιστική παρέμβαση του νομοθέτη στην οργάνωση και στη λειτουργία τους καθώς και στην υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού τους, έτσι ώστε να εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον το οποίο μεταξύ άλλων ανάγεται στη διασφάλιση και βελτίωση της παρεχόμενης από τα ιδιωτικά σχολεία εκπαίδευσης.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ                                                               ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ


Νικόλαος Φίλης                                                                                             Ευκλείδης Τσακαλώτος
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ


Παναγιώτης Σκουρλέτης

 

ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ           ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ                                                                                                   ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 


Κωνσταντίνος Φωτακης                                                          Αθανασία Αναγνωστοπούλου

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ


Τρύφων Αλεξιάδης

 


Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΛΕΥΜΑΤΩΝ


Θεοδόσιος Πελεγρίνης

 

-Άρθρο 40
Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών
 
1.                       Στα ιδιωτικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απαγορεύεται η χορήγηση άδειας φροντιστηρίου και άδειας κέντρου ξένων γλωσσών.
2.                   Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 της υποπαραγράφου Θ6 της παραγράφου Θ του ν.4093/2012 (Α΄ 222),όπως ισχύει, αντικαθίσταται εκ νέου ως εξής: «Η συστέγαση διαφορετικών μονάδων παροχής εκ¬παίδευσης (τυπικής ή μη) και κατάρτισης, οι οποίες ανήκουν στο αυτό φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ένωση προσώπων, επιτρέπεται, εκτός από τη συστέγαση ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών».
3.                   Τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών καταθέτουν στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων το αναλυτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, από όπου πρέπει να προκύπτει ο αριθμός των τμημάτων και των μαθητών του κάθε τμήματος, οι ώρες διδασκαλίας κάθε μαθήματος και ο διδάσκων κάθε διδακτικής ώρας.
4.                   Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών καταθέτουν αμελλητί στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης, οι οποίες είναι αρμόδιες για τον έλεγχο των τυπικών προσόντων των διδασκόντων, αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας που συνάπτουν με τους διδάσκοντες. Οι ανωτέρω διευθύνσεις εκπαίδευσης υποχρεούται να χορηγούν στις διευθύνσεις του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ), στους επιθεωρητές εργασιακών σχέσεων και στις διευθύνσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ τα κατατεθειμένα σε αυτές στοιχεία της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου και του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου. Με απόφαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου και του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου.
5.                   Οι ημέρες διακοπών και αργιών των Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών καθορίζονται ως εξής:
α) Διακοπών:
αα) Χριστουγέννων, από την 24η Δεκεμβρίου έως και τη 2η Ιανουαρίου,
ββ) Πάσχα, από τη Μεγάλη Πέμπτη μέχρι και Τρίτη του Πάσχα.
β). Αργιών:
αα) όλες τις Κυριακές
 ββ) τις θρησκευτικές γιορτές των Τριών Ιεραρχών και του Αγίου Πνεύματος
 γγ) τις εθνικές επετείους της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου
 δδ) 17η Νοεμβρίου
 εε) Θεοφάνεια
στστ) την Καθαρά Δευτέρα
ζζ) την 1η Μαΐου
ηη) την κατά τις ισχύουσες διατάξεις ημέρα αργίας για την έδρα κάθε φροντιστηρίου και κέντρου ξένων γλωσσών λόγω τοπικής θρησκευτικής ή εθνικής γιορτής
θθ) τη γιορτή Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
  6.  Κατά τις ημέρες αργιών και διακοπών οι καθηγητές δεν υποχρεούνται να παρέχουν την εργασία τους δικαιούμενοι των αντίστοιχων αποδοχών. Σε περίπτωση απασχόλησης των καθηγητών σε ημέρες Κυριακής, οι αποδοχές  των εργαζομένων προσαυξάνονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
  7.  Το εβδομαδιαίο ωράριο πλήρους διδασκαλίας στα φροντιστήρια και στα κέντρα ξένων γλωσσών καθορίζεται στις 21 ώρες. Η συμπλήρωση πλήρους εβδομαδιαίου ωραρίου συνεπάγεται την απονομή 25 ενσήμων μηνιαίως, ανεξαρτήτως της κατανομής των διδακτικών ωρών μέσα στην εβδομάδα.
8.   Η παρ.2 του αρ. 4 του ν. 682/1977 (Α΄ 244) αντικαθίσταται ως εξής:
«Παρέκκλιση ως προς το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας και πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωρολογίου προγράμματος, είναι δυνατόν να επιτρέπονται, κατόπιν σχετικής  έγκρισης και ελέγχου τήρησης των απαραίτητων προϋποθέσεων από την κατά περίπτωση αρμόδια Δ/νση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις για την παρέκκλιση και για οποιαδήποτε πρόσθετη εκπαιδευτική δραστηριότητα πέραν του ωρολογίου προγράμματος».
  9. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 36 του ν. 682/1977 (Α΄ 244) προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως:
   « Ομοίως οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί  λαμβάνουν αποζημίωση για εργασία καθ' υπέρβαση ή προς συμπλήρωση του πλήρους τους ωραρίου τουλάχιστον ίση με την εκάστοτε οριζόμενη για τους δημόσιους εκπαιδευτικούς».
  10.  Στον ν.682/1977, όπως έχει αντικατασταθεί και ισχύει, προστίθενται νέα άρθρα 30 και 33 ως εξής:
 «Άρθρο 30.
Σχέση εργασίας και διάρκεια σύμβασης
1. Οι διδάσκοντες στα ιδιωτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί, τελούν σε σχέση εργασίας  ορισμένου ή αορίστου χρόνου κατά τα οριζόμενα στις επόμενες  παραγράφους του παρόντος άρθρου.
2. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί του πίνακα Β` προτείνονται προς πρόσληψη από τον ιδιοκτήτη του ιδιωτικού σχολείου και μετά την έγκριση της πρότασης από τον Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης,  συνάπτουν σύμβαση ορισμένου χρόνου, η οποία αρχίζει την ημέρα παροχής των υπηρεσιών από τον εκπαιδευτικό και λήγει την 31η Αυγούστου του δεύτερου έτους από την πρόσληψή του. Κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους υπηρεσίας ή κατά τη λήξη της διετίας ο ιδιοκτήτης μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, με καταβολή αποζημίωσης δύο μηνών στον εκπαιδευτικό. Μετά την πάροδο της διετίας και εφόσον η σύμβαση δεν καταγγελθεί κατά τα ανωτέρω, ανανεώνεται αυτοδικαίως για τέσσερα ακόμη έτη.
3. α) Μετά την πάροδο της τετραετίας η σύμβαση μετατρέπεται αυτοδικαίως σε αορίστου χρόνου, οπότε είναι δυνατόν να καταγγελθεί μόνο για τους λόγους που προβλέπονται από:
αα). Την περίπτωση β΄ της παραγράφου 1  και την παρ. 4 του άρθρου 33 του παρόντος.
ββ). Εφόσον υπάρχει επικαλούμενη από τον εργοδότη και επαρκώς αιτιολογημένη διαταραχή του εκπαιδευτικού κλίματος στο σχολείο λόγω αδυναμίας συνεργασίας εργοδότη εκπαιδευτικού. Με απόφαση του  Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων συγκροτείται  στην αρχή κάθε διδακτικού έτους, ανεξάρτητη Τριμελής Επιτροπή, στην οποία  συμμετέχουν ένας Σύμβουλος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) του Τμήματος Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης με αρμοδιότητα στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, ως Πρόεδρος, ένας εκπρόσωπος της ΟIΕΛΕ και ένας εκπρόσωπος της αντιπροσωπευτικότερης εργοδοτικής οργάνωσης ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων. Εάν δεν υπάρχει Σύμβουλος του Τμήματος Αξιολόγησης μπορεί να ορίζεται ως Πρόεδρος της Επιτροπής Σύμβουλος άλλου Τμήματος του Ι.Ε.Π.  Η ως άνω Επιτροπή έχει την αρμοδιότητα εξέτασης της βασιμότητας της αιτιολόγησης της διαταραχής του εκπαιδευτικού κλίματος,  και εισηγείται  σχετικά με την βασιμότητα της καταγγελίας  στο Διευθυντή της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης, ο οποίος και έχει δέσμια αρμοδιότητα να  εκδώσει διαπιστωτική απόφαση σύμφωνη με την εισήγηση της Επιτροπής. Σε περίπτωση απόλυσης για το λόγο αυτόν, καταβάλλεται στους απολυόμενους εκπαιδευτικούς η προβλεπόμενη στην παρ. 5 του παρόντος άρθρου αποζημίωση. Με την απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων του δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου, ορίζονται τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη της Τριμελούς Επιτροπής και ρυθμίζεται κάθε άλλη λεπτομέρεια λειτουργίας της.
β) Κατά τη λήξη της τετραετίας ο ιδιοκτήτης του ιδιωτικού σχολείου μπορεί να καταγγείλει χωρίς αιτιολογία τη σύμβαση μόνο για το 33% των εκπαιδευτικών οι οποίοι συμπληρώνουν εξαετή υπηρεσία. Σε περίπτωση κατά την οποία εξαετία συμπληρώνουν δύο εκπαιδευτικοί μπορεί να καταγγέλλεται η σύμβαση ενός από αυτούς. Σε περίπτωση κατά την οποία εξαετία συμπληρώνει ένας μόνο εκπαιδευτικός και σε διάστημα έως δύο ετών από τη συμπλήρωση της εξαετίας συμπληρώσει εξαετία και άλλος εκπαιδευτικός του σχολείου, είναι δυνατή η καταγγελία της σύμβασης ενός από τους δύο.
4. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί του πίνακα Α` του άρθρου 28 του παρόντος προτείνονται για πρόσληψη από τον ιδιοκτήτη του ιδιωτικού σχολείου και μετά την έγκριση της πρότασης από τον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης συνάπτουν σύμβαση ορισμένου χρόνου, η οποία αρχίζει από την ημέρα παροχής των υπηρεσιών από τον εκπαιδευτικό και λήγει την 31 η Αυγούστου του έκτου έτους από την πρόσληψή του. Κατά τη λήξη της εξαετίας και εφόσον η σύμβαση δεν καταγγελθεί σύμφωνα με την περίπτωση β΄ της παραγράφου 3 μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου, οπότε είναι δυνατόν να καταγγελθεί σύμφωνα με την περίπτωση α` της ίδιας παραγράφου.
5. Κατά τη διάρκεια της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου, η σύμβαση  μπορεί να καταγγελθεί από τον ιδιοκτήτη για τους περιοριστικά αναφερόμενους στην περίπτωση α΄ της παραγράφου 3 του παρόντος  λόγους. Καταβάλλεται αποζημίωση ενός μηνός  για κάθε έτος προσφοράς των υπηρεσιών του στο αυτό σχολείο και μέχρις 25 ετών. Στην αποζημίωση υπολογίζεται και η υπηρεσία του με σύμβαση ορισμένου χρόνου.
6. Οι αποχωρούντες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, λόγω συμπληρώσεως του συνταξίμου χρόνου ή του 70ου έτους της ηλικίας τους, δικαιούνται αποζημίωσης ίσης προς το ήμισυ της προβλεπομένης στην προηγούμενη παράγραφο για την περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.
7. Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απολυόμενοι εξαιτίας ανεπάρκειας ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων τους, η οποία διαπιστώνεται από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο ή εξαιτίας της επιβολής της πειθαρχικής ποινής της απόλυσης, δεν δικαιούνται την καταβολή αποζημίωσης.
8. Μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης, άλλοι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. και συνταξιούχοι απαγορεύεται να απασχολούνται στην ιδιωτική εκπαίδευση».
 «Άρθρο 33
Λύση της σχέσης εργασίας
1. α) Η σχέση εργασίας μεταξύ του ιδιοκτήτη ιδιωτικού σχολείου και του ιδιωτικού εκπαιδευτικού λύεται με τον θάνατο, την έκπτωση, την αποδοχή παραίτησης και την απόλυση , για την οποία εκδίδεται  πράξη  του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης.  Στις περιπτώσεις απολύσεων ιδιωτικών εκπαιδευτικών, το αρμόδιο κατά περίπτωση Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ),  ελέγχει τη νομιμότητα  της  καταγγελίας  της  σχετικής  σύμβασης εργασίας  και  την  ενδεχόμενη καταχρηστική άσκηση του δικαιώματος,  και εισηγείται σχετικά με την απόλυση στον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος έχει δέσμια αρμοδιότητα να εκδώσει διαπιστωτική πράξη, σύμφωνη με την εισήγηση του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας,  που έγιναν χωρίς την   προβλεπόμενη  κατά τα ανωτέρω πράξη του οικείου  Υπηρεσιακού Συμβουλίου είναι άκυρες.
β) Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται και είναι έγκυρη η  απόλυση ιδιωτικών εκπαιδευτικών από τους ιδιοκτήτες των     ιδιωτικών σχολείων στις εξής περιπτώσεις:
αα)  Κατάργηση σχολείων.
ββ) Κατάργηση τάξεων και τμημάτων τάξεων. Στην περίπτωση αυτή  είναι επιτρεπτή η απόλυση αυτών που έχουν τη μικρότερη υπηρεσία στην εκπαίδευση με την προϋπόθεση ότι θα καταβληθεί σ` αυτούς η προβλεπόμενη από το άρθρο 30 του παρόντος αποζημίωση. Από τις απολύσεις αυτές εξαιρούνται οι διδάσκοντες που είναι και ιδιοκτήτες των σχολείων.
γγ) Συμπλήρωση του 70ού έτους της ηλικίας.
2. Ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός εκπίπτει αυτοδικαίως της υπηρεσίας, εάν καταδικαστεί με αμετάκλητη απόφαση με ποινή συνεπαγομένη  απόλυση για  τους δημοσίους υπαλλήλους.
3. Παραίτηση  ιδιωτικού εκπαιδευτικού κατά τη διάρκεια  του διδακτικού έτους επιτρέπεται μόνο με τη συναίνεση του ιδιοκτήτη ή για αποχρώντα λόγο εκτιμώμενο από τον οικείο Δ/ντή Εκπαίδευσης.   Η παραίτηση υποβάλλεται προς το Δ/ντη Εκπαίδευσης μέσω  του ιδιωτικού σχολείου, η δε αποδοχή αυτής κοινοποιείται αμέσως προς τον ιδιοκτήτη, ο οποίος υποχρεούται εντός 5 ημερών να υποβάλει  πρόταση για το διορισμό αντικαταστάτη.
Ο παραιτηθείς δεν μπορεί να αποχωρήσει από το σχολείο πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του αντικαταστάτη του, εκτός εάν παρήλθε μήνας από την υποβολή της παραίτησής του και δεν του  έγινε κοινοποίηση  της αποδοχής της.
 Οι διοριζόμενοι στη δημόσια εκπαίδευση ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, λογίζονται αυτοδικαίως παραιτούμενοι εκ του ιδιωτικού σχολείου εις το οποίον υπηρετούν,  μόλις αναλάβουν  υπηρεσία στη δημόσια εκπαίδευση .
4. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απολύονται  από τον ιδιοκτήτη του  σχολείου  στο οποίο υπηρετούν λόγω:
α) σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας που διαπιστώνεται από την οικεία κατά τόπο πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή του Δημοσίου και μετά από ένσταση  του ενδιαφερομένου,  από τη δευτεροβάθμια υγειονομική επιτροπή του Δημοσίου.
β) συμπλήρωσης του 70ού έτους της ηλικίας τους ή χρόνου υπηρεσίας που θεμελιώνει δικαίωμα προς λήψη πλήρους σύνταξης  από φορέα ασφάλισης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Σε αυτή την περίπτωση, η λύση της σχέσης εργασίας επέρχεται κατά την λήξη του διδακτικού έτους
γ) επιβολής της πειθαρχικής ποινής της απόλυσης  από το οικείο πειθαρχικό  συμβούλιο.
δ) ανεπάρκειας ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων τους, η οποία διαπιστώνεται από το οικείο  υπηρεσιακό συμβούλιο και στηρίζεται σε δύο τουλάχιστον υπηρεσιακές εκθέσεις που συντάσσονται από τον αρμόδιο  Διευθυντή Εκπαίδευσης και απέχουν μεταξύ τους ένα  (1) τουλάχιστον διδακτικό έτος.
ε) καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
5. Η απόλυση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών εξαιτίας πειθαρχικού παραπτώματος, ανεπάρκειας ή νόσου, επέρχεται από την κοινοποίηση της οικείας πράξης  στον ιδιωτικό εκπαιδευτικό».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

KOZANI
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
Από την Κοζάνη και συγκεκριμένα το διοικητήριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ, ξεκίνησε τη διήμερη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία ο Υπουργός Παιδείας...
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
panteio
Εκδήλωση «Εκφάνσεις της έμφυλης βίας: διδακτορική έρευνα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο» τη Δευτέρα
Πάντειο Πανεπιστήμιο: "Εκφάνσεις της έμφυλης βίας: διδακτορική έρευνα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο" τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024 12.00-15.00
Εκδήλωση «Εκφάνσεις της έμφυλης βίας: διδακτορική έρευνα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο» τη Δευτέρα
ekpaideutikoi_aksiologisi
Συντριβή για την αξιολόγηση, νίκη για τους εκπαιδευτικούς: Μονιμοποίηση 45 νεοδιόριστων από το ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας!
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Ο αγώνας έφερε την πρώτη νίκη! Συνεχίζουμε στο δρόμο που άνοιξαν οι πρώτες/οι 45 εκπαιδευτικοί της Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας που...
Συντριβή για την αξιολόγηση, νίκη για τους εκπαιδευτικούς: Μονιμοποίηση 45 νεοδιόριστων από το ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας!