Μέμνησο των Αθηναίων
Φίλτατοι, χαίρετε.
Για πλείστους, τα ονόματά μας είναι δευτερευούσης σημασίας. Ο τόπος διαμονής μας, εντός της χώρας μας, επίσης. Αυτό όμως που έδωσε αφορμή στο μήνυμά μου, στην έκκλησή μας, όχι.
Τα τελευταία δύο χρόνια, εργάζομαι ως δάσκαλος σε ακριτικά δημοτικά σχολεία της χώρας. Η ταπεινότατη εμπειρία μου στο χώρο της εκπαίδευσης μπορεί να είναι ποσοτικά μικρή, έως αμελητέα· ποιοτικά, ωστόσο, μπορώ να προσεπικυρώσω πως το κράμα ανθρωπιάς και κακουχιών που συνάντησα, χαλύβδωσε την Αντοχή μου ως άνθρωπο, μου επαναπροσανατόλισε την οπτική, γύρω από την εκπαίδευση της Ελλάδας μας, το μέλλον των παιδιών μας, τα όσα εμείς τους ενεχυριάζουμε, καθημερινά, όσα επιφυλάσσουμε για τα ελληνόπουλά μας, αυτά που ματαιοφρονούμε να αλλάξουν τον κόσμο, που δεν καταφέραμε εμείς...
Τη φετινή σχολική χρονιά, λοιπόν, έτυχε και διορίστηκα, ως αναπληρωτής δάσκαλος, σε ένα εξαιρετικά απομακρυσμένο και δυσπρόσιτο ορεινό χωριό της Ελλάδας, σε ένα μονοθέσιο σχολείο που αριθμεί μονάχα δύο μαθητές, αλλά αναρίθμητά όνειρά τους για έναν επιούσιο, μια ελπίδα, μιαν αξιοπρεπή παιδεία. Ο χειμώνας που διανύσαμε φέτος, με τον ανηλεή παγετό της περιοχής, τις αλλεπάλληλες διακοπές ηλεκτροδότησης και υδροδότησης, το ουσιαστικά απόν οδικό δίκτυο, μας έκανε όλους μια οικογένεια. Στην ίδια αίθουσα, έπλεξα τα όνειρα των παιδιών με τα δικά μου, τα έκανα σκέπασμα για να προφυλάξω κι αυτά κι εμένα, αντικρίζοντάς μας, στο έλεος των καιρικών συνθηκών και ελέω των υπουργικών επιλογών από μέρους απαράδεκτων, κατ' επίφασιν ευαισθητοποιημένων κομμάτων, παρατάξεων, υπουργών, υφυπουργών, πολιτευτών και πάσης φύσεως εκμεταλλευτών ψυχών, ευχολογίων και ανθρώπων, στα θρανία των σχολείων μας.
Αυτός είναι και ο λόγος που έλαβα το θάρρος να παρεισφρήσω έστω και στο ελάχιστο στο βεβαρημένο πρόγραμμα της εγνωσμένης «ευαισθησίας» της Πολιτείας. Εδώ που συνηγόρησαν οι συγκυρίες να βρεθώ εφέτος, θα ήθελα -έστω και εξαργυρώνοντας τα δεκαπέντε λεπτά δημοσιότητας που μου αναλογούν- να ζητήσω να δοθεί βήμα, όχι ελεημοσύνη, στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της χώρας μας, που σε λίγες μέρες θα καταστούν μάρτυρες της καρατόμησης της προϋπηρεσίας τους, πόσο μάλλον εκείνης που αποκτήθηκε σε δυσπρόσιτα σχολεία, με μόνο μία υπουργική υπογραφή. Νιώθω εν λευκώ ότι είναι ο μόνος τρόπος που μου απέμεινε να ενώσω τη φωνή μου με εκείνες των νηπιαγωγών, των δασκάλων, των εκπαιδευτικών κάθε βαθμίδας και ειδικότητας. Να σφυρηλατήσουμε μια πυρκαγιά από πολλά κεριά που εμμένουν να καίνε, εντός θυέλλης, ακοίμητα μέσα στα σχολεία. Δεν είναι στο χέρι μου, ειλικρινά, κανένας άλλος τρόπος, παρά ο προκείμενος, να αποτυπώσω σε λίγες αράδες την πικρία, τη λύπη, την αγανάκτησή μου για την κυβερνητική αμεριμνησία, την αβουλησία, την απραξία, που κράτησε έως και τον Οκτώβριο το σχολείο που εργάζομαι κλειστό, χωρίς δάσκαλο.
Αυτήν την κυβερνητική κατακρεούργηση κάθε έννομου και αναπαλλοτρίωτου δικαιώματος των εκπαιδευτικών, και δη των αναπληρωτών, που επί σειρά ετών αγωνιούν και αγωνίζονται, ασθμαίνουν και στελεχώνουν σιωπηρά την παιδεία της χώρας, σε κάθε της ακρώρεια, τολμώ να σημειώσω εδώ. Νοιώθω πως ίσως έτσι εξιλεωθεί κι η ενοχή μου, που δεν μπορώ να προσφέρω στους μαθητές μου, όλα όσα πραγματικά δικαιούνται, αλλά η Πολιτεία τους αρνείται πεισματικά.
Ευχαριστώ από καρδιάς, ειλικρινά και θερμά για τον πολύτιμό σας χρόνο. Να είστε καλά.
Με εκτίμηση,
ένας από τους εκπαιδευτικούς που περιδιαβαίνουν κάθε χρόνο, ανά την Ελλάδα, σε αναζήτηση της ανθρωπιάς, της ουσίας, ενδεχομένως και της σημασίας...
Γιώργος Μουτσινάς
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη